MiMi DLG

Wanneer kan ik een bestelling plaatsen Franck?

Man wat een productie draai je!

Mooi werk hoor! Ik heb mijn voeding en snijdraad nu voor elkaar!
nu nog pompje regelen voor de vacuum!

ik hoop dat ik wat af krijg voor de 30ste anders wordt het met de orginele Mimi's

Tnx, ben benieuwd naar je resultaat ! Ik ga als een dolle, vanavond nieuwe kerntjes snijden!! Ik kan niet stoppen!!!

Pompje wat ik nu heb werkt goed, 10 euro / 100l /pm...250mbar vacuum...bij de dierenwinkel (met wat slang). Paar avondjes laten draaien voor het inlopen. Als je nog behoefte heb aan "how to" laat het me weten (want dan plak ik wat extra foto's bij :D )

https://www.dobey.nl/air-flow-p8126.html

Laatst bewerkt:
ik heb daarstraks een pompje gevonden (de kleine topjes waar je de buisjes over schuift aan de buitenkant zijn stuk) , maar ik vermoed dat je het rechtstreeks aan kan sluiten binnenin?

de pomp doet 2x300mbar staat er op...

wat voor jouw franck?

Over druk enzo.......mijn pompje levert ongeveer 250 mBar vacuum (met kwikkolom gemeten...ca 18cm kwik) ...dat is volgens mijn computer 0.2549291kg kg/cm2 , en dat betekend dus, als je dit wilt evenaren je met alleen gewichten, op 1 vleugelhelftje mimi = ca. 600cm2 maal 0.2549291kg= 150 kilo :hammer: stenen moet aanbrengen ? ...

150 kilo is zo'n beetje mn halve tuinpad aan grindtegels op 1 vleugelhelftje.

of ben ik nu gek ?

[edit: nee ik blijk niet gek]

Laatst bewerkt:
Hey Frank,

Dat pompje laat je die gewoon een nacht aanstaan? Of zuig je vacuum en sluit je hem dan af?

En kan je de slang zo op het pompje aansluiten of heb je het pompje in een blik? Og anders verbouwd?

Groetjes

Niels

Hey Frank,

Dat pompje laat je die gewoon een nacht aanstaan? Of zuig je vacuum en sluit je hem dan af?

En kan je de slang zo op het pompje aansluiten of heb je het pompje in een blik? Og anders verbouwd?

Groetjes

Niels

Het pompje laat ik gewoon aan staan zolang het moet...daar ist ook voor gemaakt....continue gebruik. De meeste pompjes kan je open maken en van blazen ombouwen naar zuigen....je moet het ff bekijken per pompje. Ik heb in de winkel eerst gekeken of de pomp uit elkaar te halen was (schroefjes) en daarna de gok genomen. Thuis bleek het pompmechanisme/kamertje makkelijk om te draaien , en na ook een pakking te verzetten ... had ik van een blazert ineens een zuigert :D Dit model pompje is daar overigens ook voor gemaakt...want het was eigelijk al voorbereid voor vacuumzuigen. Bij elkaar niet meer dan 2 minuten werk. Hier staat ook iets op rcgroups :

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=966524

De slang past als het goed is (en jet zelfde pompje gebruikt) precies....tis een standaard maat slang / connector in de aquariumwereld....bij dezelfde winkel te verkrijgen...ik kreeg een meter mee voor nix :D

En wat iedereen ook beweert....je ziet het hier...tis wel geen megavacuum koelkastpomp high tech ding, toch kan je er echt kekke vleugeltjes mee maken ! Als je het echt onder de knie hebt (ik denk ik bijnnnnna :D ) is 60 gram voor een komplete vleugel mogelijk, superstijf en sterk genoeg, zelfs zonder carbon. En dat is een prima resultaat.

Ik zal bij het volgende vleugeltje (maak ik nu voor J) een zeeeer uitgebreid fotoverslag maken en hier plakken :D Tis uiteindelijik (maar ja, ik ben inmiddels ook wat vleugeltjes verder) niet zo moeilijk, het staat of valt met de voorbereiding !

Overigens, ik heb nu mylar van de action, en ook dikker mylar van carbonwinkel. Dit pompje heeft moeite om het dikkere mylar om rondingen te vacumeren...dus essentieel is wel dat je dunner mylar gebruikt. (a3 mappenhouders van action....tip van jeroen, kost geen drol, en hier eerder genoemd)

Laatst bewerkt:
Super!!!! Ik ga er meteen een bestellen!!!! Cool en nog makkelijker dan een koelkast pomp!

