MiMi DLG

spanwijdte schijnt ook iets groter te zijn nu?
Komt natuurlijk vooral omdat de vleugel wat vlakker is. Ik ben benieuwd hoe deze vleugel presteert naast het origineel. Ik neem aan dat de 14e dit toestel gebruikt wordt?

Ha Alwin,

De spanwijdte van mijn eerste MiMi was ongeveer 97 cm.
Bij deze MiMi is dit nu op 5 mm na 1 meter.
Als die af is en ingevlogen gaat die zeker mee.

Een bouwer uit de VS gooit zijn MiMi met poly vleugel best hoog.
Hoger dan 50 Meter...
De Poly vleugel zou hier helpen, dus dat moest ik effe checken.

Frans

Hey Frans,

Wow, een hoogte van 50 meter, zeg maar dag met je handje tegen enigzins resultaat (voor ons dan als overige deelnemers..) ;)

Oh en wat ik vergeten was in mijn vorige reactie en waar het natuurlijk om gaat, ziet er echt schitterend uit! Ik denk dat jij en Theo elkaar aardig naar de kroon steken wat kennis en ervaring in bouwen betreft. Bouw ze voor de handel en ze gaan als warme broodjes over de toonbank..

Wow, een hoogte van 50 meter, zeg maar dag met je handje tegen enigzins resultaat (voor ons dan als overige deelnemers..)

Denk het niet, Jurgen is de "man to beat" dit seizoen.
Kijk maar eens in de uitslag van 2008.
Hij kon Loet heel aardig bijhouden, jammer dat hij een paar wedstrijden heeft moeten missen.

Frans

Hij kon Loet heel aardig bijhouden, jammer dat hij een paar wedstrijden heeft moeten missen.

Frans

Dan moet je nog een jaar wachten. Wordt Jurgen kampioen dan hebben we er volgend jaar weer een F3K piloot er bij. Ongeschreven wet: de kampioen Mini mag na het behalen van de titel niet meer meedingen om het kampioenschap voor de Mini's.

Maar kom op Frans, niet meteen opgeven.

de kampioen Mini mag na het behalen van de titel niet meer meedingen om het kampioenschap voor de Mini's
Eeh? Eenmaal gewonnen mag je geen mini meer vliegen?! Of ding je alleen niet meer mee voor prijzen?

En gezien mijn ervaring (en recent gebrek aan vliegtijd) zal ik de aankomende jaren nog niemand verslaan - en dat hoeft van mij ook niet :) Maar ik zorg wel dat ik techniek verbeter en tips opdoe van ervaren piloten - niet zozeer om te winnen maar om zelf meer airtime te krijgen.. Lanceren is leuk maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om het vliegen..

Alwin, het vergroten van airtime zit in veel meer dingen dan alleen het gooien. Tuurlijk is de worp een grote factor, maar er spelen veel meer dingen mee zoals niet te steil willen draaien (tenzij nodig voor een bel), beheerst sturen, het herkennen van goede en slechte lucht (dat komt pas na heel veel doen), herkennen van bellen (hoe geeft mijn kist stijgen aan, aan welke kant zit de bel, bel centreren). Je zult hier langzaam in groeien. Ook ik heb nog veel te leren, maar ik heb wel gezien dat ik steeds beter mijn vliegtuigen en de lucht leer lezen. Probeer op een wedstrijd ook eens een ronde vrij te hebben en dan aan de rand van het startveld mee te kijken en luisteren (veel vliegers geven allerlei commentaar tegen zichzelf/helper over hoe het gaat tijdens het vliegen) bij wat mensen.

Raymond, dat is precies de reden dat ik besloten heb tóch alleen mini te vliegen :)

Ik hoop een digitale videocamera te kunnen lenen die dag, gewoon veel filmen en dan later thuis op mijn gemak dingen analyseren :) Uit ervaring weet ik dat dat heel veel kan schelen; tenslotte heb ik - toen ik eens een tuinmuur moest metselen (en nog nooit zelfs maar cement had gemaakt) ook op metselen gekeken naar verhoudingen, metselpatronen en hoe een fundering te maken. En vervolgens is het bij mij altijd een kwestie van "al doende leert men".

Resultaat:

tuinmuur.jpg

Zo maak ik altijd bij een maiden video opname's.
Ik heb een motorzwever gebouwd die bij zijn maiden onverklaarbaar crashde na bestudering van de video kwamen we er achter dat de lift verstoorders er in een bocht uit kwamen.
Maar zoals afgelopen zaterdag in garderen kwam ik door te kijken naar de anderen waar ik fouten had zitten zowel in mijn kist als afstelling en moest toen back to basic.
Dus van kijken kun je leren.

Frans

WOAAAAAHHHH !!! Die DRUK... Help!

