MiMi DLG

jochie op het veld! ;) stond ie ook te slingeren?

prachtkistje franck, je bent weer kek bezig!
lijkt me weer zo'n herentalsavondje!?

hoe is het nu met die enkele Vstelling?

ps, huey, vlakker gooien vriend...
je arm zal je dankbaar zijn.

Gozert tnx ! Ook mees heeft deze MiMi geslingerd vanavond...tuurlijk, hij hoort er ook bij ! En hij doet het voor zo'n klein menneke best goed....met die kleine armpjes...iig een grote grijns op zn kleine koppie :D

Wij merken weinig verschil met een enkele vs dubbele V....mgoed, we hadden geen ECHT vergelijk vanavond , want ik was natuurlijk m'n vliegaccu vergeten..dus mijn mimi bleef in de auto vanavond. (Franck --->pateeke :D)

Huey's Mimi vliegt iig goed.... ik was werkelijk prettig verbaasd over de prestaties, had niet verwacht dat deze vlieger het zo goed zou doen. Tis wel anders werpen dan de dubbele V, lastiger. Ook Slijm had moeite met deze mimi werpen. Maar qua draaien en airtime denk ik gelijkwaardig. Hij's nog lang niet goed afgesteld, zw punt kan nog naar achter een paar mm, geen expo op de zender.... enz enz....maar voor nu....boven verwachting vlieger.

En idd, Huey kan nu lekker zn werptechniek oefenen :P laat hem lekker spelen.

Laatst bewerkt:
Sja wat zal ik zeggen. Allereerst natuurlijk alle hulde voor Franck, die dus een MiMi per week bouwt ! En nog even vlak voor z'n vakantie voor mij de 4e op rij af maakt ! Duizend maal dank hiervoor, ik zal een mooi flesje van vakantie mee nemen voor je.

En hoe vliegt het ? In 1 woord geweldig. CG was zonder lood prima om mee te beginnen, na een handstart de eerste zwiep........vliiegt als een plaatje hoor ! Ik denk dat het cg nu op zo'n 40% ligt, we hebben na een poosje zwiepen nog een gram of drie vlak voor het stabilo aan de stok geplakt, (waarmee Slijm het eerst niet mee eens was en demonstratief de zender aan mij terug gaf; te veel volgens hem). Maar het sturen werd al gelijk beter en de mimi kon al een stuk langzamer vliegen. We zijn goed op weg maar we zijn er nog niet, er is e.e.a. aan fine tuning nodig:

- cg kan nog verder naar achter
- uitslag roeren kan een stuk minder ("zo ver als je durft toch")
- expo instellen

Aan mij de taak om dit de komende twee-en-een-halve week te gaan doen, dan gaat de mimi mee op vakantie !

En ja Fox, gooien doe ik nog allerbellaberdst, ik weet het. Bokkomees doet het zwiepen al veel beter dan ik ! Om over het vliegen zelf maar niet te spreken. Maar weet je, dat maakt mij niets uit, ik ben toch iemand die e.e.a. zelf moet ervaren om te leren. Komt allemaal vanzelf wel denk ik. Neemt niet weg dat ik heel goed naar al jullie tips en aanwijzingen luister; elke keer iets beter dus. Geduld en een gepaste mate van nederigheid, toch Franck ? :D

Mooie foto's trouwens, die onderste moet je maar ff mailen/appen ! Want zo ist gewoon: ik en mijn zwiepert !

