MiMi DLG

heey,

ik ben ook aan een DLGtje begonnen!:D
over de vleugel komt rood transperante folie 8)
een paar foto's:

s6300955xu7.jpg

s6300966ae8.jpg

s6300950lr8.jpg

pip zei:
heey,

ik ben ook aan een DLGtje begonnen!:D
over de vleugel komt rood transperante folie 8)
een paar foto's:

Nou, dat schiet al lekker op. Ik lig nog flink achter op jou. Ik heb nog geen rompdelen gemaakt. Ik ben al blij als mijn vleugel over een paar dagen klaar is.

Succes met bouwen.

Loet

pip zei:
romp9.jpg

hoe krijg je dat visdraad van de romp door de staart uit zo'n buisje??? 8O

Je zou een staaldraad kunnen nemen die net door dit buisje gaat (dus van achter naar voren werken) en hier plak je die visdraad aan vast. Je duwt de staaldraad door het buisje en de visdraad gaat mooi mee. Neem wel Dynema als visdraad. Zelf gebruik ik 0,3 mm verenstaal.

Loet

romp10.jpg

wat is dat gele spul? kevlar?

ik heb 0,3 staal gekocht net voor de veertjes in de roertjes, dus dat is mooi :) .

ik weet niet of ik Dynema visdraad heb. ik heb wat visdraad van sietse gekregen(een beetje groen/geel draad).
hij zei dat het een beetje kan uitrekken, dus ik heb er al paar dagen een dikke rol ducktape aan hangen, aan me plafond :P

wat kan ik als scharnier gebruiken voor de roeren?
plakband? :oops:

en hoe kan ik en roeren helemaal recht krijgen met de romp? gewoon op het oog recht proberen te zetten?

[quote
="pip"]
wat is dat gele spul? kevlar?

ik heb 0,3 staal gekocht net voor de veertjes in de roertjes, dus dat is mooi :) .

ik weet niet of ik Dynema visdraad heb. ik heb wat visdraad van sietse gekregen(een beetje groen/geel draad).
hij zei dat het een beetje kan uitrekken, dus ik heb er al paar dagen een dikke rol ducktape aan hangen, aan me plafond :P

wat kan ik als scharnier gebruiken voor de roeren?
plakband? :oops:

en hoe kan ik en roeren helemaal recht krijgen met de romp? gewoon op het oog recht proberen te zetten?[/quote]

Dat gele spul is kevlar maar het kan ook heel goed met glasweefsel. Wel verstandig om een wat groter oppervlak te doen dan op de foto met kevlar.

Als je genoeg 0.3 mm staal hebt zou ik dat gebruiken. Dat rekt niet en je spaart je een rol ducktape uit :D

Scharnier, ik gebruikte tot voo kort gewoon plakband. Mijn stabilo en kielvlak bekleed ik met 25 grams glasmat (eerder mt 58 grams toen ik geen goed 25 grams glas had). Op de plek van het scharnier heb ik dubbel 25 grams glas. Voor een Mini is plakbank meer dan goed genoeg.

Loet Wakkerman zei:
Als je genoeg 0.3 mm staal hebt zou ik dat gebruiken.

ik heb maar 1 staafje :wink:
ik vind het juist wel leuk om het met visdraad te doen, is weer is wat anders :wink: :lol:

maar nu eerst :sleepy:

de materiaalverzamelaar zei:
:Frans,

:D :D :D :D , ja 44 is een hele leeftijd.... :(
Cheers

Bart

Bart, van harte gefeliciteerd. Maar zoals je zondag bij ons thuis de trap op en af liep leek je wel 80.
En toen ik op maandagochtend geen mailtje van je kreeg dacht ik dat je je bed niet meer uit kon komen.

Maar toch, van harte,

Loet

Zo even een oude draad uit de sloot halen.
Al een jaar of twee vlieg ik met een "eigen" ontwerp mini.
Het modelletje vlieg best leuk en is hierbij makkelijk te bouwen.
Dus voor een ieder, de tekening is op een haar na gereed en zal via F3K.nl gratis aan te vragen/downloaden zijn.

Frans

baksel3-Model_plt.jpg

Mini%20dlg.jpg

Mini%20dlg%20onderkant.jpg

Mini%20dlg%20neus.jpg

RC1.jpg

romp1%7E0.jpg

romp2%7E0.jpg

romp3%7E0.jpg

romp4%7E0.jpg

romp5%7E0.jpg

romp6%7E0.jpg