Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

philippefeij zei:
Nu de rubbertjes nog even over het nokje drukken en klaar :D

De Hitec 56's hebben 2 gaatjes en de 65's 3 gaatjes.

Bij mijn eerste titan had ik nieuwe gaatjes geboord in de servohouders.
Nu heb ik de 65HB's erin zitten.

Morgen eerste vlucht!

Waarin verschillen de 65's van de 56?

jvthert zei:
65HB: 1,2 gram zwaarder, 10ms/60gr langzamer, en 1kg meer torque. Je kunt er ook metalen tandjes in zetten (MetalGear versie).
Lijkt mij geen moeilijke keuze :)

Dat is dan de HS-65MG ik heb de 65HB nl in mijn Katana zitten en overweeg ze nu ook voor mijn Mini Titan, daar zitten nu de 56HB's in.

Ik wilde eigenlijk de 56HB's hebben. Zijn sneller en sterk genoeg voor in de mini T. Daarnaast passen ze ook en hoef je niet het frame te vermeubelen.

Burp zei:
Mooie filmpjes mannen. Hopenlijk komen er nu meer van die lekkere windstille dagen :D

Wind is gaaf, als je veld maar groot genoeg is en je maar hard genoeg gaat :D

nwolsink zei:
Burp zei:
Mooie filmpjes mannen. Hopenlijk komen er nu meer van die lekkere windstille dagen :D

Wind is gaaf, als je veld maar groot genoeg is en je maar hard genoeg gaat :D

vind een beetje wind ook niet erg , leer je goed sturen :D :D
wat wel vreemd is met die bomen is dat wanneer je er boven komt en je heli word
dan gepakt door de wind :cry: :cry: altijd ff schrikken voor een beginneling

jvthert zei:
Je kunt je headspeed wat opschroeven. Ik vlieg op ongeveer 2800rpm. Afgelopen week met al die wind toch heerlijk gevlogen en verassend stabiel.
Flink ver tegen de wind in en FFwrd met de wind mee terug!!
Ik vlieg ook op 2800rpm en hij is behoorlijk stabiel.
Heb gevlogen met windkracht 4, ging beter dan verwacht eigenlijk.
Als de wind maar een beetje stabiel is en niet iedere keer van die vlagen dan gaat het best goed.
Moest alleen even opletten met sommige bewegingen waarbij je altijd makkelijk wat hoogte verliest, dat ik voldoende op m'n pitch concentreer om een valwind op te kunnen vangen, dan kan hij soms best hard vallen.
Dan zegt mijn vriendin, deed jij dat zo dicht bij de grond??, mhh..Ja.was de bedoeling.. ;)

Eric

Mooie filmpjes !!!

Maaruh , het is een 3D heli !!! ik zie nog geen stunt's van jullie beide ;-)

Maar even over de mijne nog even , ik moet nog steeds de heli verder bouwen :oops:
Ik ben er simpelweg nog niet aan toe gekomen.
Heb het druk gehad met de Hormann (verkocht trouwens) en heb niet te vergeten een kleine van 6 maand , die zijn aandacht soms wat meer dan anders nodig heeft.
En me eigen vlees en bloed , gaat voor natuurlijk, want ook samen met hem zijn is mooier dan deze hobby!

Henry plukt straks een 3D filmpje van een Mini Titan van youtube af, en dan zegt hij mannen dit ben ik :rolling: :wink:

Ben ook wel benieuwd waarom jij je HT hebt verkocht, einde Bigscale en begonnen met de heli :?:

The ICE Factory, ik zou jou throttle curve wat opschroefen in de hover stand.
Als jij pitch geeft hoor ik je motor ook meer toeren maken. Jou curve staat te laag in het midden.
Vandaar dat je steeds zo naar beneden valt en die harde landingen maakt. Het lijkt wel een FP met die afstelling!
Bedoeling is dat je toeren zelfde blijven ongeacht je pitch.

Pitch curve liniair houden. ( 0 - 25 - 50 - 75 - 100)
Throttle: 0 - 30 - 65 - 75 - 90 (iets in die geest)

Groet,
Tjerk

Lazerbeak zei:
The ICE Factory, ik zou jou throttle curve wat opschroefen in de hover stand.
Als jij pitch geeft hoor ik je motor ook meer toeren maken. Jou curve staat te laag in het midden.
Vandaar dat je steeds zo naar beneden valt en die harde landingen maakt. Het lijkt wel een FP met die afstelling!
Bedoeling is dat je toeren zelfde blijven ongeacht je pitch.

Pitch curve liniair houden. ( 0 - 25 - 50 - 75 - 100)
Throttle: 0 - 30 - 65 - 75 - 90 (iets in die geest)

Groet,
Tjerk

Ik heb:
Pitch: 0 - 25 - 50 - 75 - 100
Throttle: 0 - 45 - 65 - 85 - 100

en dat vliegt echt lekker

Klein groter grootst :wink: .

Titan031.jpg

Leuke verzameling :)

Ik gebruik mijn normal curves eigenlijk zelden..
start in idle-up en throttle-hold, gooi dan de schakelaar om (met softstart op ESC aan uiteraard).
Vlieg eigenlijk altijd met pitch 0-25-50-75-100 en Throttle 90 vlak (+governor) in idle-up.
Landen weer met throttle hold schakelaar.

Eric

Ik denk dat je beter een governorfunctie aan kan zetten. Hij ziet er nu extreem gevoelig uit op hoogte.

laurens zei:
Ik denk dat je beter een governorfunctie aan kan zetten. Hij ziet er nu extreem gevoelig uit op hoogte.

De governor vd standaard regelaar werkt echter niet zo goed, ik heb bij Idl1 een lijn van 80%
Overweeg nog een Kontronik

Back