MiMi DLG

:eek:wow, dat ziet er erg mooi uit!!!!
ik snap er niks van hoe jullie dat doen maar bij mij blijft het plastic toch aan de epoxy plakken, heeft er nog iemand tips?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ha ha ha ha.......en ik maar googlen op "geel / rode sgijtmier" ....lezen is ook een kunst.

Roertje 010 is werkelijk perfect geworden qua sterkte en glans.....010 wordt de uber-uber MiMi !

Jammer dat de markingstift zwart van de action met epoxy toch uitloopt...naja, je kan niet alles hebben

Picture1+095.jpg

Picture1+096.jpg

Laatst bewerkt:
:eek:wow, dat ziet er erg mooi uit!!!!
ik snap er niks van hoe jullie dat doen maar bij mij blijft het plastic toch aan de epoxy plakken, heeft er nog iemand tips?

Geen idee, hier laat het plastik prima los, ook het mylar. Is de epoxy wel echt uitgehard ? Misschien kan je het mylar / plastik in de autowas zetten ?

Als de epoxy plakt ben je te ongeduldig ;-)

Mijn weegschaal die is vaak ook onnauwkeurig dus als ik 7gr epoxy aan maak dan doe ik altijd een extra drupje harder er in.... Had een keertje te weinig wat een rubber kapje gaf.....:-( ook na een week nog en dat wil je niet met je vleugel hebben!

hm, dan gaat het roch lastig worden

Ik heb het cg een beetje naar achter gelegd van mn mimi, nu vlieft ie volgens mij beter, hopen dat het vanmiddag beter weer word :)

Waarom bouw je altijd nieuwe rompjes franck? Waarom niet gewoon de de
Staartdelen slopen en de nieuwe delen er in?

He J,

Neej, niets mooiers dan een mooi nieuw rompje, en het is zo klaar. En staart uit rompje slopen is lastig, zeker ook omdat ik de vleugeltjes aan het rompje vastplak.

Laatst bewerkt:
Twee staartsets klaar en afgewerkt, vier pre preg spars klaargemaakt en nog een rompje..... Morgen beginnen aan de vleugels en dan zijn we al een heeel end!

He niet zo snel!!!

Wetend dat ik nog maar twee weken vakantie heb :D :D maar snel begonnen met nieuwe rompjes. Nu NOG gestroomlijndur...dur.....immers dit worden ubermimi's

Picture1+097.jpg

Ik gebruik houten spars in de vleugel, gister bij de hubo 2,4 meter laten zagen....5 * 1,5mm .....1 euro ...i love it :D

CA 180-103529

Dit weefsel ga ik in de vakantie eens halen, zag het bij sadkingbilly en wil ik ook eens proberen! :-)
Maar een houten rompje uit een mal maken lijkt me ook wel eens wat imand ideeën? Mss 0.4 balsa nat maken en dan meerdere lagen? Vast wel wat te maken

ik heb nieuw staartvlak gemaakt net, nu alleen nog wachten....
ik had ook een klein stukje gemaakt om alvast te zien hoe het eruit gaat zien, kan iemand met 100% zekerheid zeggen dat het niet ongezond is als er later eten in word gedaan???????????

Als je er een dichte braadzak omheen doet dan kan ik dat zeggen ja, zorg er alleen wel voor dat je er zo min mogelijk lucht in hebt! Anders wordt het een ballon.

Hoi Joris,

Ik gebruik een kleine oliegevulde radiator kachel. Kost niet veel. Van piepschuim een doos maken die over het geheel past. Wordt bij mij 60 graden.

goeie tip jeroen, kacheltje heb ik al dus hoe ik alleen nog een doos te maken.
hoe snel droogt het epoxy eigenlijk bij 60°?

Dat hangt van de epoxy en de harder af. Ik gebruik voor het lamineren altijd 24 uurs epoxy. Die hard ook bij 20 graden uit. Bij 60 graden kan ik na 16 uur de spullen wel uit de zak halen. De volle sterkte bereikt het echter pas na een paar dagen.

Back