Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Om hem in setup mode te krijgen moet je de heli aansluiten met vol gas.
Wel je motor even wegdraaien van het hoofdtandwiel voor de veiligheid.

M.vr.gr.
Eric

Ja weet ik maar lukt niet.gaat met geen mogelijkheid in de setup.
zefs kanaal 3 (throttle) weer zo gezet dat laag volgas is en het zo geprobeerd. beats me?

Manual zegt volgas opstarten en dan hoor je 6 piepjes daarna de stick naar lowthrottle en hoor je 4 piepjes daarna springt hij inde setup mode.
Werkt niet bij mij kan de hele avond wachten.

Ook als ik hem op full tghrottle laat staan zonder naar de throttklestic naar onderen te bewegen gebeurd er niks.

(Full throttle is dan echt full throttle)

Klinkt misschien lullig, niet zo bedoeld ;), maar heb je alles gechecked?.
Zit de regelaar in het goede ontvangerpoortje gestoken, stekkertje juist om, motor aangesloten (daar komen de pieptoontjes namelijk uit)?

Grt,
Eric

Klinkt misschien lullig, niet zo bedoeld ;), maar heb je alles gechecked?.
Zit de regelaar in het goede ontvangerpoortje gestoken, stekkertje juist om, motor aangesloten (daar komen de pieptoontjes namelijk uit)?

Grt,
Eric

Nee alles is goed aangesloten, motor ook hij piept wel maar gaat niet de setup in, maar meteen na de procedure om inde setup te komen naar standbye als ik dan gas geef gaat de motor draaien.

wat ik me afvraag is dit wel de setup procedure: stick volgas, lipo aansluiten, piept na het piepen stick laagste stand, wachten dan gaat hij de setup in en loopt hij de functies af ?
Staat zo in het manual van de esc. Heeft hij 1 x gedaan toen niks verandert en sticks niet aangeraakt, want ik wist niet wat ik moest instellen en daarna lipo losgekoppeld vande esc.

als ik de esc niet goed aanluit op de ontvanger gebeurd er niks, stekkertje omgedraaid ook geprobeerd dan werkt er ook niks.
Motor is netjes aangesloten en hij piept wel.

Ga er morgen weer eens naar kijlken moet toch in de setup kunnen komen.

Zijn die esc met een programmeer kaart makkelijker en overzichtelijker in te stellen of gaat dat nog steeds met de zender erbij ?? .

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij doet het dus prima.
Je moet in het tabelletje kijken welke optie je wil activeren.
als die optie in toontjes voorbij komt geef je vol gas.
daarna weer de stick naar beneden, en hij gaat verder met de volgende optie.
komt de juiste tonencombinatie voorbij voor de volgende instelling geef je weer vol gas, stick weer naar beneden en hij gaat weer verder.
etc.etc.

Hallo. Ik heb gisteren voor het eerst zelf met de Mini Titan gevlogen en niet gecrashed. Hoveren lukt eigenlijk al aardig tussen 0 en 2 m boven de grond (tail-in uiteraard) en geeft een super gevoel, maar ik vind wel dat hij nogal schommelt. Het is een laagfrequente roerbeweging die hij maakt, percies zoals je een koffie roert, een beetje vergelijkbaar met dit filmpje :

[URL="
- Thunder Tiger Mini Titan[/URL]

Aangezien m'n headspeed zo laag stond ingesteld (0/47,5/65/67/69,5 als throttlecurve), heb ik de 3 laatste punten van de throttle curve met 10 verhoogd. Dit gaf al een lichte verbetering, maar de schommeling was nog niet helemaal weg.

Het vreemde is dat hij met die lage headspeed geen last had van deze schommelingen toen degene die hem heeft ingesteld ermee vloog in zijn tuin (bij veel wind).

Of ligt het aan het trainingskruis dat teveel wind vangt?

Misschien ligt het aan de gyro gain, hoewel het geen pure yaw schommeling is maar eerder een schommeling zoals een kwartje dat bijna op zijn kant ligt en uittolt na het vallen.

Hallo. Ik heb gisteren voor het eerst zelf met de Mini Titan gevlogen en niet gecrashed. Hoveren lukt eigenlijk al aardig tussen 0 en 2 m boven de grond (tail-in uiteraard) en geeft een super gevoel, maar ik vind wel dat hij nogal schommelt. Het is een laagfrequente roerbeweging die hij maakt, percies zoals je een koffie roert, een beetje vergelijkbaar met dit filmpje :

[URL="
- Thunder Tiger Mini Titan[/URL]

Aangezien m'n headspeed zo laag stond ingesteld (0/47,5/65/67/69,5 als throttlecurve), heb ik de 3 laatste punten van de throttle curve met 10 verhoogd. Dit gaf al een lichte verbetering, maar de schommeling was nog niet helemaal weg.

Het vreemde is dat hij met die lage headspeed geen last had van deze schommelingen toen degene die hem heeft ingesteld ermee vloog in zijn tuin (bij veel wind).

Of ligt het aan het trainingskruis dat teveel wind vangt?

Misschien ligt het aan de gyro gain, hoewel het geen pure yaw schommeling is maar eerder een schommeling zoals een kwartje dat bijna op zijn kant ligt en uittolt na het vallen.

