Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
ik heb mijn kappote cessna bij Lindinger geruild. Vandaag de nieuwe, wel werkende, in huis. Prima service.

Ik had na het vorige mailtje nog iets verduidelijking gevraagd, en ziehier:
Goed nieuws hé ;)

Ik denk dat ik er zo binnenkort nog wel 1 koop.

Dear Mr ,

many thanks for your e-mail and your interests in our products.

If you have already a RTF Set, then you only need the plane only kit and connect this model with your existing transmitter.

Sincerely

Frank Lemke

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
K Y O S H O D e u t s c h l a n d G m b H

Geschäftsführer: Bernd Möbus

Amtsgericht Norderstedt HR B 3775-B

Umsatzsteuer ID-Nr.: DE 203288144
Nikolaus-Otto-Straße 4 • DE-24568 Kaltenkirchen
Tel.: +49-4191-9326-78 • Fax: +49-4191-88407
KYOSHO Deutschland GmbHhotline@kyosho.de
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Ik heb vandaag m'n eerste 2 lipo's leeggevlogen en het begint al aardig te lukken.
Maar soms heb ik plots geen bereik meer en kan ik maar net boven te grond terug optrekken, of raakt hij de grond( gelukkig dat hij zo'n kichtgewicht is)
Wat kan hier de reden-oplossing voor zijn?
EN moet ik na het vliegen even wachten met d elipo op ta laden of niet?

Ik afgelopen zaterdag ook weer 2 lipos leeg gevlogen tijdens het indoor vliegen.
Was weer erg leuk en je moet echt heel voorzichtig sturen etc
Ik laad de lipo meestal direct weer op. Warm voelt hij niet aan na het vliegen.
Zijn inmiddels 3 cessnas op de club dus we kunnen als haast een blokje minium vliegen maken hahaha

Ik heb vandaag m'n eerste 2 lipo's leeggevlogen en het begint al aardig te lukken.
Maar soms heb ik plots geen bereik meer en kan ik maar net boven te grond terug optrekken, of raakt hij de grond( gelukkig dat hij zo'n lichtgewicht is)
Wat kan hier de reden-oplossing voor zijn?

Niemand?...

draadloze netwerken in de buurt of openstaande bleutooth of zo.

op dit moment heb ik er weinig tot geen last meer van, maar als ik weer op ons vliegveld naast het Julianakanaal ga vliegen dan weer wel. Wat mij hierin opviel was dat dit telkens gebeurde als er een schip of als er auto's met mobiele telefoons/computers of zo langskwamen.

Maar dan heb je het ook over een massa signaal wat zon radar uit straalt.
Dan hoef je niet eens op de zelfde freq te zitten, maar de electronica wordt gewoon overstraalt.

Maar dat geeft met normale fullrange zenders (alle banden) totaal geen problemen. Het frapante hierbij is dat het ook gebeurd bij auto's die langsrijden en waar vermoedelijk een bluetooth setje of een ander systeem van mobiel netwerken in werkt.

Het rare vind ik dat de storing ook optreedt als de Minium zender vlakbij ligt. Motortje valt uit, vliegtuigje begint te piepen en een paar seconden later gaat ie gewoon weer door. Zie dit filmpje: ZojvUus9kv8[/media] - Kyosho/Parkzone Minium Cessna 210 Glitch

Details:
-Was een van de eerste Miniums, opname dateert van 12 augustus 2007.
-Zender ligt op zo'n 5 meter afstand.
-Zodra 't motortje uitvalt, grijp ik naar het zij- en hoogteroer om te kijken of het alleen 't motortje is of dat alle communicatie uitvalt ('t laatste).
-Batterijen zender zijn vol, accuutje van 't vliegtuigje is half leeg.
-Interferentie is niet uitgesloten, maar het gebeurt ook in het veld.

Gelukkig stoort ie niet zo vaak: ik heb het misschien een keer of 4 meegemaakt (op pak 'm beet 50 accuutjes?).

Laatst bewerkt door een moderator:
had ook regelmatig last van zender storing (moest hierdoor mijn vliegstijl aanpassen)
2mnd geleden de antenne buiten de romp gebracht, daarna nooit meer een failsafe moment gehad, durf nu weer normaal te vliegen

T.

Foto 1

By thijmus

Laatst bewerkt door een moderator:
Afkloppen, maar ik heb nog steeds nauwelijks storing. Mijn 'vliegveldje' ligt naast een spoorbaan, flats en huizen. Zelf heb ik altijd de mobiel op zak met bluetooth aan. We vliegen vaak met z'n tweetjes en ik ben inmiddels niet meer bang om hoog en ver te vliegen, ik kom ongeveer tot de hoogte van de 4 verdiepingflat naast het veldje. Wat ik wel vreemd vond, dat we de eerste meters met het nieuwe vliegtuigje van mijn dochter wel storing hadden. Na een paar accu's is dat helemaal over. Ik denk dat de motor eerst in moest lopen.

Afkloppen, maar ik heb nog steeds nauwelijks storing. Mijn 'vliegveldje' ligt naast een spoorbaan, flats en huizen. Zelf heb ik altijd de mobiel op zak met bluetooth aan. We vliegen vaak met z'n tweetjes en ik ben inmiddels niet meer bang om hoog en ver te vliegen, ik kom ongeveer tot de hoogte van de 4 verdiepingflat naast het veldje. Wat ik wel vreemd vond, dat we de eerste meters met het nieuwe vliegtuigje van mijn dochter wel storing hadden. Na een paar accu's is dat helemaal over. Ik denk dat de motor eerst in moest lopen.

Vlieg jij met deze dan ook buiten? Hoe zijn de ervaringen hiermee buiten?

Het mag natuurlijk niet té hard waaien, maar een Minium kan heel wat meer wind aan dan een X-Twin.
Centje of tweeEurocentje onder de neus plakken is wel aan te raden ;)

Back