Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Het hulsje van de servokabel heeft het vandaag 3 vluchten lang uitgehouden, ben benieuwd hoelang het goed blijft gaan.
Wel heb ik gemerkt dat er nog iets ontbreekt in de servo.

Gisteren nog even een rondje gevlogen, en een maat van me uit de buurt gaat er misschien ook 1 halen :P hahaha

zit al wel 5 weken te wachten op mijn 2e accu :? (besteld bij q)

Heb intussen mijn gebroken-asje-probleem kunnen oplossen door er gewoon een nieuwe prop op te persen, nu wat dichter tegen de romp dan gewoonlijk.

Iemand een idee wat betreft indoor-vliegdagen in het zuiden van NL?
Dit weekend kan niet maar de weekends erna zou écht moeten lukken, ik mishandel vrouw en kinderen om dat gedaan te krijgen.

Handleiding zoekfunctie mag ook :mrgreen:

Hej,

Ik heb een vraagje over die besturing, Het is een 2.4ghz en ik had gehoord dat deze zeer goed zijn. Is het mogelijk om Bv een anderen 2.4 ghz ontvanger te kopen en deze in een ander electro vliegtuig te leggen. Of is de kwaliteit van de besturing die bij de minimum zit te goedkoop om deze aan een groter vliegtuig toe te vertrouwen.

Steven

Hey lees de 2/4 ghz draden eens beter door.
Elke fabrikant heeft zijn eigen systeem wat niet met anderere systemen kletst.

hee, vraagje

mijn iets te enthausiaste duikvlucht van vandaag eindigde in een gebroken prop. hij is nu wel gelijmd maar duidelijk nog zwakker dan t al was..

Nu las ik ergens dat er andere props zijn die het ding iets meer power geven:

Very fun toy.

lots of us are running that APC prop for some added performance.
http://myrcsupply.net/index.php?main_page=product_info&products_id=11877

helaas doet die link t niet meer..iemand suggesties voor een alternatief?? iets wat een slagje sterker en beter is..?
ik zou een drie of vierbladige propeller ook wel errug koelio vinden denk ik.. ;) weet alleen niet wat voor prop-specs ik op moet letten...
thanx! Johannes

Een alternatieve prop zou ik ook graag willen weten :) mijne is nog heel, maar voor het geval dat.

Overigens heb ik gister slecht nieuws gekregen van de importeur van kyosho in europa, ze gaan (in de winkels) GEEN extra accu's verkopen, en misschien helemaal geen spares :(

Wie weet er een goed(koop) adresje voor extra accutje?

Niek, bedankt voor die zoekfunctie ;)

Wat betreft andere props had ik een paar gewel-di-ge ideeen gevonden (lees: gestolen op andere fora)...

- Beetje grotere propspoed
- Beetje grotere prop in diameter
- Dat soort dingen

Probleem is dat propmeenemers van 0,5mm niet te krijgen zijn in mijn LHS zodat ik met eentje van 1mm thuis kwam.
Beetje opvullen en het asje van de vertraging brak bij de eerste aanraking met een auto (hij stond van links!)

Resultaat: met moeite het orginele propje er weer op en een hoop test-propjes die ik niet kan gebruiken :mad:
Testvlucht van 10 meter was wel aanleiding om te denken: dit kan dus écht beter! 8)

ik heb mn gebroken prop gelijmd met UHU por en hij doet t weer helemaal normaal..! ook een leuk testje gedaan, met een 2 euro munt eronder (8.5 gram) vliegt het nog steeds moeiteloos. genoeg ombouw mogelijkheden dus... :)
maar nog geen alternatieve (3 blads-) props gevonden...suggesties anyone??

Slechte bert,

gisteravond hoorde ik geruchten dat een modelbouw winkel in hoofddorp dive kyosho minium onderdelen zou hebben.

props:
De kleine maten van GWS eens proberen.
Tussen as en prop: zie aan kleine dunne laboratorium slangetjes te komen

Ik beleef erg veel plezier aan dit vluigtuigje. Alleen jammer dat het nu zo snel donker is en vaak te veel wind staat... Over het wel of niet beginnersvluigtuig: ik vind zeker van wel. En met welk vliegend voorwerp kun je bijna ongestraft op een voetbalveldje in de buurt vliegen, zonder dat de veiligheid in het geding komt? Alleen oppassen voor de bomen! En kinderhanden: mijn grootste schade tot nu toe waren de handjes van mijn 3 jarige dochter die het 'gelande' vliegtuigje wilde ophalen. De gehele achtervleugel geknakt, maar een beetje cellotape doet wonderen!

Ik heb nieuwe vleugels bsteld, dus een beetje met de oude aan het experimenteren. Van de hoofdvleugel een halve centimeter aan weerszijde afgeknipt en heb het gevoel dat het vliegtuigje veel beter reageert, dus beter bestuurbaar is.

Onderdelen niet leverbaar in Europa? Kijk maar eens op de site van Kyosho Duitsland: http://www.kyosho.de/?page=shop/pro...f5153c6f93e6a37f7cd4cce242c&mod_title=product Vanaf week 48 is alles weer leverbaar.

Back