10 minuten is wel erg kort voor laden. Dat komt neer op laden met 6C oftewel 6 keer de capaciteit van de accu. Dat houden Lipo's niet lang uit.
Of je kan bij het vliegen maar een klein deel van de capaciteit gebruiken en de heli zakt naar beneden als de accu nog maar half leeg is of zo. Dan kan ik me voorstellen dat je maar 10 minuten hoeft te laden, omdat er minder uit de accu is getrokken.
Of, je accu is een beetje gaar, waardoor hij nog maar de helft of minder van zijn normale capaciteit heeft, en daardoor opladen zo snel gaat. Maar aangezien een vliegtijd van 4 minuten blijkbaar normaal is zal er met je accu niets mis zijn.
Bij die vliegduur testen, laten ze de motoren trouwens steeds volgas draaien. Als je dat tijdens een echte vlucht doet, zit je zo tegen het plafond. En ze stoppen met meten als de motoren stil komen te staan, wat wel erg dicht bij te diep ontladen van de lipo's zit vrees is. Dus het idee is goed, maar de uitvoering is niet helemaal waterdicht. Hadden ze de heli beter kunnen laten hoveren op 1 meter, en stoppen als je niet meer in de lucht kan blijven, dat geeft een realistischer beeld.