Hallo allemaal,
Ik weet het heeft een tijdje geduurt, maar hier weer een update van mijn graafmachine
.
Ik ben met van alles tegenlijk bezig, hier een paar.

Dit is het middendeel van de onderwagen. Omdat de spoorbreedte instelbaar is, zitten er vierspindels en een motor in.
Ik hieb hiervoor bewust voor mechanisch gekozen en niet hydraulisch, namelijk als ik hem hydraulisch zou maken,
is het niet mogelijk om beide zijden gelijkmatig uit te schuiven. Er zal altijd een kant net iets lichter schuiven waardoor die als eerste uitschuift. tevens is het gevaar voor scharen met gevolg vastlopen te groot.
Het middendeel wordt aan de onderkant afgesloten met ssn staalplaat die met 60 8O M3 boutjes wordt vast gezet.


Hier nog twee plaatjes van mijn ventielen 8 stuks in totaal.
Deze ventielen heb ik van lagerbrons gemaakt. Aan de onderzijde heb ik gleuven gefreest, om de schuiven hydraulisch uitgebalanceerd te krijgen. In de witte kunstof ringentjes komen de servos (Hitec HS81) te zitten.
daarnaast heb ik ook weer een olie koeler gemaakt, puur voor de zekerheid, en omdat het wel profi staat :wink:

Het solderen was wel even werk, n.l. plaatje voor plaatje vast solderen op 6 buisjes.
In totaal 60 plaatjes van 10mmx60mm en 0,4mm dik zitten er in.

Na wat glad frezen en met twee cpu ventilatoren erop ziet hij er dan zo uit.
Ik ben ook al met de bovenwagen begonnen. Na een aantal maanden met AutoCad getekend te hebben, ben ik er nu ook eindelijk uit hoe ik hem moet bouwen. De onderplaat is bijna klaar.
Deze is van 6mm staal, welke ik aan de randen (70mmbreed) heb af gefreest naar 2,5mm om hem zo goed te kunnen buigen.
De plaat weegt nu steeds nog 4kG waardoor het lekker hard gaat met de kilotjes.
Foto's hiervan komen als ik hiermee wat verder ben.
Ik weet het heeft een tijdje geduurt, maar hier weer een update van mijn graafmachine

Ik ben met van alles tegenlijk bezig, hier een paar.

Dit is het middendeel van de onderwagen. Omdat de spoorbreedte instelbaar is, zitten er vierspindels en een motor in.
Ik hieb hiervoor bewust voor mechanisch gekozen en niet hydraulisch, namelijk als ik hem hydraulisch zou maken,
is het niet mogelijk om beide zijden gelijkmatig uit te schuiven. Er zal altijd een kant net iets lichter schuiven waardoor die als eerste uitschuift. tevens is het gevaar voor scharen met gevolg vastlopen te groot.
Het middendeel wordt aan de onderkant afgesloten met ssn staalplaat die met 60 8O M3 boutjes wordt vast gezet.


Hier nog twee plaatjes van mijn ventielen 8 stuks in totaal.
Deze ventielen heb ik van lagerbrons gemaakt. Aan de onderzijde heb ik gleuven gefreest, om de schuiven hydraulisch uitgebalanceerd te krijgen. In de witte kunstof ringentjes komen de servos (Hitec HS81) te zitten.
daarnaast heb ik ook weer een olie koeler gemaakt, puur voor de zekerheid, en omdat het wel profi staat :wink:

Het solderen was wel even werk, n.l. plaatje voor plaatje vast solderen op 6 buisjes.
In totaal 60 plaatjes van 10mmx60mm en 0,4mm dik zitten er in.

Na wat glad frezen en met twee cpu ventilatoren erop ziet hij er dan zo uit.
Ik ben ook al met de bovenwagen begonnen. Na een aantal maanden met AutoCad getekend te hebben, ben ik er nu ook eindelijk uit hoe ik hem moet bouwen. De onderplaat is bijna klaar.
Deze is van 6mm staal, welke ik aan de randen (70mmbreed) heb af gefreest naar 2,5mm om hem zo goed te kunnen buigen.
De plaat weegt nu steeds nog 4kG waardoor het lekker hard gaat met de kilotjes.
Foto's hiervan komen als ik hiermee wat verder ben.