MiMi DLG

Ik idem...na 4 uur lijkt het hard, ik kan dan de roertjes dan iig uit de oven halen en het mylar komt er makkelijk vanaf....echt hard wordt het pas met een paar dagen. Geduld is hier dus een schone zaak.

Ik heb inmiddels 1 vleugelhelft gesneden, ben nu de kerntjes en de mallen aan het schuren en aan het vlakken.

@ Jeroen of Frans : weten jullie hoeveel epoxy in grammen je per oppervlak gebruikt ? Mijn ervaring nu met de roertjes is dat ik net iets te zuinig ben met epoxy.

Ik maak het weefsel op de mylars goed nat. Vervolgens met een rollertje en wc papier weer zoveel mogelijk verwijderen. Er blijft dan ongeveer 2 gram epoxy op een fullsize staartvlak zitten.
Op een mimi vleugelhelf zit ogeveer 20 gr weefsel, inclusief de epoxy. Samen met de kern komik dan op 40 gr per vleugelhelft.

Tnx Jeroen, daar kan ik wel wat mee. IK denk dat ik al weet waarom er te weinig epoxy op zit tot nu toe, ik begin al met zuinig epoxy opbrengen en voeg dan toe, en zoals je zegt, begin juist met "veel" opbrengen en dep het overtollige daarna weg.

Heb het eerste malletje uitgericht/ vlak gemaakt. mn snijproces is nog niet helemaal goed, want om het bed recht te krijgen moet ik aan de achterkant an de mal een houtje plakken....hmm..voor nu werkt het even.

Picture1+098.jpg

Picture1+099.jpg

Het bed moet nog op maat gesneden worden

He Fonzo !!

Net een nieuw snijbeugeltje gemaakt, nu staat de snijdraad onder alle omstandigheden knetter strak...."ping!!!" Schakelaartje erop en een 2S 1850mAh lipo van Huey... Snijden gaat nu veeeeeeel beter....zie achterlijst vleugeltdeeltje op foto...je kan er bijna doorheen kijken.... Zo scherp maakt onze Don Francesco ze ook, dus ik ben op de goede weg. :D

Kek.

Picture1+101.jpg

Picture1+100.jpg

Laatst bewerkt:
2s lipo.... Waarom ben ik daar nog niet op gekomen! :hammer:

Met Gitaarspanner heb je trouwens altijd strak draad eah ;-)

Mijn vleugels zitten trouwens in de zak, kan niet wachten op vanavond!

full

Uitteraard nog niet strak getrokken.... Kwartiertje later vertrok de bus naar school dus dat gaat spannend worden!

Laatst bewerkt door een moderator:
of een accu gebruiken en dan een regelaar voor borstelmotor en een servotestertje, dan kan je ook nog de temperatuur regelen

DAcht et wel...beetje licht zelfs...mgoed, ik ben ook maar een beginner :D vet grove dissert heb je.... .hahahaha :D

Ik ga niet zo snel als jij, ben 30 jaar ouder : eerst bovenkant liggertje erin..

Grappig dat we hetzelfde bouwen...en het toch helemaal anders doen.

Kek, overigens gaat mijn 008 MiMi de jouwe zwaaeeeer dissen :D

Picture1+102.jpg

Laatst bewerkt:
of een accu gebruiken en dan een regelaar voor borstelmotor en een servotestertje, dan kan je ook nog de temperatuur regelen

Kan ook, heb ik ook gedaan. Toch ben ik nu op de "keep it simple" toer...gewoon nichrome draadje, ff checken spanning / temperatuur , en gewoon schakelaar + x cellen (nicad / lipo whatever) . Werkt toch het meest simpel en betrouwbaar zo.

staartvlak is af, maar bij deze heb ik er teveel epoxy op gedaan, en de epoxy niet goed genoeg verdeelt
a6ahuhyg.jpg
pane6eqe.jpg

en de voorkant is niet goed gelukt, bij de vorige heb ik het glasvezel om de voorkant heen gevouwen. dat heb ik bij deze niet gedaan omdat ze dat ook niet doen in die link van franck

full

full

Uit mn hooft 124gr als ik alle electronica er bij op de weegschaal leg!

Zoek het houten onderdeel op de foto :mrgreen:

Back