ME 262

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog wat spullen gebracht door Leon, het past allemaal.

IMG_2564.JPG
IMG_2566.JPG
 
Hebben ze ooit de degens gekruist of was de Meteor daarvoor te laat in bedrijf?

Edit:
De Britten vermeden ze in te zetten boven Duitsland om te voorkomen dat een exemplaar in vijandelijke handen zou vallen. Om dezelfde reden was de Me-262 uitsluitend boven Duitsland actief.
Uit
nl.wikipedia.org/wiki/Gloster_Meteor
 
Laatst bewerkt:
Het vervelende is dat de piloot een maatje te klein is 30 cm, dan maar weer een nieuwe aanschaffen 38cm.
Verder de afdekking van de instrumenten klopt ook niet, zit uit het midden ook dit moet veranderd worden (FOTO2)
het is straks via het cockpit raam goed te zien, ligt open en bloot.
Een beugel gemaakt voor het vizier. (FOTO1)
Hier is de beugel te zien van het vizier (FOTO3) met de bedrading geel, van de instrumenten.

FOTO1
IMG_2573.JPG


FOTO2
IMG_2571.JPG


FOTO3
Me262cockpit_color.jpg


Het raam bestaat uit een hele dikke pantser plaat van gelaagd glas en verwarmd, kijk onder in de hoek 2 gele draden, ook dit moet nog gemaakt worden,is goed te zien op (FOTO3)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Diverse onderdelen cockpit aangepast, en de bedrading erin gemaakt.(foto3)
Achter kant instrumenten ook gewijzigd en aangepast.
Let is op het raamwerk de deuken van de klinknagels zitten er ook in, ze hebben hier echt hun best gedaan.
Wat nog moet gebeuren zijn de gele en rode kleuren aan de instrument ringen, dit vergt een hele vaste hand.
En het glaswerk, als laatste.


IMG_2577.JPG


IMG_2578.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De laatste elektronica en bekabeling is binnen.(s bus 2)
Dank je Berto.
De bovenste rand van het instrumenten paneel zat een ronde buis deze is verwijderd ,het behoorde een smal randje te zijn.
Nu stop ik even eerst de beglazing erin voor verdere maatvoering.



IMG_2579.JPG

IMG_2584.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een hele stapel cockpit kappen (3 stuks en 1 raamwerk) welke zullen we nemen.
En Berto was op Deelen toevallig nog 3 polige stekkers mee kunnen nemen.


IMG_2585.JPG
IMG_2586.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het meest vervelende werk voor mij de ruiten plakken, dan 24 uur lijm laten uitharden.
De voorste ruiten zijn gemaakt van Vivak.
Dus elke middag een ruitje, kost veel tijd, het epoxy raamwerk is zeer dun dus voorzichtigheid geboden

IMG_2588.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een update van de bouw.

Een hoop gefreesd en gepast en gedaan maar uiteindelijk zit 1 kant.
Hier de buitenste flap, daar moest wat vanaf en een gleuf in gemaakt worden.
360.jpg

360.jpg


Dus ook in de vleugel. Word allemaal nog wel netjes gemaakt maar dit was om het allemaal pas te krijgen.
360.jpg

360.jpg


Toen deze stukken open gemaakt voor de flap scharnieren. Gedaan zoals als de handleiding aangeeft zitten er precies op de plekken waar de scharnieren naar binnen moeten spanten verlijmd.
360.jpg

360.jpg


Hele zooitje in elkaar gezet en voilà!
360.jpg

360.jpg

360.jpg


Nou de andere kant en dan alles netjes positioneren en verlijmen.
 
Cockpit kap laatste deel ligt te drogen.

dus even gauw een uitlaatje gemaakt voor O.S max, van een club maatje, kan die vliegen in het weekeinde.

IMG_2589.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top