Laatst bewerkt:
@niels:

Secondelijm vroeg zich af hoe je in ........naam kan blijven plakken aan je peg met zweetvingers ?!!?
Als ik zweethandjes heb laat ik te vroeg los.....gewoon glad. En omdat Secondelijm Secondelijm is......wilde hij weten hoe jij "plakzweet" maakt. Want als er voor weinig secondelijm te krijgen is.....:D

ik liet het "mimi" lijflied horen aan katja en ze lag strike, net als ik de eerste keer! :D deze song moet natuurlijk gespeeld worden als er een MIMI dag georganiseerd raakt! :D

Hey huey,

Tja we praten natuurlijk na vier zwiepjes niet over zeik natte vingers en klotsende oksels

Het zweet begon door de warmte net een beetje op gang te komen en toen waren mijn vingers opeens net van droog af zeg maar, net zoals je je vingers een beetje nat maakt als je geld moet tellen (voor een tweede hands twister of zo)

Mischien kwam er ook nog wat CA uit mijn porien.... Dat alles samen zorgden er voor dat hij niet uit mijn vingers schoot maat net even langer bleef plakken....... Snoeihard links af dus......

Ik hoop dat secondelijm mijn uitleg aanvaart :-)

Groeten uit frankrijk! Prachtige cumeltjes hier maar geen kist mee...

Ik denk dat de uitleg wel geaccepteerd word ;)

Je moet Secondelijm toch eens zien na een half uurtje serieus zwiepen, de CA kun je dan per halve liter aftappen bij 'm. :)

Ik doe iets helemaal verkeerd met dat zwiepen. Vanmiddag in Montfoort een uurtje staan zwiepen, en voor de eerste keer met een pirouetje. Het gooien gaat daarmee, dankzij wat aanwijzingen van Slijm, inderddaad al wat beter.

Wel lig ik nu na het eten, dus zo'n 2 en een half uur later, op de bank met mijn halve bovenlichaam in de stress. Alles rond mijn hals en sleutelbeen doet zeer, alsof ik alles verrekt heb ofzo.....hopen dat ik morgen m'n nest uit kan komen !:schrik:

Het ging bij de bomen,of eigenlijk boven en voorbij de bomen, een beetje omhoog; Slijm bleef daar lekker even hangen, ik heb het heel even geprobeerd maar heb bij lange na de mimi nog niet zo in de vingers dat ik daar ontspannen kon rondcircelen; ben dus maar snel terug boven het veld terug gekomen.

Even later hing de mimi van Slijm daar in de bomen; en niet zomaar te bereiken. Dat word weer een search en rescue......(maar de search is niet nodig we weten waar hij hangt)

Slijm heeft iets smet bomen......

mijn record is van 9u smorgens tot 23u savonds staan slingeren... 2x een half uurtje pauze om te eten... dus je gaat nog moeten oefenen wil je niet in kramp schieten ;)

Hallo heren,

Jullie maken het gezellig hier zoals gewoonlijk (en ik kom net kijken). Overigens heb ik een aantal van jullie ontmoet op de zweefdag in Bergeijk (ik ben die kale).

Wel een vraag of verzoek. Als ik zelf een Mimi wil maken en heb helemaal geen bouw ervaring. Doe ik hier dan verstandig aan? DLG is zeker een richting die ik op wil maar heb gewoon minder affiniteit en tijd met het bouwen.

Zijn ze kant en klaar te koop? Zoja, waar?

September aanschuiven op de Mimi dag lijkt me leuk (ook als ik geen Mimi heb) maar ben de helft van de tijd op vakantie. Mocht een datum bekend worden hou ik me aanbevolen. Er valt nog heel erg veel te leren en het lijkt erop dat ik dan bij jullie terecht zou komen :)

gegroet uit warm Brabant.

Mark

ik weet die kale nog wel hoor:D En sja...helemaal geen bouwervaring ? is dat gelijk twee linkerhanden ? als je een beetje geduld en tijd hebt kan idereen wel de solid wing mimi bouwen...maar ja, ik ben een slechte referentie...ik bouw vier mimi's in koud drie weken :D

Er is hier ook ergens een draadje met de HK versie van de mimi / of birdy.... lijkt mij / en feedback uit het draadje ook wel een ok ding om te beginnen.

gevonden....

hk-mini-dlg

deze...99 $ oid...

