Nimh accu's zijn jaren gebruikt, en worden nog steeds toegepast.
alleen even kijken hoe de staat van de accu is.
Een nimh kan na een stevige tijd niets doen wel eens een beetje rot worden.
Als je hem dan laad, piekt het voltage in no time omhoog waardoor hij vol lijkt, onder belasting donderd het voltage vlot omlaag.
Paar keer cyclen (ontladen/laden), en vaak komen ze dan weer een beetje bij
dan ga je ook opeens zien dat hij steeds meer lading kan ontvangen van de lader.
Daarom is het zeker bij een nimh of nicd eigenlijk en must om een voltage indicator oid aan het model te hangen.
Dan kun je zien wat de accu tijdens een vlucht doet, en kun je besluiten hem neer te zetten als hij het rood in schiet.
Op zich is er niets verkeerd aan een nimh accu als ontvangeraccu.
ff kijken of de huidige accu nog goed is. vertrouw je hem niet, andere erin.
2S lipo met bec kan ook natuurlijk. Probeer wel 8 ampere bec te pakken.
qua gewicht heb je dan een voordeel, lipo is lichter.
Of het voordeel opweegt tegen de kosten is iets wat je zelf moet bepalen ;-)
Scorpion guard of niet?
Lijkt me op zich een mooi systeem. Ik vermoed dat het ding zich oplaad tijdens het vliegen, en het overpakt wanneer de hoofdstroom wegvalt
Hoe het omgaat met de 6volt ontvangervoltage en zijn eigen 5volt kan ik even niet achterhalen.
Of het nodig is?
persoonlijk vind ik van niet. Maar dat is persoonlijk ;-)
Voor het gewicht hoef je het iig niet te laten, 38 gram past er wel bij denk ik ;-)
Is wel weer een ding extra om bij te houden..
Scorpion Backup Guard Review By Mr. Mel - Scorpion Power System
En persoonlijk heb ik nog maar 1 keer meegemaakt dat een BEC het bij mij opgaf.
De oorzaak was overbelasting.. servo's versleten, trokken teveel stroom, op een gegeven moment houdt het op..
Verder heb ik het nog niet gezien/meegemaakt..
Qua regelaar:
over de aligns hoor je eigenlijk geen gekke dingen..
de 80 ampere (wat eigenlijk een castle was) fikte nog wel eens uit, maar de 100 amp hoor je niets van.. Dus goed
Voel je jezelf prettiger met de YEP, ben je natuurlijk vrij om dit alsnog uit te wisselen ;-)
maar nodig is het niet