MiMi DLG

goeie tip franco, gaan we doen in de volgende zuigsessie :D

Ik zat net ff het draadje terug te lezen....begin juli zwiepten we nog met een KFM1 mimi...grappig hoe snel dit gaat..

[post2610]

zelfs met een F16 is je bouwtempo niet te volgen franck...
ik laat je vrolijk verder evolueren... op een dag zeg ik "franck ... nu mag je mij een vleugeltje fixen!" ;) en dan heb ik een kek light vleugeltje in ruil voor mijn kadotje uit oostenrijk! ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
zelfs met een F16 is je bouwtempo niet te volgen franck...
ik laat je vrolijk verder evolueren... op een dag zeg ik "franck ... nu mag je mij een vleugeltje fixen!" ;) en dan heb ik een kek light vleugeltje in ruil voor mijn kadotje uit oostenrijk! ;)

Sessa, komt goed J, ik maak voor jou het mooiste vleugeltje ooit.

Laatst bewerkt:
voor mij geen hansje... ik wil wel een grietje ;)

diegene die overmorgen de zak in gaat.... carbon liggertje? of nog steeds vuurhout?

wordt het niet tijd dat je uit het mooie rohacell een vleugeltje leert snijden? nu je zo strak kan snijden?

Okee ik begin ook het bouweinde te naderen van de eerste MiMi's.
Vandaag wat aan het folieen geweest. Vleugeltjs 80 gram klaar, verbazingwekkend dan het vleugeltje wat zoonlief in elkaar geplakt heeft ook bijna net zo zwaar is en die gebruikte de houtlijm toch wat royaler.
Ik kom nu op een gewicht van 170 gram maar moeten nog wat dingen gebeuren.
Denk wel dat ik zo rond de 200 gram zit, ik hoop er nog wat onder.
Is dat een goed gewicht voor een Build Up MiMi?

En hou zetten jullie het dekseltje/kapje vast?

whiiii, pagina 333 :)

ik denk dat voor een eerste mimi het gewicht niet erg veel uitmaakt, mijn probleem is dat ik wil vliege :rolleyes:, al is het slecht weer, dan is een zware mimi fijner (mijn mini weegt 165 gram ofzoiets

jahoor, vandaag was het winstil, maar ik kon niet vliege vansaag
ytaperyh.jpg

mn nieuwe rompje word een birdy rompje, vind ik er wel kek uitzien :)

Is dat een goed gewicht voor een Build Up MiMi?
200 gram is wat zwaarder dan gemiddeld, zeker voor een build up.
Met een vleugel van 80 gram moet dan je romp 120 gram wegen, en dat is best aan de zware kant.
Normaal zijn de romp en vleugel zo'n beetje gelijk in gewicht.
Kan zijn dat je staartvlakjes wat zwaar zijn.
Moest er veel lood in de de neus???

En hou zetten jullie het dekseltje/kapje vast?
Met een stukje plakband. (schilderstape of PVC-tape)

200 gram is wat zwaarder dan gemiddeld, zeker voor een build up.
Met een vleugel van 80 gram moet dan je romp 120 gram wegen, en dat is best aan de zware kant.
Normaal zijn de romp en vleugel zo'n beetje gelijk in gewicht.
Kan zijn dat je staartvlakjes wat zwaar zijn.
Moest er veel lood in de de neus???

Nou dat klopt nog niet helemaal.
Heb gisteren alles wat ik er voor heb (dus ook de apparatuur) op de weegschaal gelegd en dan kom ik op 172 gram.
Moet het stabilo nog vast, een stukje folie op de romp. Het hele spul nog in gebouwd worden. Komen dus nog wel wat grammen bij.
Ach aan de ene kant is gewicht heel belangrijk, hoe lichter hoe beter het vliegt, aan de andere kant is het in eerste instantie belangrijker om eerst een beetje goed te leren gooien.

voor mij geen hansje... ik wil wel een grietje ;)

diegene die overmorgen de zak in gaat.... carbon liggertje? of nog steeds vuurhout?

