MACH Outdoor open!!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door stephanbeelen, 4 mrt 2012.

  1. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    die decoders staan (stonden) nog op de indoor, zullen de komende weken vast worden aangesloten.
     
  2. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Morgenavond lekker rijden op de Mach, is die al open..?
     
  3. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Heerlijk gereden met de stock, wel apart dat mijn auto 64km/u gaat en andere 68km/u inmiddels... De truc is rijden met een nieuw type stator en een rotor uit de oude lichte motor. Leuk..:confused:
     
  4. hopup

    hopup

    Lid geworden:
    4 feb 2011
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Hoofddorp
    Heb je nu dus toch 2 motoren nodig om een beetje mee te komen.
    Leuk voor de jonge rijders onder ons, en de mensen met een kleine beurs.
    Die haken gelijk af.
    Kan de club goed gebruiken !!
     
  5. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Hoe veel versies motoren zijn er nu?

    Ik heb in ieder geval de oudste versie.

    Ook vind ik de rem erg traag reageren van de Cirtix regelaar.
     
  6. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Staat de rem van je zender op 100%? Zoja, probeer 95% eens.
     
  7. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Weet niet hoeveel versies er zijn? Wel ga ik waarschijnlijk 10 sensoren kopen en de beste uitzoeken.
     
  8. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    niet zo jammeren Roy, wat dacht je ervan om je auto eens uit elkaar te halen, lagers te spoelen etc? Dat weet je zelf ook wel ;-) gistermiddag tenminste nog wel..... de rest zit tussen je oren, :)

    @ Oscar, heb je de regelaar ingesteld met het prog.kastje? standaard staat de rem op 70% dacht ik
     
  9. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Nooit iets ingesteld aan de regelaar,
    als iemand morgen zo'n kastje heeft maar eens checken!
     
  10. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    Komende zaterdag de eerste ZAC! Weersvoorspelling is goed!
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Toleranties in de sensorplaatjes kan je er ook zelf in zetten....

    + 10 graden tolerantie ;)

    [​IMG]
     
  12. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Gewoon los solderen en een klein beetje opschuiven. Dat kan ik ook.
     
  13. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Zucht......
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Inderdaad ja... ZUCHT....
    Dat krijg je met een groep rijders die geen uitgebreide controles willen en het ook niet krijgen. Blijkbaar kan niemand een motor uit de verpakking direct in de auto schroeven en er mee rijden.....

    Een aantal zaken wat ik heb begrepen dat echt gebeurt:
    - rotor uitshimmen (OK, kan ik nog indenken)
    - Lagers vervangen en/of goed doorsmeren (ook niets mis mee)

    Maar dan:
    - sensorplaatjes torderen tov de onderprint (bij de nieuwe zit er een plastic ring die dat minder mogelijk maakt)
    - dus pakt men oude sensorplaatjes.
    - GM rotors
    - wikkelingen weg halen van de stator.
    - het schijnt mogelijk te zijn om de stator eruit te persen en 1 van bv. een 10.5T in te persen.
    - Rotors zappen
    - endbell iets door frezen
    - hoekjes van de sensor connector weg snijden zodat die iets verder in de ronding van de backplate vakt
    - en er zou zelfs een programmerbare electronica voor de ESC te bestaan of heel misschien is alleen de processor wisselen al voldoende.

    De winst met deze truuk is gemeten een 1200 toeren bij 7.2v onbelast, dat is zo'n 5%. Het was gewoon een idee om te kijken of het mogelijk was en het is vrij simpel, zeker als je er een speciale soldeerpunt voor maakt.
     
  15. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Hoe zap ik mijn rotor.?
     
  16. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    goede toevoeging aan dit topic Roelof! Mischien heb je nog meer negatieve onzin er aan toe te voegen.. vooral doen.. krijgt de mach vast meer animo voor een wedstrijdje van.. :confused::confused::confused::confused:

    Admin: kun je dit niet verplaatsen zodat het over de mach outdoor kan gaan ipv over roelof zn theorien?
     
  17. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    wat een verschrikkelijke onzin zeg. Jij zet het neer alsof dit nog steeds gebeurt, je haalt allerlei mogelijk gedoe uit het verleden naar boven alsof dit 'noodzakelijk' is om mee te kunnen rijden terwijl in de praktijk nu iedereen met legale motoren rijdt waar alleen mee is geshimed en gespoeld.
    Heb je niet opgelet tijdens de paasrace of heb je alleen foto's proberen te maken en allerlei onzin aangehoord en opgepikt? De snelle auto's zijn helemaal open gehaald, niks mee aan de hand.
    Ik weet niet wat voor onrust je probeert te zaaien de laatste tijd, maar je bent vrolijk bezig een zeer onterecht beeld neer te zetten van de huidige stockklasse op de MACH en bij de NOMAC. Als je nieuwe hobbyprojectjes zoekt prima, maar ga niet lopen stoken in een klasse waar mensen blijkbaar gevoelig zijn voor allerlei onzin en stemmingmakerij.
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Super electro magneet maken en dan een flinke spanningspuls op los laten. deden ze vroeger met gewone brushed motoren ook.
     
  19. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Jan, weet jij waar ik zo`n super magneet kan kopen, jij gaat immers 69 km/u
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    In het NK draadje worden ervaren branstof rijders afgesnouwd alsof ze niet kunnen rijden of geen auto kunnen afstellen als ze een seconde trager zijn. Enkele electrorijders hebben dit soort praktijken aangegeven dus het bestaat. In datzelfde NK draadje had al een ervaren electro rijder aangegeven een illegaal onderdeel in zijn motor te moeten gebruiken om uberhaupt net aan in de A-finale te komen waar nog steeds mensen reden die bij hem weg reden.
    Ook in dat draadje te lezen dat veel NK rijders geen uitgebreide controle willen... rara....

    Het speelt DUS wel degelijk!

    Als je een technische controle hebt die weet waarop te moeten letten met vooraankondiging dat ze ook echt alles gaan controleren zal men er rekening mee houden. Dat een NOMAC geen testmiddelen heeft en zelfs niet eens een lijst aan punten kan overdragen waar op te moeten letten speel je het in de hand.

    Er zijn simpele zaken zoals:
    - magneet veldsterkte meter voor de rotor
    - inductiemeter voor de stator
    - toerentalmeter voor de max toerental (kan met een simpele multimeter op frequentiestand)
    - vermogensbank voor het vermogen

    Met deze tools kan je al veel vinden die optisch niet zichtbaar zijn.

    Maar is het zo kwalijk om zo'n foto te laten zien? Natuurlijk maak ik mensen wakker dat dit ook kan (als het al niet gebeurt) maar zal een gemiddelde technische controle ook hierop letten? Als je het niet vertelt zullen ze het niet zien en ik heb de foto al aan genoeg electrorijders laten zien met de vraag of ze konden zien wat er mis was en veel zagen het niet.

    Openheid in de trukendozen geeft ook de info waarop men moet controleren, is dat zo fout?
     

Deel Deze Pagina