Man TGX26 540 6x4 flatbed en Aanhanger

De werkhoek in de woonkamer met een proxxon setje en wat handgereedschap kan dat....ik denk niet dat m'n vrouwtje ermee zou instemmen als ik met een draaibank, freestafel, kolomboor en lasapparaat enz aankwam
Bekijk bijlage 416333

Hallo Leon,

Nee, dat valt een beetje tegen.
Smiley Dit meen je niet.jpg

Lekker bezig Leon. De aanhanger ziet er strak uit. Jammer dat je geen foto's van het chassis hebt gemaakt, hoe je dat nu hebt opgelost. Aan de andere kant tijdens het rijden zie je er ook niet veel van;)

negatief hoop ik?

Hallo Leon,

Dit ziet er nog uit, dit wordt een mooie aanhangwagen.
Bekijk bijlage 417958

Je wordt nog een volleerd modelbouwer.
Bekijk bijlage 417959Bekijk bijlage 417960

Hoi Pieter,

Ik knutsel verder met mijn beperkte middelen en probeer iets netjes ervan te maken, om aan jouw niveau van kennis en ervaring te komen heb ik nog jaren nodig en dan zie ik er zo uit
opa 1.png

Het blijft voor mij de uitdaging en het leukste om te bouwen en niet voor iedere poespas gelijk naar de (web)winkel te rennen

Hallo Leon,

Iedereen doet zijn best en bouwt naar zijn eigen kunnen en vermogen, met de gereedschappen en de middelen die men heeft.

Ik waardeer dan ook iedere modelbouwer op zijn of haar bouwkunsten, ook die van jou, je bent echt goed bezig.
DUIM OMHOOG 1.jpg

Toch een stukje verder gekomen vandaag...ook dankzij de postduif die mij de onderdelen voor het vervolg bracht

IMG_20210130_155734.jpg

Dus nu de magneetjes en sloten en scharnieren binnen zijn kan ik weer verder

Eerst het gat tussen de skirts en laaddek opvullen...ziet er toch beter uit zo

IMG_20210130_160346.jpg

Dan aan de andere kant een begin gemaakt voor de deense kisten

IMG_20210130_155747.jpg

IMG_20210130_155756.jpg

Alle zijkanten in een ong 45 graden hoek geschuurd zodat het er beter uitziet, nu nog de scharnieren en slotjes en plekje geven.

Tussen de achterspatborden en verlichting zat een gapend gat...dus deze zal opgevuld worden met kleine kistjes...het begin is gemaakt

eerst een proefmal gemaakt van karton
IMG_20210130_160914.jpg

Daarna in 3mm styreen uitgesneden en kleine proefopstelling

IMG_20210130_164608.jpg

De panelen ga ik met de magneetjes vast zetten zodat ik er weer makkelijk toegang kan krijgen

Wordt vervolgd

Laatst bewerkt:
En weer een stapje verder.
Het kopschot...een kale aluplaat ( later geverfd natuurlijk ) vond ik maar niks.
Eerst een 0,5mm styreen plaat erop gelijmd met secondelijm, daarna met een vierkant restantje profiel een frame gemaakt en het geheel bekleed met de overgebleven stukjes latjes van het laaddek

past beter bij het geheel vind ik

IMG_20210131_144518.jpg

IMG_20210131_144533.jpg

Ook de voorbereidingen getroffen om de magneetjes te kunnen aanbrengen voor de "deense kisten" 3mm styreen geeft toch iets meer stevigheid

IMG_20210131_144550.jpg

en de proefopstelling

IMG_20210131_144850.jpg

Tot zover...word vervolgd

Weer een stukje verder gegaan

De deense kisten

Eerst 1mm gaatjes geboord om de magneetjes goed uit te lijnen, daarna met een 3 m boortje de uitsparingen gemaakt

IMG_20210206_133321.jpg

Daarna met secondelijm de magneetjes gelijmd

IMG_20210206_143742.jpg

Voor de grepen eerst 5x5mm gaatjes gemaakt en de grepen hun plekje gegeven, en zo staat het er nu bij

IMG_20210206_162858.jpg

De "scharnieren" tijdelijk zo neergelegd voor een eerste impressie

Al met al niet ontevreden

De gaten in de kisten worden natuurlijk weer geplamuurd anders is het geen gezicht

IMG_20210206_170116.jpg

Wel even een dubio...alles al lijmen en afplakken voor het verven of eerst verven en daarna aanbrengen (lees lijmen) met als struikelblok(je) dat de lijm niet goed hecht op de verf en dus moet ik de te lijmen oppervlaktes afplakken voor het verven, met als risico dat ik of te karig of te ruim afplak.

en nu aan de borrel

imag0839.jpg

Hallo Leon,

Dit ziet er goed uit.
Smiley  2 Dikke duimen - TOP.jpg

Maar of de afwerking goed komt............. na de borrel ?
SMILEY PROOST (3).jpg

Ik heb zo mijn twijfels.

Smiley Schaterlachen.jpg

Back