MACH Outdoor open!!

Ik ben wel benieuwd hoe die bevalt, en of je verschil merkt. Ik moet binnenkort ook weer een kapje kopen, en deze staat mij op een aantal punten ook wel aan.

Ik ben wel benieuwd hoe die bevalt, en of je verschil merkt. Ik moet binnenkort ook weer een kapje kopen, en deze staat mij op een aantal punten ook wel aan.

Over welke kap hebben we het?

Met max 60km/h topsnelheid ga je volgens mij geen verschil merken in aerodynamica :p

Woensdag de Sakuro Zero-S haar maiden gegeven met knappe ontvanger (Spectrum). Wegligging is dik in orde. Ligt een stuk strakker op de baan dan de bochtenglijdende HPI Sprint2.

Over welke kap hebben we het?
Met max 60km/h topsnelheid ga je volgens mij geen verschil merken in aerodynamica :p

kuch, de kap heeft zeker invloed in het rijgedrag van je auto, wellicht niet op het rechte stuk, maar des te meer in de bochten. Op de MACH wordt de Protoform Mazda speed 6 door velen gebruikt, geeft stabiele grip aan de voor- en achterkant. De Protoform LTC kap werd vooral indoor gebruikt, geeft veel grip aan de voorkant, is wat minder stabiel aan de achterkant. Via Michel van The Border hebben we recent de Blitz XRF kap van Team Titan gebruikt/gekocht/geprobeerd. Voor mijn gevoel zit die kap tussen de LTC en Mazda Speed in. Moet er nog wat meer rondjes mee proberen en wellicht de auto er wat meer op afstellen.

Vandaag een HB Cyclone met reserveonderdelen overgenomen, wow wat een supercar. Gaat echt wel mijn buitenbaanauto worden. 10.5T setje erin en gaan met die rode banaan.

Wegligging van de Sukaro-Zero-S is in orde, maar heb continue ruzie met de stuurinrichting.

Dat je ruzie met de stuur inrichting hebt kan wel kloppen als je de originele servo saver gebruikt.
Deze is erg flexibel en centreerd ook niet netjes.
Tevens zou ik het stuursysteem upgraden naar de alu onderdelen.
Dit zorg voor een precieser stuurgedrag.
Je kan de cyclone niet vergelijken met de Sakura.
Verschil in prijs is mega groot als je ze nieuw koopt en dit heeft te maken met de onderdelen die gebruikt worden.
128 euro voor de Sakura of 400+ euro voor een Cyclone.
Het verschil zit hem toch ergens;)

mvg Roy

denk om de rijrichting deze week! ;-)

Beste rijders,

De 2e ZAC is alweer aanstaande. Zaterdag barsten de gevechten op de baan weer los.

De rijrichting voor deze wedstrijd is tegengesteld (met de klok mee). De WK-chicane wordt in deze ronde nog niet gebruikt. Deze staat op het programma voor ZAC 3.

Woensdag- en vrijdagavond wordt er dus getraind in tegengestelde rijrichting.

De reglementen voor 2012 kun je vinden onder het kopje Reglementen.

Succes en tot zaterdag.

Bernie E.

Nog tips voor de setup? Servo omdraaien, banden van links naar rechts en viceversa, accu naar de andere kant?

@halewijn, ik had het me wel voorgenomen om gisteren even lekker te gaan trainen. Maar mijn zoontje is ziek thuis, dus kan ik niet weg. Maar woensdag is het zo te zien weer droog :-)

Het wat toffff.. heb ook mee kunnen maken wat er gebeurd als een LRP X-20 134,6 graden word.... dan gaat hij stuk....... :-( Voor mij geen LRP meer....

Halewijn dank voor het lenen van een motor....

De Zac was idd weer erg geslaagd.

Grote opkomst. Vooral bij de stockklasse. Ik geloof ruim dertig man!

PS Graag gedaan Stephan!

Eens kijken hoe hij het doet met een Hobbywing!

Halewijn

kickkickkick, zaterdag de 7e de volgende ZAC! normale rijrichting, geen chicane/drempels/jumps, lekker weer, gezellig, vul verder zelf maar aan ;-)

Zit al regelmatig even op mylaps te kijken naar de concurentie die het koude weer trotseerd om alvast wat snelle tijden op de klok te zetten.
Valt me op dat de sectietijden en speedtrap niet werken.
Iemand enig idee waarom?

Back