Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Daar heb je inderdaad een punt...Niet bij dat dom hé...Maar bij dat het asje niet meer kan breken ;)
Maar ik veronderstel als je in hoog gras vliegt, dat er met dit vliegtuigje z'n gewicht niet veel kan mis gaan?

hallo,

vandaag eindelijk mijn cessna ontvangen (besteld bij Lindinger). Helaas geeft mijn zender na 2 keer succesvol functioneren een piepend geluid. Ook reageerd het toestel niet op de afstandsbediening.

Waar ligt dit aan? Lege batterijen?
Het viel mij op de het hoogte roer wat 'down' stond. De laatste keer dat de zender het deed (2e keer dat ie aan was) heb ik de trimmer van het hoogteroer wat veranderd. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Alvast dank voor een advies.

Thx voor het advies, maar...........ik kreeg een grote witte doos..........en heb er geen handleiding bij kunnen ontdekken. Zou je kunnen vertellen hoe ik opnieuw de zender en vliegtuig opnieuw afstem?

Heb inmiddels nieuwe batterijen...zonder resultaat.

Ik heb een soortgelijk euvel gehad met mijn blade cx2 coaxiaal heli van e-flite. Het probleem hierbij was dat de trimmers allemaal neutraal moeten staan als je de zender aan zet.

niet gelukt om opnieuw te 'binden'. Het pakketje gaat morgen weer retour nr Oostenrijk. Grrr....

Nog iemand die een on-line shop voor de propjes weet?
Van Natterer heb ik nog geen antwoord, maar dat duurt daar soms nog wel langer.

Nieuw propje bestellen en die kan je gewoon op het afgebroken asje duwen, heb ik ook gehad ;)
Wel even langzaam laten draaien om te zien of het asje niet krom is.

Oke,
ik heb nu nieuwe propjes, maar het lijkt wel of het asje te dik is om het propje of te zetten?
Hoe heb jij dat opgelost?

Oke,
ik heb nu nieuwe propjes, maar het lijkt wel of het asje te dik is om het propje of te zetten?
Hoe heb jij dat opgelost?
Zoals ik al antwoordde in PB, 3 dagen geleden ;)
Commander Clumsy zei:
pdspds zei:
Beste,
ik heb nu de propjes voor m'n Minium, welke ook een afgebroken propasje had. Jij zei me dat je het propje er nog kon opzetten. Heb je daar iets meer info over? Het lijkt wel of het overblijvende stuk as net iets te dik is voor die propjes?

Alvast bedankt
Nee hoor, zou gewoon moeten lukken.
Het asje met een fijn tangetje stevig vasthouden (niet het vliegtuig vasthouden maar wel op tafel laten steunen) en dan voorzichtig het propje erop draaien.
Uiteindelijk gaat er nog maar een milimeter of 2-3 overblijven tussen de prop en romp.
Priegelwerk maar zo is het mij ook gelukt.

Succes!

Sorry,
had niet gezien dat ik een nieuwe pb had.
Ik heb nu met een naald de opening iets vergroot en er dan opgelijmd, heb nog een halve millimeter over want er was geen plaats meer om het asje vast te houden met een tangetje.
Zou dit ook goed zijn?
Anders post ik wel een foto.
alvast bedankt

Een keer zachtjes laten draaien en aan de zijkant zien of het propje niet slingert, en dan gewoon uitproberen.
Je merkt het wel als het propje eraf vliegt ;)

Denk je ;)

PS: is het mogelijk om de Minium cessna of die andere apart te kopen?
Dus zonder zender en lader?

Er zijn wel geruchten dat kyosho losse modellen wil gaan verkopen, maar dan moeten de winkeliers dit wel bestellen

Hier staat ie te koop voor €79, ik vind het wel duur zonder RC (dus vermoedelijk ook zonder ontvanger/servoprintje) als je nagaat dat een komplete €119 kost.
KYOSHO Deutschland GmbH

Laatst bewerkt:
Ik zou net denken dat ontvanger-servoprintje er wel bij zitten. Dat je hem gewoon nog moet koppelen aa, je zender. Dus het vliegtuig zonder zender-lader...?

Dat zou mooi zijn, maar ik denk niet dat dat het geval is. Er staat bij:
Die Lieferung des Modells erfolgt ohne RC-Anlage!

Anders zou er vermoedelijk staan:
Die Lieferung erfolgt ohne Sender

:(:(:(

Zelf de RC erin prutsen lijkt me voor de gemiddelde modelbouwer erg lastig, dus ze zullen met ontvanger ,aar zonder zender geleverd worden.

Is ook logischer als je al een zender hebt en er een vliegtuig bij wilt.

Net antwoord van Kyosho:

Dear Mr ,

many thanks for your e-mail and your interests in our products.

The model in your link comes as aircraft only including the integrated aircraft control unit.

If you buy the 10651rs version you will get everything you need to charge and fly the model.

You only need 8 AA dry batteries to start flying.

Sincerely

Frank Lemke

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
K Y O S H O D e u t s c h l a n d G m b H

Geschäftsführer: Bernd Möbus

Amtsgericht Norderstedt HR B 3775-B

Umsatzsteuer ID-Nr.: DE 203288144
Nikolaus-Otto-Straße 4 • DE-24568 Kaltenkirchen
Tel.: +49-4191-9326-78 • Fax: +49-4191-88407
http://www.kyosho.dehotline@kyosho.de

Ik kon mij niet bedwingen, stond in den Albatros en heb er mij ook eentje meegenomen... ineens ook reservepropjes (3 voor 8,30€ dacht ik) gekocht.

De kans nog niet gehad om er mee te vliegen... ben curieus (ik heb enkel x-twin en heli ervaring + wat rondgefladderd op de sim). De crashbestendigheid van dit toestel zal ik alvast uitgebreid testen :p

Back