Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
BadBert zei:
zoo, filmpje is klaar, klikt u allen HIER (groot bestand!) en voor de mensen met een wat minder snelle internet verbinding, klik HIER ;)

Zodra ik indoor gevlogen heb, komt er een filmpje van 2 van deze muggen (die van Freakazoid en die van mij), gaan we lekker achter elkaar aan jagen ;)
Drie minuten vliegen en niet één keer tussen de doelpalen door, een gemiste kans :mrgreen:

Plak eens een Eurocentje of iets van de helft van dat gewicht onder de neus?
Daar gaat hij veel minder dwarrelig van vliegen.

Hahahah, jah, was ff snel vliegen voor de film :P Die doelpalen vlieg ik zo veel mogelijk tussendoor ;)

Zal eens een klein beetje gewicht toevoegen, vind hem op zich helmaal niet zo slecht vliegen hoor :)

Oei BadBert, je hebt het grote filmpje niet progressive naar Divx geconverteerd. Daarom zie je al die rare strepen/vervorming door het beeld heen (het kleine filmpje heeft hier geen last van). Leuk filmpje hoor, goed gevlogen ook en inderdaad, die doelpalen is een gemiste kans ;)! Die van mij komt morgen online, toen ik gisteren wilden gaan monteren hield m'n edit programma ermee op (error tijdens het opstarten). Ik heb 'm net opnieuw geinstalleerd en ga het straks opnieuw proberen.

Het vliegen gaat mij ook al veel beter af, ik kan nu vliegen zoals jij dat doet. Ook het landen in de hand wat je op het eind doet is mij al verschillende keren gelukt. Wat vind jij makkelijker hierin: gas loslaten of besturing loslaten? Ik laat de besturing los om vervolgens met gas de Minium op hoogte te houden. Nu ik eraan denk laat ik ook wel eens het gas los, op een hoogte boven mij. Als de Minium dan bij mij komt aanzweven en ik heb het goed ingeschat is ie op borsthoogte en kan je hem zo uit de lucht pakken. Ik denk dat je gebruikt wat op dat moment het makkelijkst uitkomt.

Ik heb ook een nieuw trucje ondekt, namelijk het uit je hand starten maar dan zonder motoraandrijving. Als je het goed doet maakt die eerst hoogte om dan vervolgens weer naar beneden te zweven. Als ie dan net met z'n wielen de grond aantikt vol gas geven. Als je harder gooit schiet die vertikaal omhoog om vervolgens weer in een duikvlucht recht omlaag te duiken. Het leuke hiervan is om dan vlak voordat die zich de grond inboort weer op te trekken en gas te geven. Dat geeft best wel een kick, ook natuurlijk omdat als je te laat bent met optrekken het foute boel is. Ik heb echter gisteravond te hard gegooid waardoor er te veel druk op de vleugel is komen te staan. Resultaat: twee scheurtjes in de vleugel aan weerskanten van de romp (daar waar de vleugel op de romp zit geplakt). Iemand een tip hoe je de vleugel het makkelijkst loskrijgt van de romp? Of is voorzichtig lossnijden de enige keus? Dan kan ik hem repareren.

Tip van Commander Clumsy met de eurocent ga ik ook eens proberen.

Hmm, ik zie geen strepen :S kan ook niets vinden in mijn converter over progressive ofzo :S
EDIT: jawel, ik heb wel strepen, potverdorie... hoe krijg ik dat nu weer weg?

Jah, hoe langer je er mee vliegt, hoe gekker je er mee kan scheuren ;) hahaha

BadBert zei:
Hmm, ik zie geen strepen :S kan ook niets vinden in mijn converter over progressive ofzo :S
EDIT: jawel, ik heb wel strepen, potverdorie... hoe krijg ik dat nu weer weg?
Progressive word ook wel non-interlaced genoemd, misschien dat je dat wel kan terugvinden? Lukt het niet met je converteer programma dan zou je eens in je edit programma moeten kijken welke opties je hebt als je de film gaat exporteren (dus als *.avi bestand opslaat). Wellicht kan je dan die optie aanvinken. Succes!

Cade, ik heb ook scheurtjes tegen de romp, heb ik kunnen verstevigen door gewone plakband in de hoek tussen de vleugel en romp te wurmen.
De vleugel eraf halen wil ik zo lang mogelijk uitstellen omdat hij zo fragiel is, als ik het moest doen zou ik het met een héél scherp dun hobbymes proberen.

De grote film van BadBert heb ik ook gedownload en werkt perfect bij mij?

Losse vleugel is duhuur.. 21 eur.

Gewicht voorop?!
Ik heb juist mijn accuutje tussen t landingsgestel zitten.. en minder domping op de motor.

Nu zweeft ie gewoon uit met motor uit.

Ik heb zojuist de vleugel verwijderd. Deze zit niet vastgelijmd maar zit met dubbelzijdig tape vast aan de romp. Ik heb met een chirurgisch mesje aan 1 kant van de vleugel heel voorzichtig de vleugel losgesneden. Daarna kun je door voorzichtig te wrikken de rest van het vleugeltje loskrijgen.

