Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Hebben ze ooit de degens gekruist of was de Meteor daarvoor te laat in bedrijf?
Edit: De Britten vermeden ze in te zetten boven Duitsland om te voorkomen dat een exemplaar in vijandelijke handen zou vallen. Om dezelfde reden was de Me-262 uitsluitend boven Duitsland actief.
Uit nl.wikipedia.org/wiki/Gloster_Meteor
Het vervelende is dat de piloot een maatje te klein is 30 cm, dan maar weer een nieuwe aanschaffen 38cm.
Verder de afdekking van de instrumenten klopt ook niet, zit uit het midden ook dit moet veranderd worden (FOTO2)
het is straks via het cockpit raam goed te zien, ligt open en bloot.
Een beugel gemaakt voor het vizier. (FOTO1)
Hier is de beugel te zien van het vizier (FOTO3) met de bedrading geel, van de instrumenten.
FOTO1
FOTO2
FOTO3
Het raam bestaat uit een hele dikke pantser plaat van gelaagd glas en verwarmd, kijk onder in de hoek 2 gele draden, ook dit moet nog gemaakt worden,is goed te zien op (FOTO3)
Diverse onderdelen cockpit aangepast, en de bedrading erin gemaakt.(foto3)
Achter kant instrumenten ook gewijzigd en aangepast.
Let is op het raamwerk de deuken van de klinknagels zitten er ook in, ze hebben hier echt hun best gedaan.
Wat nog moet gebeuren zijn de gele en rode kleuren aan de instrument ringen, dit vergt een hele vaste hand.
En het glaswerk, als laatste.
Word weer een meesterwerk! Zag overigens ook een mooi artikel over een grumania ME-262 in de RC jet international staan! Er schijnt een 262 zijn geweest welke een ingekort rudder had om zodoende plek te maken voor een rocketmotor in de staart. Schijnt maar een proto type van te zijn geweest!
De laatste elektronica en bekabeling is binnen.(s bus 2)
Dank je Berto.
De bovenste rand van het instrumenten paneel zat een ronde buis deze is verwijderd ,het behoorde een smal randje te zijn.
Nu stop ik even eerst de beglazing erin voor verdere maatvoering.
Het meest vervelende werk voor mij de ruiten plakken, dan 24 uur lijm laten uitharden.
De voorste ruiten zijn gemaakt van Vivak.
Dus elke middag een ruitje, kost veel tijd, het epoxy raamwerk is zeer dun dus voorzichtigheid geboden
Een hoop gefreesd en gepast en gedaan maar uiteindelijk zit 1 kant.
Hier de buitenste flap, daar moest wat vanaf en een gleuf in gemaakt worden.
Dus ook in de vleugel. Word allemaal nog wel netjes gemaakt maar dit was om het allemaal pas te krijgen.
Toen deze stukken open gemaakt voor de flap scharnieren. Gedaan zoals als de handleiding aangeeft zitten er precies op de plekken waar de scharnieren naar binnen moeten spanten verlijmd.
Hele zooitje in elkaar gezet en voilà!
Nou de andere kant en dan alles netjes positioneren en verlijmen.