Het is je trainingskruis waarschijnlijk dat zorgt voor die schommelingen en een soort demping op je cyclic input.

Met trainingskruis vliegen is lastiger dan zonder. Het enige waar je er profijt van kan hebben is bij de landing. Verder zal je merken dat zodra hij eraf is dat de heli mooi stabiel is en veel beter vliegt. :yes:

Met trainingskruis vliegen is lastiger dan zonder. Het enige waar je er profijt van kan hebben is bij de landing. Verder zal je merken dat zodra hij eraf is dat de heli mooi stabiel is en veel beter vliegt. :yes:

Ik heb je nog nooit zo actief gezien op het draadje hahaha

Mis je de heli al :?:, of heb je hem nog :?:

Hij is verkocht aan Soul (zie hierboven) en ja, ik heb al wat spijt.... :(

Sinds ik hem weer netjes in elkaar gezet heb (nieuwe servo's) en er weer wat actiever mee bezig ben (vragen beantwoorden enzo) gaat het weer kriebelen. Ik had mezelf een tijdje geleden beloofd hem niet weg te doen omdat ik er toch eens echt serieus mee wil beginnen, dat is de laatste keer er gewoon niet van gekomen. Nu is het weer helemaal vliegtuigen. Gisteren net de Graupner Junior in elkaar gezet (electro zwever) en ik heb nog een Velox Revolution en , en,.... je kent het wel :)

Zal je zien dat er toch wel weer een heli gaat komen als de vliegtuigen meer gewoon zijn maar voorlopig heb ik daar ook nog veel lol mee. :yes:

Soul staat op het punt om te maidenen geloof ik dus ik hoop dat hij een camera klaar zet en mee laat draaien. Ik wil mijn ex heli nog wel eens een keer mooi zien vliegen.

Dat verklaart natuurlijk ook meteen waarom bij de afstelvluchten door iemand anders het probleem niet optrad.

In de comments van het YouTube filmpje (zie enkele posts terug) geven ze wel dikwijls de gyrogain of de lage headspeed de schuld.

Ik ga morgen eens proberen zonder trainingskruis dan. Ik hoop dat ik hem niet crash bij het landen...

Hallo. De Mini-Titan vliegt inderdaad veel beter zonder het trainingskruis. Ik zit nu ook nog steeds op dezelfde lage headspeed, en alles werkt zonder problemen. Hoveren en kleine links-rechts bewegingen (side view) beginnen ook te gaan.

Sinds gisteren is er echter een klein probleempje: Er is een drift verschenen in de yaw. De heli draait langzaam linksom bij het vliegen, waardoor ik constant moet corrigeren met de yaw-stick. Trimmen helpt hier wel, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn van een HH gyro dacht ik. Het vervelende is dat ik mijn gyro zelf niet heb ingesteld, dus ik weet niet goed hoe dat moet. Hij werkte perfect, en nu plots die drift, zonder dat ik iets aan de instellingen heb veranderd. Zou het kunnen zijn dat ik bij het in en uit de flightcase halen iets mechanisch heb verschoven? Ik heb nu geen idee hoe ik die drift kan neutraliseren... Gain veranderen helpt volgens mij niet, instelmenu op de gyro zelf heeft ook geen zin, dus het moet bijna een opnieuw mechanisch instellen zijn dan? Kan iemand hier helpen? Het is een Logictech 2100T. Alvast bedankt.

Ik geef meestal de tip om deze uitleg van heliclub Westland te lezen.
Heli Club Westland - Setup Guide (Futaba GY401)
Gaat wel over de GY401, maar de mechanische afstelling is hetzelfde.
Ik kan wel het hele verhaal gaan typen, maar het is gewoon erg netjes omschreven dus wel zo handig.
Alle lof voor de schrijver ervan natuurlijk!

Grt,
Eric

Shame

Probleem opgelost. Blijkbaar had degene die mijn heli heeft afgesteld de gyro HH op een switch geplaatst, en die had ik per ongeluk afgezet...

Hallo,

Ik heb sinds kort het volgende probleem: bij een hoog toerental lijkt er iets te gaan trillen in de staart, waardoor de heli opeens sterk met de tail naar links gaat. Naar rechts sturen met de staart heeft zelfs geen zin meer, de staart rotor pitch verandert wel, maar de staatrotor kan de sterke draai naar links niet compenseren.
Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb sinds kort het volgende probleem: bij een hoog toerental lijkt er iets te gaan trillen in de staart, waardoor de heli opeens sterk met de tail naar links gaat. Naar rechts sturen met de staart heeft zelfs geen zin meer, de staart rotor pitch verandert wel, maar de staatrotor kan de sterke draai naar links niet compenseren.
Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?

Iemand? Bij de houten bladen gebeurd het vrijwel niet, bij Align Fiber bladen heel erg. Ik heb inmiddels ook bladspoor gecorrigeerd. Ik hoop dat jullie een oplossing weten!

Laatst bewerkt:
Is je belt nog wel in orde? Of anders het tandwieltje aan de voorkant van de belt? Kan zijn dat je staartrotor dan niet snel genoeg mee draait omdat de belt slipt.

Allereerst dank voor alle reacties. Het probleem is opgelost. Het bleek dat ik mijn servoheveltjes haaks had ingesteld bij een gaspositie van nul. Dit moest de middengaspositie zijn.

Back