De twee scheurtjes heb ik gelijmd en vervolgens net zoals Commander Clumsy met plakband verstevigd zodat de vleugel de druk weer aan kan. Nu wachten tot het droog is en hopen dat het werkt zo, anders toch nieuw vleugeltje bestellen. Ennuh... Niek, 21 euro?? Eerder 6,32 euro. De verzendkosten maken het bij deze aanbieder dan wel weer duurder maar er zijn meerdere aanbieders natuurlijk. Ik heb 3 propjes plus 2 lipo'tjes besteld voor ongeveer 21 euro incl. verzendkosten.

Toch wel een raar gezicht om je Minium ineens te zien vliegen met de vleugels naar boven geknikt ;) 8O

Tip: als je een handstart maakt, gooi dan niet te hard :P

Niek zei:
Losse vleugel is duhuur.. 21 eur.

Gewicht voorop?!
Ik heb juist mijn accuutje tussen t landingsgestel zitten.. en minder domping op de motor.

Nu zweeft ie gewoon uit met motor uit.
Ik denk dat er redelijk wat verschillen in zwaartepunt zitten tussen de verschillende Miniums.
Eerste vlucht was met een aardig briesje wind en het ding was alleen maar een klein beetje te besturen op maximum halfgas en het hoogteroer volledig naar beneden getrimt.
Voor de rest pompen, stallen en ander X-Twingedrag.

Vandaar het Eurocentje ;)

Cade zei:
Ik heb 3 propjes plus 2 lipo'tjes besteld voor ongeveer 21 euro incl. verzendkosten.

Toevallig daar ook mijn propjes besteld. Was al tig zaken langs maar ze komen pas na week 43 bij de meesten binnen. Dus dan is ebay sneller.

Marco899 zei:
Cade zei:
Ik heb 3 propjes plus 2 lipo'tjes besteld voor ongeveer 21 euro incl. verzendkosten.

Toevallig daar ook mijn propjes besteld. Was al tig zaken langs maar ze komen pas na week 43 bij de meesten binnen. Dus dan is ebay sneller.
Ik heb ze daar niet besteld, het was alleen een voorbeeld dat een vleugeltje veel minder hoeft te kosten dan 21 euro. Ik heb mijn propjes en lipos besteld bij Atomic Hobbies and Games (helaas verkopen ze hier veel minder onderdelen voor de Minium). Hier waren de lipo'tjes nog eens een dollar goedkoper en de verzendkosten waren velen malen lager. Ik heb bij Atomic maar 6 dollar verzendkosten hoeven te betalen voor deze 5 items, terwijl Pacific voor het eerste item al 16 dollar rekent en voor elk extra item 0,50 dollar. Dan zou ik daar dus maar liefst 18 dollar kwijt zijn voor de verzending.

Maar als ik het dus goed begrijp heb jij je propjes bij Pacific besteld? Wat was je kwijt aan verzendkosten?

Ik ben in de war. Ik wilde ze daar bestellen maar heb ze ook bij atomic besteld. 2 stuks en dit was ik kwijt:
Your total is:
$2.99 per item
$1.50 insurance (optional)
$0.00 Sales discounts (-) or charges (+)
$7.00 shipping/handling

-----
$12.98 = Total

Niek zei:
Tilburg, belgium.. zondag minium fights houden bij indoor alphen? :yes:
Alphen onder Gilze? Als dat zo is klinkt het erg aanlokkelijk :). Kan je wat meer informatie geven? Locatie, tijden, kosten, enz?

Het kan zijn dat ik zondag moet werken maar dat hoor ik morgen waarschijnlijk. Een beetje afhankelijk van hoe ik zondagochtend bijkom van m'n nachtdienst kan ik sowieso tot 14:00 uur.

Niek zei:
Tilburg, belgium.. zondag minium fights houden bij indoor alphen? :yes:

Verleidelijk... :)
Is dit het correcte adres?
Indoor Alphen (Noord-Brabant):
Sportcentrum "Den Boogerd"
Speelveld 1
5131 AW Alphen (NB)
http://home.scarlet.be/willembravenboer/kalender.html
Wat zijn de regelementen?
En heb ik zekerheid dat ik kan vliegen?

Wordt dan thuis vertrekken om twee uur, vliegen van drie tot vier en om vijf uur weer thuis voor andere verplichtingen :roll:

Bij binnenkomst melden bij de dames voor uw bijdrage in den zaalhuur.

Of jij kan vliegen weet ik niet, maar daar komen we dan wel achter!

Commander Clumsy zei:
Wordt dan thuis vertrekken om twee uur, vliegen van drie tot vier en om vijf uur weer thuis voor andere verplichtingen :roll:
Dus je gaat maar 1 uurtje vliegen? Betaal je wel voor zover ik het goed gezien heb 12,50 euro voor. Vind ik nogal aan de hoge kant, zelfs als je de volle 4 uur blijft. Maar ja, ik ben dan ook een beetje verwend met een eigen, lege fabriek tot m'n beschikking :). Helaas gaat die aankomende maandag tegen de vlakte :(

Zoals beloofd bij deze het filmpje van mijn Minium Cessna. Enjoy!

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back