MiMi DLG

Wat is dan nog een MiMi?
Nou dit dus.
Als je zelf aan de gang gaat om een geheel nieuw modelletje te ontwerpen, romp, staart en vleugel vorm en profielen, dan kan je niet meer spreken van een MiMi, maar van een mini.
Lijkt me goed dat dan een "eigen" draadje te starten.

Hoewel sommige creaties wel steeds verder van de MiMi komen te staan zijn ze nog wel gebaseerd op het origineel. Profielen vorm enz.

Ik wil jullie vragen om je zelf de vraag te stellen is dit en MiMi of een mini.
Is het een mini start dan een nieuw draadje. Ruimte zat op het forum.

Groet

Frans

Robert je was me net voor.

@KED,
Kijk dat zijn nu eens twee mooie MiMi's.
Netjes gedaan, ach en dat gewicht, vliegt nog steeds prima hoor.
En de volgende zal zeker lichter zijn.

Frans

Agreed met Frans, ik bouw nog steeds mimi's...profiel is gelijk, vleugelvorm gelijk, staartje gelijk....hooguit iets ander rompje, centimetertje hier, centimetertje daar.......maar wat mij betreft nog steeds een mimi.. !

als ik andere profieltjes ga gebruiken, dan start ik wel een ander draadje...gaat vast niet lang duren :D

En weer lekker on topic :D Twordt misschien een beetje saai zo, dan moet jet maar zeggen, maar hetvolgende kerntje ligt alweer te drogen...dit keer ga ik voor geen poly, wel uberlicht...... Tenminste, we gaan het proberen. gewoon, 1m span, nu wel gesneden met de nu aangepaste malletjes, en dat scheelt een hoop gedoen met uitrichten zeg...in 1 keer ligt de boel strak en recht aan elkaar.

apok+fotos+027.jpg

Laatst bewerkt:
Vanmiddag de liggertjes geplakt. Nu al is de buigsterkte van de vleugeltjes voldoende...dus ik ga dit setje proberen met alleen carbon op de high stress areas...dus peg, en aanhechting vleugelhelftjes. Ik ga 2*25 gram gebruiken voor de D box, 25 gram op de voorlijst en op de verdere vleugel 25 gram. Netto dus 75 gram op de voorlijst, en op de achterlijst en strip met totaal 100 gram (4*25)

Gewicht met liggertjes is 17 gram per helftje...netjes.

apok+fotos+028.jpg

Laatst bewerkt:
Man man

Wat een werk is dit.....stukjes knippen, meten passen, mengen, mylars knippen, passen , meten, kitspuit klaarmaken...bij elkaar is zo'n vleugeltje baggen best een hoop gedoe. En ik moet echt op zoek naar een goeie schaar..mn action knipper is na 2 vleugeltjes glas knippen aan gort... argh!

apok+fotos+030.jpg

zo maar ff mengen en plakken.

Scharen koop je per 5 bij Ikea. Knip er zelfs kevlar mee.
Als ze na verloop van tijd bot worden dan gewoon even met de vijl er langs

apok+fotos+031.jpg

Goeie tip, tnx.

De pomp begint in te lopen lijkt het, de boel staat in no time onder strak vacuum. Geen carbon dit vleugeltje, wel extra + extra glas op plekken waar dat nodig is. Zuinig met epoxy geweest.

ben benieuwd morgen !!!!

Ik knip het glas niet maar snij het en ik kan je de schaar van de hema
Aanraden, die heeft kleine karteltjes. Rolmes komt bij de bouwmarkt vandaan

null_zpsbcc6a02c.jpg

null_zpsc42d8f9b.jpg

Goeie tips tnx ! IK heb een eerste inspectie gedaan van het vleugeltje....de epoxy is nog niet helemaal hard, dus ik laat de boel nog even lekker in de zak. 'T ziet er wel veelbelovend uit, de actionmylars zijn mooi strak tegen het schuim getrokken en de tip van jeroen om de mylarmappen open te vouwen werkt goed, de vouwnaad voel je bijna niet onder vacuum. De vleugeltjes zijn nu kaarsrecht. Ben benieuwd naar het gewicht en torsiesterkte.

Overigens merk ik met de andere twee vleugeltjes dat mijn epoxy toch echt wel een week nodig heeft om echt keihard te worden.....wel grappig...van erm hoe doe ik dat....naar 3 vleugeltjes in 1,5 week :D Als het nieuwe glas binnen is pets ik er nog twee in de zak. ....denk dat ik daarna maar een korte bouwvakantie neem. :D

Laatst bewerkt:
Ik kon echt niet langer wachten...

Hiep hiep hoera, 36 gram ! (en er moet nog een paar gram afgeknipt worden)

apok+fotos+032.jpg

Stijf genoeg, nu al steviger dan een buildup, en de hars moet nog een paar dagen verder uitharden. Wel heel erg veel zwarte kattenharen meegebagged :D doet me wel ergens aan denken....hahahahaha

vleugeltje 70 gram? rompje 60 gram ? ......mimitje van 140 gram ?? :D :D

Laatst bewerkt:
Mijn rompje weegt met servos maar zonder ontvanger en accu 48gram... ik ben dus erg blij hehe

piew, dat wordt dan 120 gram oid ? , want hetvolgende vleugeltje ga ik 60 gram maken, ik kan nog wel iets zuiniger zijn met epoxy (tbegint met ambitie ey :D)

Wanneer kan ik een bestelling plaatsen Franck?

Man wat een productie draai je!

Mooi werk hoor! Ik heb mijn voeding en snijdraad nu voor elkaar!
nu nog pompje regelen voor de vacuum!

ik hoop dat ik wat af krijg voor de 30ste anders wordt het met de orginele Mimi's

Back