Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Helemaal goedIk heb gisteren wat geïnventariseerd, er is reeds interesse voor 13 mimi's, worden er waarschijnlijk nog wel iets meer. Ik wil kitjes gaan maken waarin al het materiaal al zit zodat mensen snel aan de slag kunnen.
Een plank van 10 is eigenlijk 0.5mm te dun maar het kan wel.Nog een paar vragen:
- Moet de vleugel uit 2 planken van 10 mm balsa worden opgebouwd of kan je bijv ook 10 en 6 mm gebruiken. Ik weet nl niet of ik wel 30 lichte planken 10 mm kan vinden. Hoewel, 1 1/2 plank per kist moet voldoende zijn toch? 1 plank over de lengte doorsnijden.
Je kan twee dingen doen.- Hoe maak je zo'n mooi werpplaatje? Mijn kist moet natuurlijk wel te onderscheiden zijn van de massa door wat getweakte onderdelen .
Citaat:
Frans, ik zie jou elke keer van die mooie gaten maken in de vleugel, maar heb ook al meermalen de opmerking voorbij zien komen dat de bespanning de gewichtsbesparing weer helemaal opheft. Waarom dan toch die gaten? Voor het mooie? Als een massieve vleugel met porienvuller net zo licht is lijkt dat me beter Bovendien vind ik persoonlijk zo'n naturel gekleurde (niet bespannen) vleugel erg mooi.
De wortelkoorde is toch 147 mm? Beetje eraf voor de neuslijst en anderhalve plank moet kunnen volgens mij. Ik heb het dus wel over een plank die in de lengte doormidden gaat. Dus bijv. voor een hele plank 10 of 12 mm en daarachter een halve plank 8 mm.Met een plank door de midden zal het niet lukken.
De wortelkoorde is toch 147 mm?
Ik ben best tevreden met mijn 7e plek hoorEn dat het goed bevalt, tsja dat weten we.. Welke plaats had je ook alweer de laatste keer?![]()
Frans,
Op RCG ben ik in gesprek met iemand die evenals mij een MiMi vleugel wil maken van schuim en dan glassen. Zou het interessant zijn om - indien ik foto's krijg - deze hier te plaatsen?
Ik vind nog steeds dat de MiMi een eigen topic verdient..