Wacht... misschien kan ik dit jaar gewoon 2 wedstrijdjes skippen. Dan wint Frans het NK en hoef ik me dit jaar nog niet druk te gaan maken over het bouwen van een full-size :-D

WOAAAAAHHHH !!! Die DRUK... Help!

Wacht... misschien kan ik dit jaar gewoon 2 wedstrijdjes skippen. Dan wint Frans het NK en hoef ik me dit jaar nog niet druk te gaan maken over het bouwen van een full-size :-D

Druk maken over het bouwen van een F3K kist, lachen.

2 Weekenden bouwen en klaar ben je. Moet je wel bouwen en niet op het forum zitten:teacher:
O, ja, en bij Alex een romp kopen.

Maar ik voel hem al aankomen. Je wilt graag dat ik een rompmal voor je ga frezen, ja toch, niet dan??

Loet

Nog sneller, één telefoontje naar AH en de postbode komt langs met een doos, inhoud één complete DLG.;)
Mot je wel wat doekoe's overmaken, maar je krijgt wel lekker veel voetbalplaatjes erbij.:D

Maar ja bouwen is voor mij ook een deel van de hobby.

Wie weet trouwens hoe je tijd kan maken, ik heb nog wat nodig.

Wacht... misschien kan ik dit jaar gewoon 2 wedstrijdjes skippen. Dan wint Frans het NK en hoef ik me dit jaar nog niet druk te gaan maken over het bouwen van een full-size

tok tok tok tok tooooook.
Chicken.gif

Frans

Ah, nog ff een "gerelateerde vraag"..

Als ik geen PU lak kan vinden, kan ik dan in plaats daarvan ook met een spuitbus blanke lak een laagje over te bewerken balsa vernevelen, uitwrijven met een papieren doek, laten drogen en dat een aantal keren herhalen?

Ah, nog ff een "gerelateerde vraag"..

Als ik geen PU lak kan vinden, kan ik dan in plaats daarvan ook met een spuitbus blanke lak een laagje over te bewerken balsa vernevelen, uitwrijven met een papieren doek, laten drogen en dat een aantal keren herhalen?

Lijkt me sterk dat ze het niet hebben in Zwolle. Hier in Huissen, een kleine enclave in de provincie Gelderland, kan ik het in verschillende winkels kopen.
Maar Huissen is misschien uitzonderlijk. Zo zitten we niet aan een UPC televisie netwerk of een andere grote landelijke speler (afzetter) vast maar aan ons eigen Huissensche netwerk.
Volgend jaar krijgt Huissen riolering maar PU-lak kunnen we al op iedere hoek van de zandpaden kopen.:D

Loet

Aan de rieteweg 18 in zwolle zit een winkel die pu lak heeft, en aan de George Stephensonstraat 6 zit een winkel die ook pu lak heeft.

En dat weet een jongen uit het oosten van het land waar ze UPC de deur uit hebben geschopt en sinds twee jaar riolering hebben en hopen over 5 jaar een snelweg te hebben.

En ik geeft nog wel eens trainingen en overnacht in Huissen in het klooster maar daar hebben ze geen tv

Laatst bewerkt:
Hm, de Rieteweg is volgens mij de Gamma, daar heb ik gevraagd naar PU lak en de dame achter de bali beweerde dat dat niet verkocht werd, dat ik daarvoor naar een expert moest (i.e. een "echte" verfwinkel.. En ik maar denken die van Gamma dat zijn de experts :D)

Morgenavond maar eens even heen rijden dan, misschien dat ik met de foto eerder in dit bericht ergens kom (even een kleurenafdrukje maken en potjes zoeken dus)

Zou spuitlak zo rampzalig zijn overigens.. Die vraag was namelijk nog niet beantwoord ;) het is géén lak op waterbasis, zo slim was ik al wel :)

Ik heb vanmiddag tape besteld bij de drogist, is geen Blenderm maar de opvolger (???) daarvan, wordt gemaakt door een duits bedrijf. Voelt wel hetzelfde aan. Ik moest minimaal drie rollen bestellen, kosten: € 12,60 (dus 4,20 per rol)

Iemand interesse? Zijn rollen van 2,5cm breed dus ruim inzetbaar :)
(even voor de duidelijkheid, één rol wil ik toch wel graag zelf houden dus twee mogen er weg ;))

MiMi-poly gereed

Hij is klaar.
Nu nog even invliegen, zal voor de 14-de misschien nog wel lukken.
Het modelletje weegt 148 gram.
Ben erg benieuwd wat de invloed van de poly-dehidral vleugel is.

DSC02507.jpg

DSC02509.jpg

DSC02501.jpg

DSC02505.jpg

DSC02504.jpg

Frans

Back