Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
toch niet alles: de vliegtuigen vanaf week 50 (of langer)
ach sinterklaas heeft het toch al gemist, op naar de kerstdagen

Heb net een minium overgenomen met was vleugelschade.
Is het beste UH Por (geen idee waar ik dat kan kopen in Groningen) of werkt secondenlijm ook?

En als ik de propeller met de hand rond draai dan voel op elke halve slag weerstand. Klinkt alsof hij ergens aanloopt maar kan niet zien van buiten dat hij aanloopt.

Iemand anders over de propeller? Blijkt elke kwart slag is er weerstand...voelt en klinkt vreemd.

In de vleugel zit ook een gaatje van 3mm hoe kan ik die het beste opvullen?

En zijn er alleen in duitsland spare parts te krijgen? Nieuwe vleugel is ook een idee anders

Heb net een minium overgenomen met was vleugelschade.
Is het beste UH Por (geen idee waar ik dat kan kopen in Groningen) of werkt secondenlijm ook?

En als ik de propeller met de hand rond draai dan voel op elke halve slag weerstand. Klinkt alsof hij ergens aanloopt maar kan niet zien van buiten dat hij aanloopt.
Misschien een tand van het tandwiel afgebroken? :confused:

En herstellen doe ik altijd met gewoon transparant plakband, werkt perfect.

Heb hem even open gemaakt maar er is geen tand afgebroken.
Bij het gasgeven hoor ik er ook niks meer van.
Het moet in het motortje zitten. Iemand hier met een Minium die eens aan zijn propeller kan draaien? Misschien dat jullie ook dit fenomeen hebben? of draait hij bij jullie soepel rond?

Het aanlopen is opgelost.... Beetje olie op de overbrenging en daarna het motortje 2 minuten laten lopen en nu is hij goed....wel vreemd.

Laatst bewerkt:
Bij een "onzachte landing" kan de as iets naar achter schuiven uit t plastic tandwieltje.
De as is daar geribbeld, en gaat zwaar lopen in t voorste lager.

Tandwiel weer naar achter hameren lost dit weer op.

gisteren met de minium indoor gevlogen op de club....erg leuk. Moet wel wennen aan de besturing want hij is erg gevoelig op zijn hoogte en richtingsroer. Dus heel rustig sturen en na een paar rondjes ging het al steeds beter. Erg leuk vliegtuigje

Stevo, graag had ik van je een handleiding hoe op dit zendertje speciaal voor t ding de expo in te stellen...

Ricon, bij lage snelheid kan de chessna erg giftig reageren, even wat vlotter doorvliegen.

Helaas is van mijn minium cessna de motor gesneuveld. Wie weet welke motor erin kan als vervanging......

Q levert toch spares voor de minium...
(mijn accutje is ook binnen)
Misschien dat er dus ook motortjes geleverd kunnen worden?

Lijkt me overigens sterk dat er niet een vergelijkbaar vervangertje is :)

Hoi, ik heb toevallig hetzelfde met mijn minium; je kan gewoon een nieuw motorsetje bestellen. kost € 20,=

Bestellen kan overal, maar Kyosho en leveren.. Waar heb je dat motortje toch in je handen kunnen krijgen?

Back