Ennueh ook met een HK mini mag je meedoen hoor :D (wel met handicap :P.... voor straf mimimi dansje doen...choreografie vooraf laten beoordelen door de comissie :D)

groet uit een DLG paradijs in de vandee !! met de franse slag zwiepen !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ennueh ook met een HK mini mag je meedoen hoor :D (wel met handicap :P.... voor straf mimimi dansje doen...choreografie vooraf laten beoordelen door de comissie :D)

maar mijne elf is niet welkom! :o hehe

ja hoor mark, de mimi is PERFECTOS om je eerste bouwervaring op te doen... het is een eitje als je de bouwbeschrijving volgt!

als je beslist hebt eentje te bouwen, neem dan een keukenweegschaal mee naar de winkel en vis er de lichtste plankjes uit...
(eentje die op de gram juist is)
ze gaan je niet uitlachen , en je hebt achteraf een lichtere kist!

succes! :D

er wordt met twee maten gemeten hier! (leuk)

Het spijt me heren, ik kon het niet laten een grotere DLG (Versus) te bestellen bij HK vanwege de rolroeren. Ben nog een grote rookie maar ga werken aan mijn gooikunsten. Overigens Versus in NL besteld.

Dat neemt niet weg dat ik het toch ga proberen een Mimi te bouwen. Dat zal wel even duren gezien de hoeveelheid tijd en het zeer fijne vliegweer (en dat gaat toch voor op het moment). Eerder deze week al flink onderzoek gedaan naar de Mini DLG van HK en dat zag er goed uit (mede door eerder genoemde topic van FF). Die werd het neit vanwege de grote kans op inklaringskosten, transportkosten en dus een behoorlijk hoge aanschafwaarde. Dan zou een ELF beter tot zijn recht komen in de mini klasse.

Didier? Begrijp ik dat jij in Herenthals woont? Misschien zou je me (naast de overige Youtube voorbereidingen) eens een keer bij jou een aantal tips en voorbeelden willen geven mbt DLG launch techniek.

Mimi komt er dus, maar hoe die zal vliegen zal afhangen van verliezen van mijn maagdelijkheid qua bouwen. Of ie voor de meeting af is betwijfel ik. Overigens wel 2 rechterhanden Planck Frank dus geduld en vaste hand in de strijd!

Ik blijf deze topic volgen. Gezellig en leerzaam.

Oh, fijne vakantie nog!

@Huey: als je spieren nooit gebruikt hebt, gaan ze "protesteren" als je ze ineens wel gaat gebruiken. Gewoon oefenen, dan komt het goed.
Het lukt mij ook niet echt om lang ontspannen rond te cirkelen, ik zet altijd veel te vroeg de landing in terwijl andere dlg'ers op die hoogte rustig nog op zoek gaan naar een belletje.

@MarkP: gewoon gaan bouwen. Ik had ook nog nooit een vliegtuig gebouwd. Je eerste Mimi zal zeker niet perfect zijn maar je leert ontzettend veel. En een niet perfecte Mimi vliegt ook prima!

Ah mooi...dus toch bouwen...met een beetje geduld en hulp van hier of live kan iedereen een mimi bouwen.....zelfs paramarc :D.....en er is niets kekker als je eigengebouwde kist zien vliegen als de beste...

ik weet dat als geen ander...ik heb er al 4 achter de kiezen :D

Ben je effe op vakantie, kom je terug zit je meel boks vol.
Hopla weer 39 MiMi bouwers erbij.

Markp, gewoon bouwen, of je moet heel mooi kunnen dansen.....
Net wat Franck al schreef, de solid versie is niet moeilijk te bouwen.
Kijk op de F3K.nl site bij MiMi, daar vind je een stap voor stap bouw"blog" met foto's.
Kom je er niet uit, gewoon hier vragen, gekken genoeg voor een antwoord :)

Groet

Frans

Back