Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Eric R, 27 jun 2007.

  1. lub

    lub Guest

    Da's ook pech: sterkte dan maar! Enige waar ik last van had toen ik 'm uit doos haalde waren een piepend hoogte- en richtingsroer. Kwam doordat de carbonstaafjes die deze roeren aandrijven het piepschuim/de bestickering van de romp raken. Na smeren met een beetje teflon was dit opgelost. En momenteel zit de ophanging van het voorste wiel een beetje los (waarschijnlijk omdat ik steeds op gras land, en dat rolt niet lekker). Maar dat is waarschijnlijk met een drupje epoxylijm zo verholpen.
     
  2. thijmus

    thijmus Guest

    hallo Eric,

    das niet zo mooi, er zit misschien een haartje in de vertraging/tandwielen....

    T.

    P.s mijne is groen met rode led
     
  3. Eric R

    Eric R Guest

    Vandaag weer ff bij de Q geweest en vergeleken met een andere, ik kwam inderdaad een hoop vermogen tekort.
    Zonder enige problemen heb ik de goed werkende Minium mee gekregen :)

    Ik heb het ledje nog niet gezien maar ik denk dattie bij mij ook gewoon rood is (standaard printje)

    Eric
     
  4. freeflyer

    freeflyer

    Lid geworden:
    11 aug 2005
    Berichten:
    48
    net terug van vakantie en snel een blauwe gehaald. batt laden en wachten op droog en windstil weer
     
  5. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Gouden tip voor iedereen: bestel er reservepropjes bij (had ik gedaan) en een reservevleugeltje (niet gedaan en nu wachten :| )
    Tweede lipo voor lekker lang vliegen is ook aangeraden en kost in verhouding weinig.

    Tikkertje spelen met kleine kinderen is trouwens errug leuk! :D
     
  6. thijmus

    thijmus Guest

    Gister zelfs rug vluchten gemaakt (halve looping en dan verder op z'n kop)

    hij blijft leuk & nog niks stuk......

    T.
    ps. tweede lipo besteld (weet nog niet wat die kost)
     
  7. freeflyer

    freeflyer

    Lid geworden:
    11 aug 2005
    Berichten:
    48

    Ja Jesse ik ga het niet nog een keer uitleggen. Maar dat Theo een man is met veel kennis zul je mij niet horen ontkennen. Ik heb een leuk gesprek met hem gehad tijdens een opendag. En dat jij een fan bent van hem lijkt me ook duidelijk. Ik heb alleen problemen met dat vingertje dat altijd omhoog gaat op dit forum.

    groet Philip
     
  8. freeflyer

    freeflyer

    Lid geworden:
    11 aug 2005
    Berichten:
    48
    Eindelijk een windstille avond gehad en een accu kunnen leeg vliegen. Wat een super vliegtuig, vliegt makkelijk en ziet er mooi uit in de lucht. Eindelijk een toestel dat ik op een grasveldje in de lucht kan gooien en lekker mee kan vliegen. Een hand landing was geen probleem en dat voor iemand die nauwelijks vlieg ervaring heeft. Mijn vriendin die helemaal geen ervaring heeft vloog er ook zo mee weg. Een absolute aanrader en ik hoop dat er meerdere modellen komen. Ook de verpakking is super, een perfecte transport voor het vliegtuig en dus ook na de aankoop.

    Ik had alleen wat problemen met de accu en de stekker in het vliegtuig. Ik heb de uitsparing voor de accu iets groter moeten maken zodat de stekker niet onder spanning staat en het contact verbreekt.

    Groet Philip (freeflyer)
     
  9. BasTijs

    BasTijs Guest

    Vliegt als een normale kist, echt super. Niet te vergelijken met de x-twins :)
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Lipootje in 20 min vol, hmm das me iewat te snel.
    Theo heeft zijn accutje al bol.

    De showpoot/lader eens opeengeschroeft,
    er zit wel een heeel erg simpel printje in, 1 tor, 1 potmeter, 1 led..
    De spanning is dus begrenst, de stroom niet.

    Dit ladertje los geknipt en een aansluitdraadje aan te sluiten op fatsoenlijke lipo lader zoals een schulze.
    Nu eerst een paar keer laden ontladen met 1C om de lipo op gang te krijgen cq inhibitor eruit te halen.

    Enige id-en waar een 2e reserve lipootje te bestellen is?
    Los ontvanger printje zou ook leuk zijn voor de experimenteer.

    Zou leuk zijn als Kyosho ook met een 4 kan micro schocky kwam :D
     
  11. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Of een op deze manier gebouwde warbird :D Dat lijkt me helemaal gaaf!

    Ik zit er sterk aan te denken om er ook 1 te halen voor mij en mijn vrouwtje, mijn vrouwtje was er meteen gek op, omdat hij zo klein is :p

    Vind alleen op dit moment de prijs nog wat hoog om er bij te kopen... jammer dat je hem niet zonder ontvanger en zender kunt krijgen, 40 mhz micro ontvanger erin, en hij kan met een normale zender bestuurd worden!
     
  12. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Doen Pieter :D
    ik vind da ding ook wel neig :wink:
     
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Mja, als hij nou eens wat zakte in prijs :) Ik weet het, 109 euro voor zo'n goed vliegend iets is natuurlijk eigenlijk niet zo heel veel.. maar wel als je studeert om ff uit te geven aan (en dan quote ik ff mijn omgeving) WEEEEEER een vliegtuig erbij :p
     
  14. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    109 euro voor deze techniek is een koopje!
    als je weet wat vergelijkbaar spul '(micromag / didel / wes technik) enz kost..

    Vergeet het maar om er een 40 mhz micro ontvanger in te zetten.

    Dit printje is incl regelaar, 2 servos, ontvanger totaal 4 gr!
    En met 2.4 ghz geen lange antenne erachteraan slepend.
     
  15. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Mja, weet ik wel van die prijs hoor :)

    EN damn, dat is wel heel weinig voor een ontvanger/regelaar enzo bij elkaar...

    Misschien toch maar sparen, en wat klein spul wat ik heb liggen verkopen om wat in de goede richting te gaan :)

    [EDIT] ik ga wat klein spul verkopen (speed400 met vertraging en klapprop, xtwin dubeldekker, en zo'n benshu achtig autotje) om zo het bij te betalen bedrag te minimaliseren :p

    [update] zo... staan te koop...
     
  16. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    Ook maar even een bestelling gedaan bij Q :D

    zo te lezen een leuke kist
     
  17. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Zijn er al meer mensen met ervaring, evt eigen filmpje? tips wat er evt aan aangepast moet worden (zwaartepunt?)
     
  18. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Niek had de lipo wat naar achter gehangen om het zwaartepunt beter te krijgen. Ik heb hem gisteren (erg lang aan 1 stuk door, heel knap voor zo'n klein accuutje) zien vliegen ermee en ik was heel erg onder de indruk van dit toestelletje.
     
  19. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Ok, misschien dat Niek die gegevens dan ff hier kan posten :)

    Ik heb ook al gelezen dat je de accu beter met je normale lipo lader kan laden? ipv het station wat erbij zit? Of kun je rustig je lipotje aan het originele ding laden?

    Wat is de ervaren vliegtijd? (geschatte of berekende klopt toch nooit :p)
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Staan er ergens foto's online van een ontlede minimum?
     

Deel Deze Pagina