MiMi DLG

Nou, die D37 heeft zeker NIET de kwaliteit van de D47.
De D37 is een goedkoop servootje net zoals de HTX 500.

uiteraard is de D37 niet kwalitatief hetzelfde als de D47, maar als het om betrouwbaarheid gaat, doen de dymonds het niet slecht (op die van domi na)

je ziet duidelijk op het filmpje dat de D47 trager is, maar wel precieze als het gaat om rustige bewegingen en correcties... laat dat laatste nu erg belangrijk zijn...

nu, op een mimi van 30euro (scratchbuild) doet het allemaal niet zo erg veel... op een kist van 800euro net iets meer... zolang de boel maar mooi centreert op de mimi is het voldoende (en genoeg trekkracht bezit)

Laatst bewerkt door een moderator:
IK heb net even de kracht die op het MiMi ri. roertje komt bij 120km/h berekend....let wel 120 km/h !!!.....en dat is dus pak em beet 120 gram (bij benadering EN met 15 graden uitslag roer.. das extreme uitslag roer voor een mimi :D).

Iemand die zich na deze post nog afvraagt of de servo's die hij wil gebruiken sterk genoeg zijn / staan te brommen neem ik bijna niet serieus :D Want een veertje in de staart hoeft dus echt niet meer druk te geven dan 100 gram...en daar gaat de gemiddelde mini servo niet van brommen/meer stroom trekken. (gemeten--> meten is weten)

Temperatuur is veel belangrijker dan nauwkeurigheid servo's is mijn beleving. Zowel Slijm als ik hebben de ervaring dat de uitzettingscoefficient p100 stok en dyemaa draadje meer invloed hebben op hoog/laag...dat luistert gewoon erg nauw.....meer dan de nauwkeurigheid van je servos. (mgoed dat is onze ervaring)

Laatst bewerkt:
Hey Frank,

Dit is weer en mooi koffie onderwerp voor zondag!!

Ik heb net zwaardere veertjes in mijn mimi gezet, die de servo tegen het brommen aan zet (htx500) , ik had oprichting eerst een lichter veertje gedaan omdat mijn servo stond te brommen! Maar toen flutterde mijn staart er bijna af

Heb nu weer een iets zwaardere maar zondag wordt de eerste test, ik zal de oude mee nemen dan kunnen we spelen!!

Ik gebruik overigens 0,3mm verenstaal

Hmmmm...misschien zwiep je wel 1000 keer harder dan wij doen...dat zou idd nog kunnen :D Moet ik al mijn uitspraken herzien.

Heb je de stroom gemeten van niet en wel brommende servo ?

Wel leuk al dat gediscussie en gepielemuis over zo'n klein zwiepding. Ik krijg daar wel een prettig gevoel van.

Na jou vakantie training met olympische begeleiding ben ik bang dat jij harder gaat!!Ik ben benieuwd!

Ik heb hem nu zo staan dat hij bij neutraal heel kort bromt en dan meestal stil is....
Liever dat de servo even bromt dan dat mijn richtingroer er af klappert!
De volgende wordt met d47

Na jou vakantie training met olympische begeleiding ben ik bang dat jij harder gaat!!Ik ben benieuwd!

Hold your horses :D Die enorme jaap tussen mn zwiepvingers in bijna maar nog niet helemaal hersteld....dus ik hoop op persoonlijke records morgen, al ben ik wat voorzichtig.

Laatst bewerkt:
buitenkansje voor de mimi bouwers

Buitenkansje voor de Mimi bouwerts.......

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
whiee, mijn mimi is klaar!!!!!!!!!!
ik keek vandaag naar buiten, geen enkel blaadje dat beweegde en ik dacht :(, ik wil vliege!
en toen heb ik maar een super grote ontvanger gebruikt. daar heb ik de servo'tjes aan gesoldeerd, zo kan ik in ieder geval de volgende 3-4 weken vliege (daarna heb ik een kleiner ontvangertje). deze past jammergenoeg niet in het rompje, maarja.
het geheel weegt:165 gram
fototje en video zal ik morge uploaden, nu eerst gaan slapen zodat ik morge voordat ik naar school school ga ff kan vliege:D. dat word dan de eerste vlucht want nu is het te donker

en toen heb ik maar een super grote ontvanger gebruikt. daar heb ik de servo'tjes aan gesoldeerd, zo kan ik in ieder geval de volgende 3-4 weken vliege (daarna heb ik een kleiner ontvangertje). deze past jammergenoeg niet in het rompje, maarja.

Goed bezig gozert !!!!

Misschien te simpel gedacht van mij, maar misschien past het wel als je de behuizing van de ontvanger gewoon er af haalt. Vaak zijn de kunststof behuizingen nodeloos groot en blijft er alleen maar een heel klein printplaatje over.

