MiMi DLG

Een kant zuigt en de ander blaast. Voor 2 tientjes zit je toch gebakken ;)

Ik ben zo ook begonnen, met een koelkast pomp en heb nu
een profi vacuüm pomp met geregelde afslag en intestellen druk.

Gewoon doen die koelkast pomp, hiermee kan je perfect baggen.

Tjee, in de wereld van de hightech MiMi's ben ik dan wel erg primitief bezig.
IMG_29111_zps2b26934d.jpg

Ach ja gaat toch om de lol in de hobby.
En er komen in ieder geval weer een paar Mimi's bij.

Hoi Niels,
Ik heb het bod gedaan, mocht het wat worden dan kun je binnenkort een vacuum pomp op je deurmat verwachten......;)

Spannend!!!!!
Als het lukt kom ik hem wel een keer ophalen met windstil weer!
Pak ik meteen gezellig een slingertje met jullie mee!!!

Fingers crossed!!!

Gaaaapp....vroeg naar bed is vroeg op :D En twee kekke staartjes klaar voor uberMiMi's 008 en 009 !!

Picture1+092.jpg

OH ja, ( ik zou het bijna vergeten en very off topic), ik heb vanaf 1 november een kekke baan :D Oh oh.....daar gaat mn bouwtempo :D Maar het 008 thema was zo gek gekozen niet :D

BI'mH !!!!

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd frank!! Niet goed voor het bouwtempo, wel goed voor het bouw budget :-) zeker nu we richting high-tec spulletjes gaan

Wordt je geheim agent?

Depron roertjes kunnen ook

Zo ist ! :D Gewoon wat geprobeerd vanochtend btw, joris noemde depron als materiaal

Picture1+093.jpg

ook 3 gram, en eigenlijk net zo goed gelukt als die van 1mm balsa al is het qua indeuken kwetsbaarder

, ik kan zo langzamerhand wel op bestelling bakken.

Laatst bewerkt:
full

Leuk franck! Depron werkt echt mooi op staartdelen, kevlar super als hinge gewoon perfect dus!
Voorlijst heb ik als test even een draadje carbon over gedaan maar dat werkt ook mooi!

Ik heb nu twee van deze setjes klaar voor mn mimi

Enkel de compressiekracht van depron is vrij laag dus wil het snel knikken.
Hierbij heeft rohacell een veel grotere compressiekracht maar het is zo schreeuwend duur zo'n grote plaat.
Maar hier hebben ze nu kleine plaat en die wil ik wel eens gaan proberen :-)

http://shop1.r-g.de/item/5331-030-060

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi, en dat carbonnetje moet er echt op, iig op het onderste stuk ri roer, daar ontstaat de meeste schade (landen)

Ik heb net nog maar een balsa roertje gemaakt, met wat versiering uit het foldertje van de AH onder het glas....en ik heb nu echt dikker mylar gebruikt...kijken hoe het vormt.. Papier weegt niets en maakt het geiniger en misschien net iets steviger...kijken wat er straks voor fruitigs uit de oven komt :D)

Voor mij is dit wel een goeie manier om te oefenen met hoeveel epoxy je moet gebruiken, inmiddels hoef ik bijna niet meer te deppen, want ik krijg zo prima in de gaten hoeveel epoxy je per oppervlakte nodig hebt/ hoe je het het beste uitsmeert.

Als de pomp er is gaan die vleugeltjes echt wel lukken, daar maak ik me inmiddels geen zorgen meer over.

wow robert, 5 gram:eek: doe je goed!!!

zo ziet de mijne eruit, zitten best veel fouten in, maarja, deze was maar voor de probeer
fototje:
u2uby8e2.jpg

het valt me wel op dat het best wel zwaar is geworden:
yqytuzus.jpg

franck, hoe kanvhet dat die stabilo van jouw uit 1mm balsa .3 gram weegt? heb je dat verkeerd getyped of?????

Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst kun je hem het beste in profiel schuren, wat ik heb gedaan is dit:

Eerst de scharnierlijn van je rudder opzoeken en het roer op de rand van je werkblad leggen
Dan teken je een dunne lijn met een pen er op en schuur je hem gewoon recht af tot je een dikte hebt van ong. 0.5mm op de eindlijst en je de pennestreep net weg hebt geschuurt.

Omdat je alleen het roer schuin maakt heb je dus geen scheef roer aan het einde omdat je de hoek van het roer aanpast.

Verder bouw ik hem van 2mm depron en schuur ik overal de toplaag vanaf omdat die het zwaarst is.

Owja dat stabilo van frack weegt 3gr ;-)

idd 3 gram. net het met mylar en fruit beplakte roertje uit de oven gehaald. Wat een GLANS !!! ik kan mn tanden er in poetsen !!!, Mn mylar maakt wat dit betreft echt verschil! :D wel nog iets minder deppen want op sommige plekjes net iets te weinig epokzie. Ik kan het roertje wel bijna 180 buigen, verbazend hoe flexibel en sterk zo'n balsa roertje ineens wordt.

Picture1+094.jpg

Laatst bewerkt:
haha, gaat mss nog een nieuwe rage worden franck! na de banana nu de kiwi!

Misschien kan je de randen van het mylar dunner maken (met scherp mesje) Don "MiMi" Franco heeft het me uitgelegd, en het werkt hier onder de drukpers eigenlijk heel goed.

Omdat we met zn drieeen zijn ben ik ook maar begonnen met de 010 staartdelen voor secondelijm. Ik heb nog 1 stokje dus dat kan net. Wel ff 2mm balsa halen voor de rompjes.

Ik heb een mooie print op de staart verzonnen voor de 010 met aan de andere kant een vette F ....nu wel met 1,5mm balsa maar wel zonder CF strip. btw ik hou niet zo van voetbal.....ben benieuwd....komt met 2 uur uit de oven :D

Ik kreeg al een suggestie voor de 011...een meer erotische thema ?? Ha ha ha ha ha ha...plaatjes genoeg.

BI'mH !

Laatst bewerkt:
haha, gaat mss nog een nieuwe rage worden franck! na de banana nu de kiwi!

Sja, als je goed kijkt zie je de bananen door de kiwi's heen komen, die stonden namelijk op de achterkant van de kiwi's die ik had uitgeknipt....naja...tging om een proefje. :D (de andere kant van het roertje...daar staat een coup a soup plaatje :D

BI'mH!

Heeee Frankie,

Lekker bezig :thumbsup:.

Nee geen fruit op de staart plakken (ook geen verboden vruchten), veel te zwaar.
Het beste kan je een plaatje van de veren van de rood gele smijtgier erop doen. Veel lichter. (en rood ook veel beter)

Nieuwe baan, top, na ja, je kan de oven ook op 300 graden zetten al je straks tijd te kort komt voor het bouwen.

Back