MiMi DLG

fancy hoor!

3 lagen op de LE? wow, dat moet wel erg sterk zijn....

Ik heb nu op 1 vleugel 1 laag, en op 1 vleugel GEEN laag op de LE.... (nou ja, zijn wel mijn 1e glasvleugels hè :D )

Vertel, geen laag op de LE?

Geen LE strip gelijmd, of was het de opzet?

Trouwens, Drela gaf aan dat er nog een extra laag tot 1/3 vd koorde laminaatopbouw kon komen. Dat heb ik gedaan ipv internal spar.

Ik had niet verwacht dat het vacuum de mylars helemaal tot onderen zou doorduwen, wel dus, helemaal tot tegen elkaar..

Nun muss geschliffen werden!!!!

gr eric

haha, lol.

Mwa, met mijn 1e vleugel had ik niet helemaal in de gaten hoe ik dat zou willen doen, dus ik dacht: ik zie wel...
Eerst dus maar gewoon de boven en onderkant gelamineerd. Tsja, dan heb je nu dus geen LE... Ik plak er nog wel wat los op :).

Dat kan nog wel.

Een tip, ga nog niet excessief schuren. Haal er de grove rand af, zodat het weefsel kan aansluiten zonder luchtbellen. Dan met spuitlijm een LE strip plakken, als de lijm droog is met hars impregneren.

Voordeel, je krijgt een strakke LE zonder teveel hars. Twee, je hoeft niet met tape etc te werken, gaat als een tiet..

Nog gevlogen?

gr eric

Hallo,

aaaargh, zei de gefrustreerde bouwer!!!

Net nog even met handtoss gevlogen. Ik ben er achter gekomen dat versterkingen voor balsa niet genoeg zijn voor roeren van schuim. Bij de landing van de tweede toss ging het rg roer wandelen.....

Nou, dan maar weer bouwen, ben ik beter in dan vliegen, blijkt.....

Oh ja, ze weegt nu 132 gram, de geplande servoconfiguratie was kaduuk,. Ik ben nu maar op dymond d-60 overgeschakeld, plus 8 gram.. anders was ik heeeeeel blij geweest..

Trouwens, de rc zit nu aan een kant. Ik heb het gevoel dat mevr naar links wil hellen.. toch maar een normale romp?
nu.... lijmen en schurennnnn..

gr eric.

Wat was het vandaag weer lekker vliegweer, met veel thermiek boven de parkeerplaats...

Maar ook droevenis... de constuctie met het halve pijpje bleek, ook met versterkingen niet opgewassen tegen een klein stootje.

Dus......
besluit ik toch maar die 11 gram van die constructie in te ruilen tegen een supergee romp. Zal er wel niet uitzien..

Bahh, weer bouwen, en het ding vloog zo lekker.

Trouwens die veren van de single pull trekken zo de servos van de dubbel zijdige tape af, geholpen door de zon welliswaar.

gr eric

WOW, dat zijn sterke veertjes. Geen last van brommende servo's????

Hier was het de hele dag trouwens veel te harde wind... Heb nu net voor het eerst ff gevlogen... Naja, misschien morgen eindelijk weer..

Hier was het heerlijk..

Ja ik was al bang dat die veren sterk waren, als een D-60 moeite moet doen. Geen brommetje te horen trouwens.

Overigens vloog die nieuwe SG als een trein zonder wind, maar met down voor de bocht..

Maar eh Sietse, denk dat een one off romp, zoals jij die gebouwd hebt, strak te krijgen is in de vac zak?

Of.... is het weer schuren tot je een ons weegt..

gr eric

waarom niet? het ligt eraan wat je doel is hè. Ik heb ze gewoon gewikkeld en dan huishoudplastic eromheen en daaromheen weer strak plakband :D. werkt goed genoeg voor mij :)

JOHOOOOO,

Ik denk dat ik microverslaafd raak....

Gooien, zweven, korte bochtjes, loops, alles kan.

En die werphoogte, nou die is hoog...
En...dat fluitende geluid? Nou dat komt door de werpstift, die is hol en fluit dus als je hem gooit.

Die single pull is alleen wel wennen hoor..
Maar belangrijk is dat hij af is.. klaar voor de vakantie.

nu nog even een kleine reparatie aan de SG uitvoeren.

Ik heb trouwens nu alles gelijmd met CA, geen epoxy meer..
gr eric.

Sietse, goede tip hoor van die accu, 7 euro voor 1900mah. Bij de winkel 29, euro, weer die winkel..

Toppie :D. Straks komt er geen "tot 1.5 meter klasse omdat die overbodig is.. tot 1m klasse zijn dan meer aanmeldingen :D:D:D

Die van mij fluit als een gek, maar ik heb een carbon strip als werpstift. Bij mij waren het de plakbandjes. Heb nu een betere (schroef)bevestiging en nu fluit hij niet meer echt :(. misschien een fluitje erop plakken :D

Die kosten zijn veel lager, minder zware servos, ontvanger kan ook micro..

Ik verwacht dat als je micro "light" bouwt voor weinig wind, je rond de 100/105 gram een 1 meter kunt bouwen.

Deze kan zo 19 gram lichter, zonder in te boeten op stevigheid. = dus, 115 gr.

gr eric

He mannen, lekker bezig!!
De microklasse moeten we er inderdaad in houden. Lage kosten en max fun. Prima instapklasse.

Oja Sietse, zijn we vergeten te vermelden. Als je winnaar geworden bent in de microklasse betekent dit automatisch promotie naar de 1,5 meter voor het volgend jaar :lol: :lol: :lol:

Back