MAN 6x6 Expeditie voertuig

• Topicstarter Topicstarter marcelinets
  • Startdatum Startdatum
Hallo,

Dat weet ik Marceline maar de Dakar velgen wekken de verwachting op van een aangedreven as vandaar mijn voorkeur.:beer:

Die aangedreven vooras kan er altijd nog onder gezet worden, nu bezig met iets langere chassis zodat laadplatform voor reserve wiel ook binnen het chassis valt.

Passen deze velgen ook op een tamiya cc-01 chassis?

Volgens mij wel, dan de plastic wielmeenemers vervangen voor metalen, ik had onder de Man eerst Unimog velgen en banden er onder zitten, maar vind die dakar velgen mooier met brede terrein banden.

Heb er nu ook de Unimog velgen onder zitten....alleen vind de gok een beetje te duur om deze velgen te bestellen met het risico dat ze er niet aan passen.....

Heb er nu ook de Unimog velgen onder zitten....alleen vind de gok een beetje te duur om deze velgen te bestellen met het risico dat ze er niet aan passen.....

Of ze passen is afhankelijk van het model wat je heb. De eerste foto dakar velg is voor 1.14 trucks, de tweede foto dakar velgen met langere en korte hex zijn voor een dakar truck. Kijk anders eerst even op hun website www.rcbrmin.com

Brede terrein banden voor de achter velgen, en achterlichten, werklamp met verlichting besteld. In de herfst verder met de bouw.
LES_S-1213_2-0-1-2-800x800.jpg
260199-01.jpg
2602542.jpg
230038new.jpg

kijk eens bij rcbrmin.com bij deel dakar truck voor velgen en heeel mooie banden

Als je bij velgen kijkt staan daar ook Dakar velgen, de banden die ik besteld heb passen op die velgen. En bij rubriek Dakar dat iets zijn grotere velgen en banden.

heb deze banden gekocht bij rcbrmin voor n liebherr ltm1050 project
zijn heel mooi gedetaileerde banden
ze passen mooi op de carson brede supersingle trailervelgen trouwens

Vanmiddag de bestelling van rcbrmin binnen gehad
En de banden in de Dakar velgen in elkaar proberen te zetten, is een precessie klusje wat je niet even zo doet, eerst de band om de metalen ring doen en buitenkant band moet naar buiten steken.
Daarna de buitenkant en binnenzijde om de band heen, inbus boutjes er in zetten is al lastig omdat je niet kan zien waar het gaatje zit veel gevoels werk.
De eerste banden met velg zijn klaar met adapter, nog 4 velgen met banden te gaan komen eind oktober.
Foto,s komen binnenkort, probleempje met sd cardreader.

Even een vraag waar ik deze onderdelen kan laten maken zie foto? En hoe kan ik deze onderdelen eventueel zelf maken,
20181015_180457.jpg
heb geen ervaring met metaal bewerking? Het gaat om de grote aluminium houder en achter plaat

Is voor een schommel as? Zou je kunne uit frezen als frees hebt anders uit zagen uit 3 mm aluminium.

Ja is voor een schommel as, uit frezen gaat hem niet worden, geen ervaring met metaal bewerking. Is 3 mm dik genoeg?
Als ik naar de foto kijk lijkt hij dikker, kan eens proberen een mal te tekenen uit karton.

Ja is voor een schommel as, uit frezen gaat hem niet worden, geen ervaring met metaal bewerking. Is 3 mm dik genoeg?
Als ik naar de foto kijk lijkt hij dikker, kan eens proberen een mal te tekenen uit karton.
Schokbrekers doen niet veel in die positie..
Uittekenen op plakband dan op de binnenhoeken gaatjes boren en met een zaakje uitzagen

Back