Nee, nog geen carbon liggertje...dat hoeft ook niet, want in grammen (net gewogen) maakt het niet zoveel uit , in sterkte ook niet is mijn idee....met vuren liggertjes wordt de boel sterk genoeg.

Wel wordt de D-box kleiner, en het liggertje wordt 2,5*1mm. Ik bouw dit keer het vleugeltje in 4 stukjes, en plak deze na baggen aan elkaar. Poly wing dus. Omdat de 009 uiteraard beter moet presteren dan het 008 "hansje" , heb ik wat aanpassingen gemaakt in de vleugel..want het zou van de gekke zijn als ik me door een vliegmaat (Huey ofzo) op het plein in de hoek laat zwiepen, dont think so :nooo:

ik kan er niet te veel over zeggen want dan geef ik allemaal details weg...en ik wil niet dat Huey dat allemaal weet..maar zoals de vleugeldelen hier liggen zit er al een aanpassing in die toch (geschat) 10 seconden extra airtime gaat opleveren :bye:

Picture1+138.jpg

Rompje vordert

Picture1+139.jpg

Laatst bewerkt:
passen , meten, schuren, voelen, schuren voelen, passen, meten, schuren,passen , meten, schuren, voelen, schuren voelen, passen, meten, schuren,passen , meten, schuren, voelen, schuren voelen, passen, meten, schuren,passen , meten, schuren, voelen, schuren voelen, passen, meten, schuren,passen , meten, schuren, voelen, schuren voelen, passen, meten, schuren.....

en dan ineens zijn ze perfect, ook alle hoeken zo geschuurd dat ze straks perfect op elkaar passen. Nu ga ik lekker de ramen verder zemen (ook zo'n hobby)

Picture1+140.jpg

Voort eerst had ik een hard dingetje in het schuim en bleef mn draad haken... Arghhhh :hammer: tging nog net goed.

Laatst bewerkt:
Overigens, ik raak heeeeel snel door al mn glas en carbon heen en ik moet gaan crowdfunden :D (en dit is eigenlijk off topic) maar de 007 "M" MiMi staat te koop. (op te koop forum)

Frank pas op je hebt een type fout gemaakt in je advertentie, er staat namelijk dat je deze gesigneerde Mimi verkoopt voor 40 euro...... Dat moet neem ik aan 400 zijn..... Koopje hoor! Of is het en replica van de originele 007?

- now Free

Frank pas op je hebt een type fout gemaakt in je advertentie, er staat namelijk dat je deze gesigneerde Mimi verkoopt voor 40 euro...... Dat moet neem ik aan 400 zijn..... Koopje hoor! Of is het en replica van de originele 007?

- now Free

Sja je hebt gelijk..naja tis al te laat :D. En 't is geen replica. Voor echte liefhebbers kom ik em brengen :D (met zwieples)

Sja je hebt gelijk..naja tis al te laat :D. En 't is geen replica. Voor echte liefhebbers kom ik em brengen :D (met zwieples)

Tjees...... Inclusief clinic....... Mike het is werkelijk amazing!!!

Pas je op dat je geen problemen krijgt met mannen als alex hoekstra? Je verziekt wel een beetje de markt op deze manier ;-)

Het is dat ik het nog al druk heb anders had ik hem meteen gekocht en de koffie klaar gezet ;-) gezellig!

Ik wacht nog even tot je glazen vleugeltjes op de markt komen, zal versie 015 worden dus met een week of twee???

Nog niks zeker :P maar Franck verkoopt zijn #007 Mimi en daar heb ik interesse in. Hij wilde wel komen brengen inclusief vlieg clinic.. Daar heeft Robert ook wel oren naar. Natuurlijk allemaal afhankelijk van Franck. Daarom mijn idee, gezellig vliegen in Zwolle binnenkort (winter cup? :))

Back