Sja wat zal ik zeggen. Allereerst natuurlijk alle hulde voor Franck, die dus een MiMi per week bouwt ! En nog even vlak voor z'n vakantie voor mij de 4e op rij af maakt ! Duizend maal dank hiervoor, ik zal een mooi flesje van vakantie mee nemen voor je.
En hoe vliegt het ? In 1 woord geweldig. CG was zonder lood prima om mee te beginnen, na een handstart de eerste zwiep........vliiegt als een plaatje hoor ! Ik denk dat het cg nu op zo'n 40% ligt, we hebben na een poosje zwiepen nog een gram of drie vlak voor het stabilo aan de stok geplakt, (waarmee Slijm het eerst niet mee eens was en demonstratief de zender aan mij terug gaf; te veel volgens hem). Maar het sturen werd al gelijk beter en de mimi kon al een stuk langzamer vliegen. We zijn goed op weg maar we zijn er nog niet, er is e.e.a. aan fine tuning nodig:
- cg kan nog verder naar achter
- uitslag roeren kan een stuk minder ("zo ver als je durft toch")
- expo instellen
Aan mij de taak om dit de komende twee-en-een-halve week te gaan doen, dan gaat de mimi mee op vakantie !
En ja Fox, gooien doe ik nog allerbellaberdst, ik weet het. Bokkomees doet het zwiepen al veel beter dan ik ! Om over het vliegen zelf maar niet te spreken. Maar weet je, dat maakt mij niets uit, ik ben toch iemand die e.e.a. zelf moet ervaren om te leren. Komt allemaal vanzelf wel denk ik. Neemt niet weg dat ik heel goed naar al jullie tips en aanwijzingen luister; elke keer iets beter dus. Geduld en een gepaste mate van nederigheid, toch Franck ?
Mooie foto's trouwens, die onderste moet je maar ff mailen/appen ! Want zo ist gewoon: ik en mijn zwiepert !