Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

nwolsink zei:
EricW zei:
Is volgens mij gewoon een engineerings foutje van TT.
wereldwijd hoor je dezelfde klacht.
Ze hebben gewoon de binnendiameter van de kamers waar de dempers in moeten te groot gemaakt.

Eric

Mogen ze eigenlijk wel als service die dingen omruilen als ze het euvel hebben opgelost

zou wel netje's zijn idd...
zelfde als het standaard staartstuk wat wel erg fragiel is , daar is inmiddels ook een steviger variant van op de markt.
maar is wel goed dat ze hierop inspringen , rij zelf ook FG MT en daar word helemaal niets aan gedaan.
Auto word nog steeds verkocht met plastic diff ..... :cry: :cry:

EricW zei:
Ze hebben gewoon de binnendiameter van de kamers waar de dempers in moeten te groot gemaakt.

Eric
Jullie bedoelen die rode rubbers ? Bij mij zitten die muurvast erin,
ik heb zelfs moeite moeten doen om ze erin te krijgen.
Ik heb de heli wel recent dus misschien is het al aangepast ?

AnD zei:
EricW zei:

Eric

maar heb jij de alu hub of de standaard plastic ??

Ik heb nu sinds eens week mijn mini-t binnen en merk dat TT behoorlijk wat heeft verbeterd.

Mijn eerste mini-T was een van de eerste en t.o.v. de huidige versie heb ik o.a. het volgende gemerkt:

- Links lopen soepeler
- Nieuwe verstevigde bladarmen
- Lagers zitten vaster in het plastic
- Klemmetje op accutray klemt nu wel goed
- Canopy goed gestanst
- Hekrotor op diverse plaatsen nu met philips screws i.p.v. fragiele zelftappers
- Ace regelaar nu met koellichaam

Er zitten een aantal kleine pietluttige dingetjes bij maar ik vind het prettig om te zien dat er aan gewerkt wordt.

Ik vond het wel vreemd dat de "double joint lever", het verrekijkertje aan de heckrotor nu van volledig plastic is, zonder lagers.
Normaal zit er deze in met 4 lagers:
pv0748wx7.jpg

No niet meer dus :)

philippefeij zei:
Ik heb nu sinds eens week mijn mini-t binnen en merk dat TT behoorlijk wat heeft verbeterd.

Mijn eerste mini-T was een van de eerste en t.o.v. de huidige versie heb ik o.a. het volgende gemerkt:

- Lagers zitten vaster in het plastic

Welke lagers hebben we het dan over > ik vind nl dat de onderste lager van de hoofdrotoras nogal los zit.

The ICE Factory zei:
AnD zei:
EricW zei:

Eric

Dat zal ongetwijfeld de standaard kunstof uitvoering zijn, want die zit er zeer strak in.

En ff over die standaard tailfin, bij de kit wordt standaard idd. een hele zwakke tail fin bij geleverd die zo kapot is, bij de crashit zit één veel stevigere kunstof tailfin, maar die houdt het ook niet lang vol.
Het beste is om meteen een carbon te kopen, voor het geld hoef je dat niet te laten :P
Alleen is het wel vreemd dat het horizontale vinnentje bij de carbon versie niet meegeleverd wordt, dus als je die kapot vliegt, moet je er weer eens standaard tailfin bij kopen :?

hobby zei:
The ICE Factory zei:
AnD zei:
EricW zei:

Eric

Dat zal ongetwijfeld de standaard kunstof uitvoering zijn, want die zit er zeer strak in.

En ff over die standaard tailfin, bij de kit wordt standaard idd. een hele zwakke tail fin bij geleverd die zo kapot is, bij de crashit zit één veel stevigere kunstof tailfin, maar die houdt het ook niet lang vol.
Het beste is om meteen een carbon te kopen, voor het geld hoef je dat niet te laten :P
Alleen is het wel vreemd dat het horizontale vinnentje bij de carbon versie niet meegeleverd wordt, dus als je die kapot vliegt, moet je er weer eens standaard tailfin bij kopen :?

Dat kleine ding doet helemaal niks, die kan je er ook wel aflaten

Het lijkt mij handiger als Thunder Tiger Gratis grotere dempers weggeeft op aanvraag.
Makkelijkst, goede oplossing en goedkoop.
De werking en overige passingen zijn volgens mij ok toch?
Nog even over de spullen van Kasama,
heb best veel CNC werk ingekocht(werk), en kan zeggen dat dit echt heel kundig gemaakt is.
Zowel qua passing als bewerkingen en afwerking.
Heel mooi spul.

Eric

EricW zei:
Het lijkt mij handiger als Thunder Tiger Gratis grotere dempers weggeeft op aanvraag.
Makkelijkst, goede oplossing en goedkoop.
De werking en overige passingen zijn volgens mij ok toch?
Nog even over de spullen van Kasama,
heb best veel CNC werk ingekocht(werk), en kan zeggen dat dit echt heel kundig gemaakt is.
Zowel qua passing als bewerkingen en afwerking.
Heel mooi spul.

Eric

Maar dan krijg je weer meerdere dempers, hoe dan ook je moet een mal maken, of voor de dempers of voor de kop.
Op hun aantallen vallen deze kosten in het niet.

Een meervoudig spuitgietmatrijsje voor dempertjes en de inkoopprijs van de Kunststof ligt vele malen lager dan de kosten van een allu.matrijsje, materiaal en nabewerkingen ;).
Als ze nu eens direct beginnen om 2 setjes nieuwe dempers bij de upgrade kop te doen bijv...

Dit zijn de tailrotorblades van een T-rex 450

Bernie :idea: Volgens mij moet je alleen aan de onderkant van je tailrotorgrip het inbusje wat verder indraaien, ik zie nog ruimte zitten tussen je asje en je grip ;) of zie ik dat verkeerd :?:

AnD zei:
Zijn die tailrotors beter en wat effect heeft dat dan ?

Beter effect durf ik je niet te zeggen, maar ik vind ze mooier dan de orignele witte van TT zelf, en ze zijn 2 keer zo goekoop :wink:

Oja en ze worden niet meer groen als je het gras raakt :lol: :lol: :lol:

Back