Heb ik ook gedaan met mijn spektrum ontvanger, toen paste het allemaal veel lekkerder.....;)

Vanmiddag even lekker een uurtje met sadkingbilly gegooit, das lagge dat hij gewoon op loopafstand van school woont :hammer: maar zo te zien heb ik nog heel wat te leren op dlg gooien!

Na een tijdje les van hem begon opeens de trailing edge giga te flutteren..... Kon het harde gooien niet meer aan haha

Nu maar weer gouw bezig met een nieuwe vleugel en dit keer wel netjes zoals een mimi hoort en niet een taps lopent geval haha

Canopy van rompje mk3 uit de mal, als het goed is zeer binnenkort een nieuw rompje klaar en dan kijken of ik er wat mee kan gaan maken.

Yes Joris ! , en zoals we net al pb-dun....

zwaartepunt op 60mm, en eerst handstartjes, daarna voorzichtig zwiepen.

Alleen op zachte ondergrond je eerste vluchten maken , hoog gras/weiland dus !
bij teveel wind of minder weer...NIET doen.
NIET uitmelken bij de landing, want dan overtrek je op 50cm hoog, en gaat het neusje krak.
NIET proberen te vangen de eerste keren, want je grijpt mis , en dan ook go to ;krak

Allemaal tips vanuit de ervaring :D

Laatst bewerkt:
Leuk is dat...dat is een beetje net zoals J. mijn Mimi omhoog zwiepte...tleek ineens wel een motorkist zoveel flutter...ha ha ha. En dat herhaalde zich op het strand in de vande.....vrrrrrrrr....oops te hard :D

Benieuwd naar je nieuwe vleugeltje / rompje.

Vanmiddag even lekker een uurtje met sadkingbilly gegooit, das lagge dat hij gewoon op loopafstand van school woont :hammer: maar zo te zien heb ik nog heel wat te leren op dlg gooien!

Na een tijdje les van hem begon opeens de trailing edge giga te flutteren..... Kon het harde gooien niet meer aan haha

Nu maar weer gouw bezig met een nieuwe vleugel en dit keer wel netjes zoals een mimi hoort en niet een taps lopent geval haha

Canopy van rompje mk3 uit de mal, als het goed is zeer binnenkort een nieuw rompje klaar en dan kijken of ik er wat mee kan gaan maken.

Laatst bewerkt:
net voorzichtig geprobeerd, als eerst checken of het cg ongeveer goed stond, vervolgens nog wat handstartjes en dat ging goed. maar toen ik de SAL worp probeerde was ik vergeten dat ik het vliegtuig recht moest goeien in plaats van omhoog. omdat ik te zacht gooide ging die met die met de neus richting de grond :(
gelukkig is er maar weinig schade, alleen dat plaatje tussen de vleugel en waar het klepje normaalgesproken is.

Nog even lekker een uurtje gevlogen met Robert, voor iemand die zichzelf heeft leren gooien helemaal niet slecht; in het begin ongeveer half mijn starthoogte, na wat oefenen met draaien en timing van release zat hij al snel op driekwart :) zoals hij zegt inderdaad, door de enorm toegenomen snelheid (en dus kracht) van zijn worp flutterde de vleugel behoorlijk en gooide hij uiteindelijk de vleugeltip met werpstift kapot. Niet bestand tegen het nieuwe geweld :D

Hij is al begonnen aan een nieuw vleugeltje denk ik, binnenkort nog eens proberen. Waarschijnlijk moet ik dan een stuk beter mijn best doen om hoger dan hem te gooien ;)
(volgende keer dus maar een groter veldje met minder bomen)

Laat maar horen als de nieuwe vleugel klaar is!

net voorzichtig geprobeerd, als eerst checken of het cg ongeveer goed stond, vervolgens nog wat handstartjes en dat ging goed. maar toen ik de SAL worp probeerde was ik vergeten dat ik het vliegtuig recht moest goeien in plaats van omhoog. omdat ik te zacht gooide ging die met die met de neus richting de grond :(
gelukkig is er maar weinig schade, alleen dat plaatje tussen de vleugel en waar het klepje normaalgesproken is.

Nou mooi! Het eerste succesje heb je dus binnen ! En zoek echt een stukje veld uit met wat hoger gras / zachte grond...vooral als je begint met DLGen met een mimi is de kans groot dat je je rompje krakt met foute gooien en landingen (weten wij uit ervaring)

Gaaf Joris! heel cool dat hij vliegt!!!

Let ook een beetje op met de wind! Ik vind wachten ook lastig als je je nieuwe kist wilt testen!
heb ook wel eens een zwiepje gedaan met 4bft wind maar ik was toen heel blij dat hij weer in het gras lag! man wat kan dat tekeer gaan!!!!

en we willen natuurlijk nog wel de foto's zien!!!

Back