Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Vandaag voor het eerst met mijn minium gevlogen. Met totaal geen vliegtuig ervaring vloog dit ding super. Enkel om tegen de wind in te gaan had hij het wat moeilijk. Zou dit beter gaan door een eurocentje onder de neus te plakken?

Om loopings te maken had hij wel power te kort, of komt dit door de wind?

Al bij al een zeer geslaagde eerste vlucht, met zelf een perfecte landing op zijn wieltjes! :)

Als je met een miniul kan vliegen, kan je dan ook met een grotere cessna vliegen? Of is dit een andere principe, en probeer ik het beter eerst met een easystar?

Dat van die looping heb ik ook, die lukt enkel na hard aanduiken.
En of je dan met een Cessna kunt vliegen zou ik niet weten.
Ik kan goed met de Minium vliegen, en nu lukt het ook stilaan goed met de Easy.
Maar het is toch nog een wereld van verschil hoor, zo'n groot toestel met veel meer bereik, gewicht, enz......

servo cessna of citabria

Ik heb de citabria en hij vliegt perfect, alleen de servo van het hoogteroer is stuk. heeft iemand deze misschien? (kapot toestel met werkende servo of electronica). Deze is hetzelfde als die van de cessna

Vandaag aanbieding bij Quartel pijnacker:
KYOSHO Citabria Minium voor €89!
Hij is vandaag open (2e zondag v.d.maand!)

Ludo

hmmm, vaag :roll
Een mooie manier om klanten naar de zaak te krijgen, maar als niemand het weet ?

Voor amper een verschil van €10. Hier kost hij €95, zowel voor de minium als de citabria.

Al iemand ervaring met de Parkflyer 'Ember'? Heb hem dit weekend zien vliegen en hij vliegt iets rustiger als de minium, door de grotere vleugeloppervlak. Maar loopings zijn er ook mee mogelijk :D

Laatst bewerkt:
Vlieg jij met deze dan ook buiten? Hoe zijn de ervaringen hiermee buiten?
Ik vlieg alleen maar buiten en gaat prima! Moet alleen geheel windstil zijn, want kracht heeft het vliegtuigje niet. Loopings draaien geen probleem: hoogte maken, een duikvlucht en daarna zonder problemen meerder loopings achter elkaar

Buiten vliegen met de Citabria, die ik heb is geen enkel probleem. Je moet alleen goed uitkijken met hoe de wind staat, maar mijn ervaring is dat ie toch redelijk wat wind kan hebben. Ik heb dan wel een eurocentje onder de neus geplakt!

Ik vlieg nu bijna elke avond met deze rakker, het weer is gewoon perfect!

Als het een beetje waait moet je natuurlijk wel uitkijken hoe je vliegt en aan welke zijde je blijft, oefening baart kunst! Stilhangen tegen wind in is leuk. De cita omhoog brengen, motor uit en dan een beetje zweven lukt ook goed als er een beetje wind staat!

Ik vlieg altijd buiten daar ik geen beschikking heb over een mooie grote hal. De eerste keer dat ik in een gymzaal vloog (in Haarlem) koste dat meteen mijn motortje een flinke dreun wat resulteerde in een scheve as. Recht maken lukte niet, dus maar een nieuw motortje besteld en dat erin gezet. Propellors stuk maken is me niet gelukt :)

Al met al heb ik zeer veel plezier van dit speeltuigje.

aaah.... moet weer eens aan het werk....

Groet,

AmI

vliegt het nieuwe type beter als de chessna??
Deze is vandaag behoorlijk beschadigd geraakt, en nee niet door mijn vliegkunsten:D
er is wat op gevallen, elektronica doet het niet meer, romp gescheurd, staart kapot etc...
maar nu wil ik dus denk ik het nieuwe typen kopen:D

Back