Ik had het met mn align 35 amp regelaar.
schoot af en toe uit zichzelf de governor aan.
wat wel kan, is dat de regelaar dacht dat het om een autorotatie bailout ging.
dan gaat ie ook zonder soft start in 1 keer naar de ingestelde waarde...
zolang hij nog optoert, is de soft start actief.
eenmaal opgetoert, niet meer.
Kan wijs zijn ff te kijken wat er gebeurde ;-)
Bovenstaande had ik gisteren niet gezien.
Maar als ik nu lees dat jij met een gelijke ESC ook problemen had moet ik misschien eens uitkijken naar het vervangen van deze ESC. Zal voorlopig de biepjes steeds tellen.
Eigenlijk moet ik ook wat naar mezelf kijken. Ik wist dat die reeks biepjes begon met één maal biepen. Na binden en instellen met de Dx9 viel het me op dat hij startte (na de initialisatiebiepjes) met 3 biepjes. Maar toen heb ik er verder geen aandacht aan gegeven.
Vervolgens heb ik de throttle hold (staat op 0% vlakke curve, bij m'n Dx6 had ik die op 10% staan) uit gezet terwijl de Flight mode schakelaar in "normal" stond (0% throttle bij stand 1, low stick dus). Geen throttle/pitch gegeven (ben ik zeker van) en throttle hold weer actief gezet.
Vervolgens naar flight mode 1 (flat curve van 80%) en dan de throttle hold er af.
Toen ging het dus mis, dadelijk vol vermogen en de heli steeg op. Ik heb nog goed nagedacht over al mijn handelingen en ben er vrij zeker van dat ik tot dat moment géén pitch gaf. Pas op het moment van opstijgen heb ik pitch gegeven om de heli vliegend onder controle te krijgen, maar dan dadelijk van dat plan af gezien en throttle hold er op.
ALS ik al pitch ZOU gegeven hebben voor ik de throttle hold uit zette dan was het ver van midstick. En ik ben zeker dat bij midstick de pitch net geen +5° is.
Dat van die automatische autorotatie bailout is een mogelijke verklaring. voorlopig de enige mogelijke verklaring aangezien er later met soft start geen automatisch opstijgende heli te zien was. Terwijl ik niks aan de throttle of pitch curves heb gewijzigd.
Moet ik eens in de handleiding kijken of die ESC zo iets heeft als een bailout. (of zit dit in de zender?)
De ESC stond na binden met de Dx9 in "airplane" mode. Misschien dat dit iets kan verklaren.
Bij de Dx9 kan ik een delay inschakelen voor de hold-mode. Maar bij een ESC met softstart mag die toch gewoon uit staan?
Dus ik denk dat er méér aan de hand was dan alleen een regelaar die zijn softstart vergeten was....
Dat geloof ik best.
Maar hoe verklaar je dan dat na herprogrammeren ESC de heli dit niet meer doet? Van de zenderinstellingen ben ik helemaal af gebleven.
Ik zou erg graag de reden vinden want het was even een ERG spannend moment... Wil ik niet meer herhalen.