Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
"En zo ziet ie er vanbinnen uit."Niek zei:Rugvlucht wil wat minder.. en als je dan ook nog geen herstel hoogte (genoeg) hebt ligt de motorunit (na een verticale 'landing') los in de romp.
Commander Clumsy zei:Klinkt logisch.
En waarom heeft de Minium zoveel domping, en waarom zet half RCGroups hem recht als Kyosho hem naar beneden zet? :?
Commander Clumsy zei:
Een heel aannemelijke verklaring.fbk zei:Kyosho moet natuurlijk zo'n model juist voor onervaren piloten geschikt maken, een ervaren piloot zal automatisch een beetje down geven als hij ziet dat het model erg heftig reageert op gasgeven, een beginner zal dat niet doen 8O
Eventjes verder over nagedacht:fbk zei:Verder hebben vooral hoogdekkers met een dragend profiel (zoals de Minium) de neiging om sterk te willen klimmen (en te overtrekken :cry: ) bij toenemend motorvermogen, oplossing is om de motor wat omlaag te richten (domping). De domping helpt dus om bij varierend motorvermogen het model toch redelijk strak te laten vliegen.
Niek zei:Waar was je de afgl 2 alphens Frank? Dan had je al 2 keer met een minium kunnen vliegen :wink:
Theo Coenen zei:Helaas heb ik met mijn cessna een beetje pech. vanwege een slechte landing is een van de servo's gesneuveld, tenminste de as met het grote tandwiel is toen los gekomen. Alles zit nu weer op zijn plek, maar er ontbreekt nog een ding en dat ben ik helaas kwijt. Het ontbrekende onderdeel is op de bijgevoegde foto te zien bij de pijl. Ik zoek nu een manier om dit te vervangen.
![]()
De foto is een bewerkte uitvoering van een foto van Johannez die ik schaamteloos geleend heb.