Dank!!!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal bij het volgende vleugeltje (maak ik nu voor J) een zeeeer uitgebreid fotoverslag maken en hier plakken :D Tis uiteindelijik (maar ja, ik ben inmiddels ook wat vleugeltjes verder) niet zo moeilijk, het staat of valt met de voorbereiding !
)

Ik wacht vol ongeduld maat, net als het rompje dat al een jaar zielig wacht...
Wel erg funny want dit is een leuk verjaardagskadotje! (Ik ben vandaag 1 geworden) ;)

Tblijft leuk om naar te kijken , een bosje mimi vleugels. onderste en bovenste vleugeltje zijn uiteindelijk 95 gram geworden maar uberstevig (veel te stevig dus, het BIMH vleugeltje kan je gewoon als slagwapen gebruiken :D )
Met een 70 gram rompje heb je nog een kekke zwiepert van 170 gram.

apok+fotos+033.jpg

Middelste vleugeltje is 70 gram, en het best gelukt (in termen als gewicht en stijfheid). Ik heb er ook een nieuwe hobby bij, het zgn vleugelknuffelen. Wel oppassen met dit knuffelen, want de LE van deze vleugeltjes zijn zo scherp dat er inmiddels een enorme jaap in mn duim zit. zikko...:hammer:

Ik heb een nieuwe schaar gekocht en het glas ligt op het postkantoor dus gaan met die banaan.

Laatst bewerkt:
En je raad het al....er moeten nog wat meer uberwings komen, Huey heeft vandaag al wat kekke carbonspulletjes gescoord hiervoor.......erm dus dat betekend dat we een overschot aan vleugeltjes krijgen.....iemand interesse voor een vleugeltje ? (doe maar via pb.)

Laatst bewerkt:
Hi franck , volgens mij zit het meeste gewicht in je kerntjes en het vuren latje.... maar ik weet het, rohacell is 437x duurder ofzo... veel lager ga je nietmeer komen... en die carbon dbox is geen luxe als je een midair hebt of een paaltje raakt... ook is het beter. Oor de harde zwiepers onder ons...

Mss eens zoeken achter de lichtste platen? Dan doet die dbox minder aan het totaal gewicht? En de sterkte van de kerntjes zijn ook minder belangrijk met een ligger en dbox...

Ik heb de iets grotere versie gekocht met twee membramen en ga proberen deze in serie te zetten......

Ben benieuwd of dit lukt!

Ik zal foto's maken van de verbouwing!

Klinkt als Ménage à trois :D spannend :D

Ik heb het pomphuis omgedraait, en de pakking idem. zie foto's .op onderstaande foto zit de boel al goed / aangepast ..beetje vage foto's btw , lang leve mn iphone

maar tgeeft een idee.

apok+fotos+037.jpg

pompje opgengemaakt

veertje met balgje kan je er zo afhalen

apok+fotos+043.jpg

pomphuis (dat blauwe dingetje) uit de pomp geschoven..., het huis draai je gewoon 180 graden, met ff nadenken zie je het zelf, en je verplaatst de pakking daar waar het luchtkamertje zit (dat blauwe kamertje wat uitmond op het tuitje-->slang..) Op de foto zit de pakking al op de juiste plek. Rode pijltjes geven dan de lucht flow aan, groene streepjes de pakking.

apok+fotos+040.jpg

Laatst bewerkt:
We gaan wat off topic mensen, dit heeft niets met een mimi te maken, maar alles met baggen op zich... wel mooi uitgelegd franck

He Franck,

lekker druk bezig! Er zijn een paar manieren om een vleugeltje lichter te bouwen. BV door de vuren liggertjes te vervangen door een koolstof liggertje 3x0.8mm rechtopstaand in de vleugel. Een laagje glas (25gr) over de vleugel en de voorlijst van 50 grams glas. Over de ligger heb ik wel een een koolstof band gelegd. Andere helft moet ik nog steeds baggen maar de eerste helft was voldoende sterk om mee te smijten en woog 28 gram. Dan zou je al weer een stukkie lichter uitkomen als wat je nu hebt ;)

als pomp gebruik ik nu gewoon een oude koelkastpomp. met de vacuummeter gemeten op 0.1 bar dus een onderdruk van -0.9. Werkt prima en laat ik gewoon 24 uur draaien. glas wel onder 45 graden op de vleugel.

Back