Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

laurens zei:
G190 is ook Futaba ;-)

Ja Laurens, dat wist ik ook wel :lol: , maar ik weet niet of dit wel echt een goede gyro is om mee te beginnen ! De GY 240 is een echte Heading Hold gyro, ik weet niet op de G190 dat wel is.

Grtz,
Dirk

Dflyer zei:
maar ik weet niet of dit wel echt een goede gyro is om mee te beginnen !

ik weet zobijzo niet of het erg handig is om na een coaxiale heli, met een e325 te beginnen ( coaxiaal heli is geen echte Rc heli te noemen qua besturing ).
Begin anders eerst met een Dragonfly 04, het kan je een heleboel (crash) kosten besparen...

Rens

Renshetmens zei:
Dflyer zei:
maar ik weet niet of dit wel echt een goede gyro is om mee te beginnen !

ik weet zobijzo niet of het erg handig is om na een coaxiale heli, met een e325 te beginnen ( coaxiaal heli is geen echte Rc heli te noemen qua besturing ).
Begin anders eerst met een Dragonfly 04, het kan je een heleboel (crash) kosten besparen...

Rens

Ik ben nog een redelijke Noob wat betreft Helivliegen, heb wel vliegtuig gevlogen daarvoor...
kan nu aardig hoveren in alle standen, 8'tjes gaat ook steeds beter, al wat stallturns gedaan.
Alles bijelkaar een vlucht of 45 gemaakt nu.
Ben begonnen met een walkera 60B (260€ + 1x gecrasht, materiaalfout 50€), dus ook een CP heli wat ID moeilijker beginnen was maar wel gelijk veel geleerd!!
Heb na veel gepruts en gesleutel toch maar gekozen voor een (veel) betere betaalbare kwaliteit met de E325 (ook 1x crash, stuurfout 80€ waarvan 32€ voor bladen ;) ) .
Achteraf vind ik zelfs mijn eerste aankoop (de Walkera) zonde van het geld.
Had liever de 310€ uitgegeven aan reparatie/upgrade kosten op de MiniTitan.
Met de MiniTitan vlieg je namelijk voornamelijk (i.p.v.sleutelen) en leer je ook echt heli vliegen.
Als je bedachtzaam en serieus aan de slag gaat en je huiswerk doet wat betreft instellingen e.d., een SIM aanschaft en je tijd neemt voor dingen dan kan je stappen overslaan zonder hele grote kosten te maken.
Ik blijf het een moeilijk onderwerp vinden om iemand een passend advies te geven.
Hangt helemaal van de persoon af denk ik.

Eric

heb gister de bladen gebalnceerd en uitgewogen.Had een aardig matched setje dus viel alleszins mee :D
heb het gedaan aan de hand van Finless Bob's video's :D

The ICE Factory zei:
heb gister de bladen gebalnceerd en uitgewogen.Had een aardig matched setje dus viel alleszins mee :D
heb het gedaan aan de hand van Finless Bob's video's :D

OK man, meestal scheelt het ook niet zoveel. Maar zelfs een halve gram laat je heli al behoorlijk shaken!
Heb je de gyro al binnen en de nickservo al verplaatst?
De weersverwachtingen voor de komende dagen zijn niet echt gunstig trouwens.... :cry:

Ben zelf druk met mijn Baja... Zal binnenkort wel ff een stukkie posten op het Bigscale Forum over wat ik weer heb aangepast/ga aanpassen over Pinion/Spur Gear en het gas dat steeds blijft hangen. Wil voor beide dingen nu echt een goeie oplossing.

Zit er ook aan te denken nog een heli aan de vloot toe te voegen, maar zit nog hevig te twijfelen tussen de Trex 450 SE en de Mini Titan 325. Van beide zeer goede ervaringen gehoord. Qua uiterlijk zou ik persoonlijk voor de Trex, maar de vliegeigenschappen zijn uiteraard het belangrijkst voor de keuze. Het liefste kocht ik beide, maar dat zal het vrouwtje niet zo fijn vinden :wink:

DSC00805.jpg

:mrgreen:

Als de wind een beetje afneemt vanavond ga ik nog ff met mijn Trex 600 weg. Heb een nieuwe swashplate gemonteerd en een nieuwe 6A BEC.

:mrgreen: :mrgreen:

Kan met de Baja niet verder, zit nog op parts te wachten en moet nog aantal dingen doen.

Op het natuurgebied aan de Hilversumse Meentweg (Luye Gat), achter Bussum (Hilversumse Meent is gemeente Hilversum)
Ik zet mijn auto (zwarte VW Jetta) meestal neer bij het voetgangersstoplicht, daar is een draaihek het gebied op. Ik sta dan meestal aan de linkerkant.

Ik ga denk ik over drie kwartiertjes, rond half negen.
Wou je ook komen dan?

Balen dat je spullen er niet zijn. Ik weet wat het is, zit zelf al bijna drie weken te wachten op onderdelen voor de Baja... :cry:

als je op mijn woonplaats klikt (locatie via Google) en je zoomt uit krijg je onderstaand kaartje. Daarop heb ik aangegeven waar mijn auto staat. Verder uitzoomen en je kunt ook de weg vinden.

Kijk maar of je zin en tijd hebt.

En hoe bevalt het ? ( last van bladspoor, betere controle ?)

Een wereld van verschil :D

Ondanks dat ik 2800 RPM (Governor mode) op m'n (G-Force) kop heb staan is er GEEN bladspoor meer opgetreden :D
De controle is aanmerkelijk gevoeliger (lees: snellere respons) :D

Opm. G-Foce tuner head met 1 Duro 70 en twee Duro 90 O-ringen aan iedere kant.

The ICE Factory zei:
ik ga het niet redden Ed , moeten nog veel inpakken volgens het vrouwtje 8) moet zaterdag verhuizen

Geef niet Richard, Ik werd nog weggestuurd door de boswachter voordat ik een meter gevlogen had.... :bad-words:
Kon gelukkig op het veldje ernaast nog wel terecht...

Wel lekker ff gevlogen en de 600 af kunnen stellen.
Als we een keer afspreken voor de Titan, neem ik mijn helies ook wel mee. Maken we er een heli-avondje van. Zal David wel van balen trouwens.. of hij gaat er ook een bestellen. :lol:

Back