MiMi DLG

Ah bah rose zwevers oke maar wijn.... Mss moet ik daar nog een paar jaartjes ouder voor worden ;-)

Dat het dwarrelig was daar kwam ik wel achter tussen de bomen maar als je een beetje weet waar je vliegt dwarrel je naar boven!

En een LE die zooooooooo scherp en recht is dat je er vast een jaar lang je boterhammen met kaas mee kan snijden :D

Kun je er ook dit mee?
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen messen meer nodig, gewoon een mimivleugeltje in de lade...

Wat het afstellen van de draadjes betreft... aan de achterzijde vastmaken, dan door de servohorngaatjes gaan en dan aantrekken en rond het schroefje draaien van t servohorntje... vervolgens schroefje vastdraaien... klaar!

de vleugelhelftjes aan elkaar geplakt met bruis en 50 gram glas...een beetje zuunig, maar volgens mij moet het houden.

apok+fotos.jpg

Ook maar begonnen aan het vleugeltje van de uber uber uber mimi.... (die's natuurlijk voor mezelf :D)

Laatst bewerkt:
Tis normaal geweven glas...ik heb de eerdere balsa buildup vleugeldeeltjes ook zo aan elkaar geplakt, en dat ging eigenlijk wel goed. Ik heb nieuw glas en carbon besteld...eigenlijk wil ik de vleugelhelftjes met een stripje carbon verbinden.

Laatst bewerkt:
Okee , ben eigenlijk wel zo'n beetje klaar met de eerste MiMi's.
Doel was om samen met zoon deze te bouwen, dat is voor een deel gelukt.
Vleugeltje heeft ie zelf geplakt, ook wat onderdelen hiervoor gesneden. Maar was toch redelijk lastig. Rompje hebben we samen gebouwd, helemaal enthousiast want ging snel. Bespannen heeft ie geprobeerd na eerst de kleuren uit gezocht te hebben. Papa heeft de rest af gemaakt. Hij is nog iets te jong voor het geduld eigenlijk.
Het resultaat:
DSC_2922_zpsc062806f.jpg

DSC_2923_zps6904da22.jpg

De rose ( pink) is van papa natuurlijk. Rose en een jongetje van bijna 8 dat gaat natuurlijk niet samen.
Het gewicht valt eigenlijk wat tegen, er moest toch ook nog 15 gram lood voorin om het zwaartepunt op de goede plek te krijgen.
DSC_2921_zps8537e6d8.jpg

O ja de werpstift zit er op de foto nog niet in maar die heb ik er een uur geleden nog even in gezet.

Ik wil Frans heel hartelijk bedanken voor de tekening, en natuurlijk ook de uitleg op de site F3K.
Volgens mij is dit wel het meest gebouwde toestel van in ieder geval Nederland.

Dat ziet er goed uit gozert, een bosje mimi's :D, Chapeau! En je 15 gram lood is waarom ik het rompje van de mimi's 2cm langer maak. Mgoed, 200+ gram mimi's hebben wij ook gevlogen en die gaan prima.

Veldje met zachte grond / hoog gras uitzoeken, weinig wind, beginnen met zwaartepunt op 65mm, paar handstartjes, en zwiepen maar ! (en eigenlijk vliegen al onze mimi's het best op 70+mm zwaartepunt)

Laatst bewerkt:
Zien er netjes uit Ked, mijn eerste zat ook rond de 190 gram, en als het een beetje waait gebruik ik deze nogsteeds, dan hoef je geen lood toe te voegen. Als het virus toe hapt gewoon nog een maken waar je je concentreert op gewicht, goeie plankjes, zuinig met lijm, licht staartje maken etc etc....

Pas wel op want het is een vreemd virus.... Je gaat om het kleinste dingetje twijfelen of het wel nodig is of dat het niet lichter kan

Uber uber uber pannekoek

Nou,

Vandaag maar eens begonnen aan de uuu mini (011) Ik ben nog eens goed gaan checken of ik tot nu toe alles wel ok heb gedaan, en heb gekeken wat misschien beter kan. Dus ook nog eens gekeken naar de profieltjes die ik nu gebruik. In principe is er niets mis met AG03 en 11, dus dat laten we even zoals het is....ook nog eens kritisch gekeken naar de snijmallen...OOOOPS.... ineens snap ik waarom ik de vleugeltjes tot nu toe niet in een keer recht kreeg...wel met papiertjes onder de schuimbedjes....maar ik heb gewoon zitten slapen met het zagen van de malletjes maanden terug..... Dus de malletjes aangepast...vulstukjes onder de TE's

Wat een pannekoek/bokko voel je je dan / j'étais fort minable / honte

apok+fotos+026.jpg

Laatst bewerkt:
Back