Ge-wel-dig !!! Maakt vast ook geen WWWHHHHOOOEEESSSHHHHH bij de start.....
Not a sound ! We stonden gister samen te zwiepen op het MN plein....de BOT mimi zwiepte geruisloos omhoog....jou mimi leek bij elke launch verdorie een straaljager

Nou de vleugel zit in de zak...ging niet vlekkeloos als gister weet niet waarom, maar een boel gefreubel voordat de boel lekker lag te vacuumen. (en ik ben nog een stukje carbon vergeten ook darn...)
Stap 1 : Mylar nat rollen met epoxy

Stap 2 :
25 grams glas op het natte mylar. goed narollen zodat alles nat is. (en de mooie tekeningen van freek beginnen op te lossen) Oh ja, ik leg op de LE over de gehele lengte van de vleugel en op beide mylars een extra strookje van 2,5 cm / 25 grams. Daarmee wordt de LE opgebouwd van 4 laagjes 25 gram.

Stap 3:
Ik rol het carbon los op een krant in met epoxy. Misschien komt het door de krant dat overtollige epoxy wordt opgenomen...die is na rollen namelijk zeiknat. Van epoxy voorzien plak ik ze op de vleugel. Het 50 grams glas op de neuslijst heb ik daarvoor met de roller nat gemaakt.

stap 4 :
ik leg de vleugel met carbon op het mylar+glas. Overtollig mat knip ik nu weg, ongeveer met 1 cm ruimte.Dit doe ik vervolgens met gelijke procedure voor de bovenkant vleugel.

Stap 5 :
In de zak en zuigen!

als de zak straktrekt wrijf ik nog de lichte plekken weg (daar zit wat minder epoxy op een of andere manier)
stap 6 :
persen !
De bovenste mallen erop en aandrukken met een paar kilo portugese tegels

Laatst bewerkt: