Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Beneden de 85% werkt hij i.d.d. niet lekker.
Dan moet hij op een of andere manier teveel knijpen en wordt dan ook best wel warm heb ik gemerkt.
90% governor en de battery protection op disabled werkt bij mij het lekkerst.
ESC wordt niet warm, heel constant en stabiel qua hoogte e.d.

Eric

jvthert zei:
Bovendien leer je door van steeds hoger de throttle hold te gebuiken langzaam te autoroteren. Vanaf 2 meter gaat het nu goed!

Jeroen

Dit is geen autoroteren!

Ik autoroteer al 2 jaar met mijn ex- 50'r heli's en dat ging echt heel goed, een tijd terug heb ik het met een mini-T geprobeerd met Helitec carbons, dit was echt een hel!
Opzicht het vermogen opbouwen stelt niet zoveel voor, is gelijk aan elke andere heli maar de kinetische energie in de rotordisk is echt te weinig om de heli fatsoenlijk neer te zetten.

hahaha , het is wel een idee om dan een filmpje van youtube te plukken , en dan hier neer te zetten, en zeggen dat ik dat ben :-D

Maar waarom ik de Hormann heb verkocht......
IK wil altijd teveel dingen.... Dus dan wil ik dat dan dat , dan weer dat.
Maar vaak is het in de winterperiode , een verkoopsale bij mijn auto's , dan verkoop ik vaak weer wat omdat ik in de winterperiode toch niet rijdt.
Ik wil dus volgend jaar mee gaan doen aan de BMC (bigscale monstercup) dus er komt een Hormann MT , maar sinds ik dus ook met heli's ben begonnen , ben ik er achter gekomen , dat 1 hormann al veel schonnmaakuurtjes kost... Laat dus staan 2 !!
En dan komt er nog bij , dat ik een jongen erbij heb (5 maand) , en dan weet je het ook wel....
En.... ik werk altijd van huis , dus maandagmorgen weg , en donderdag weer thuis.....(Timmerman , maar wel voor mezelf, dus een ZZP'er zelfstandig zonder personeel)) En omdat me vriendin dan ook wel eens even het huis uit wil, stel ik mij dus vrijwillig op , om de hele dag met me kleine op pad te zijn.... :lol:
Dan hebben we nog een vrienden, die altijd wel weer wat hebben :-D

Dus ik dacht , weet je wat ik zet gewoon me Hormann te koop , en vraag er iets meer voor dan wat anderen doen, Maar ook omdat de mijne 3 weken daarvoor helemaal uit elkaar is geweest , en alles , echt alles , opnieuw is gepolijst..... heel wat dremel daagjes dus :-)
Nieuwe lagers, nieuwe slijtbusjes , nieuwe bouten en moeren.
Maar tot mijn verbazing had ik binnen 1 uur , bijna 10 geinteresseerden 8O
Maar ik hield de prijs zoals ik heb gezegd/gevraagd , omdat ik toch wel tijd genoeg had, en de HT-1 moest niet weg.... Maar toch een half uur later , heeft eentje okeej gezegd, en na 3 uur was hij zelfs al bij me :-D , en heeft hem meegenomen......
Ik moest er zelfs gewoon even aan wennen die avond, toen ik in de garage kwam , en geen Hormann zag staan :-D
Omdat het allemaal zo snel was gegaan....

Maar dit is dus het verhaal wat er achter zit

Maar nu heb ik dus weer tijd voor de heli's.
En ik zal dan dit weekend de rest gaan bestellen, en dan volgend weekend moet hij klaar zijn. :-D

wat een lap tekst

Bij mij is het echt een virus geworden sinds ik de MT in elkaar heb gezet, die van mij zijn dan ook niet zo klein meer en heb ik wat meer tijd nu (15 en 13 jaar) :).

Even over het autoroteren,
Ik gebruik ook altijd m'n throttle hold switch maar dan meestal vlak boven de grond.
Probeer wel eens wat hoger de throtlle hold om te gooien maar vind de MT behoorlijk hard vallen...
Ik ga het wel vaker proberen en kijken waar ik m'n pitch moet houden of dat ik eerst een beetje extra pitch moet geven.
De bladen lopen prima zonder aandrijving en roteren behoorlijk na uit zichzelf maar bij mij valt ie voorlopig als een baksteen naar beneden, het heeft meer iets weg van gracieus neerstorten :)
Oefening baart kunst(hoop ik).

Het wordt nog druk in de lucht :)

img3518uq7.jpg

@Henry,
Ik dacht ik ga je lange tekst maar niet quote :lol: :lol:
Maar het is mij nu helemaal duidelijk waarom jij je HT-1 hebt verkocht.
Goed om te horen dat jij je HT-1 voor je vraagprijs hebt kunnen verkopen.
Misschien dat ik volgend jaar wel een keertje kom kijken naar de B.M.C cup, tenminste als The Ice Factory zijn Full Elcon MT dan nog heeft, en ik wil de Fying Dutchmen ook wel eens zien rijden op de B.M.C 8O
Ik heb zelf een FG MB gehad, maar omdat ik met wat lichamelijke problemen zit, en niet zonder het RC gebeuren kan, hebt ik mij een Mini Titan aangeschaft.
En ik kan je zeggen dat ik er helemaal op en top tevreden over ben, lekker licht, zeer makkelijk mee te nemen, en wat betreft de onderdelen is het helemaal een lachertje.
Ook vind ik het prettig dat je op veel meer plekken (verantwoord) kan vliegen, en niet stukken moet rijden om je FG MB eens even uit te laten :wink:
Nee mij hoor je niet meer klagen :nooo: .
Maarre nu weer :ontopic: anders gaan de mensen weer :agrue: dat het niet over de Mini Titan gaat :lol: :lol:

@EricW
Hoe bedoel je virus….het is inmiddels al veel meer dan een virus geworden met die Mini Titan :infinity: :yes:

@Marc Bolier
Idd. het begint aardig druk te worden met de Mini Titan, we kunnen binnenkort wel eens een Mini Titan Meeting dag gaan organiseren, tenminste als er animo voor is, en het weer een beetje mee zit :wink:
Lukt het al een beetje vliegen met je Mini Titan :?:

landen zonder motorvermogen ( dus met de energie die nog in de bladen zit ) zonder dat je heli crasht

Ben gister ff bezig geweest om er weer wat alu op te zetten , maar nu viel me op dat de rode dampers wel heel gemakkelijk in de main rotor hub
passen. :cry: Nou had ik hier en daar gelezen over teflon tape ?? is dat de oplossing of is er ook iets anders ??

The ICE Factory zei:
Ben gister ff bezig geweest om er weer wat alu op te zetten , maar nu viel me op dat de rode dampers wel heel gemakkelijk in de main rotor hub
passen. :cry: Nou had ik hier en daar gelezen over teflon tape ?? is dat de oplossing of is er ook iets anders ??

Los zitten ze he, maar idd gewoon wat teflon tape om het rubber heen en ze passen 100%. Ik heb er alweer tig vluchten opzitten en het zit nog steeds vast.

The ICE Factory zei:

Is hij inmiddels full alu kerel :?:

Dus toch teflon tape er omheen doen, blijf het wel raar verhaal vinden dat ze origineel niet meteen passend zijn, maar als het werkt...dan werkt het :wink:

Enne waar blijven de foto´s :P

hobby zei:
The ICE Factory zei:

Is hij inmiddels full alu kerel :?:

Dus toch teflon tape er omheen doen, blijf het wel raar verhaal vinden dat ze origineel niet meteen passend zijn, maar als het werkt...dan werkt het :wink:

Enne waar blijven de foto´s :P

In de plastic kop zitten ze wel goed maar in de upgrade niet :?: ik vond het zelf ook al wat vaag

Is volgens mij gewoon een engineerings foutje van TT.
wereldwijd hoor je dezelfde klacht.
Ze hebben gewoon de binnendiameter van de kamers waar de dempers in moeten te groot gemaakt.

Eric

EricW zei:
Is volgens mij gewoon een engineerings foutje van TT.
wereldwijd hoor je dezelfde klacht.
Ze hebben gewoon de binnendiameter van de kamers waar de dempers in moeten te groot gemaakt.

Eric

Mogen ze eigenlijk wel als service die dingen omruilen als ze het euvel hebben opgelost

Back