The ICE Factory zei:Nu nog ff wachten voor de chassis er zijn![]()
![]()
Met andere woorden je kan niet wachten 8) (ik ook niet)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
The ICE Factory zei:Nu nog ff wachten voor de chassis er zijn![]()
![]()
jvthert zei:G10 toch? Zeker als je 35Mhz vliegt is carbon tricky met storingen. G10 geleid niet, is sterk en relatief licht (maar natuurlijk zwaarder dan carbon). Mijn frame is ook van dat spul en heeft een flinke zware chash tot 2 keer toe heel goed overleefd. Bij de 2e braken de skids helaas het onderframe (alu is toch sterker dan G10 helaas) maar ik was blij verrast met de minimale schade... Dus dat frame is vast en zeker een goede investering!
Als ik plastic skids had waren de framedelen en de motorplaat nog ok geweest. De onderste onderdelen waren allemaal nog ok!
The ICE Factory zei:oh ja vast wel idd , heb straks wel wat spullen over die ik wel hier te koop zal zetten![]()
The ICE Factory zei:oh ja vast wel idd , heb straks wel wat spullen over die ik wel hier te koop zal zetten![]()
Bernie zei:Daar is bijna niks meer aan te upgraden 8) .
The ICE Factory zei:nog een maandje of 2 Bernie dan komt er een grotere heli bij :wink:
EricW zei:De Hacker A20 6XL heeft 2500Kv.
Met een 15T pinion en een 150T hoofdtantwiel zou je dan met 3S ong. op 2500 rpm komen m.i.
De standaard motor is 3500 Kv en levert met de 13T pinion ong. 2800 rpm (veel meer toeren dus)
Het kan wel eens zijn dat je headspeed wat laag is bij grote pitch veranderingen.
Misschien gaat het wat beter als je een grotere pinion kan vinden..., maar zeker weten doe ik dat niet..
Waarom heb je deze motor/ESC combo gekozen als ik vragen mag?
Een aantal motoren die ik evt. wil kopen als toekomstige vervanger:
- 500TH met goede 40A ESC
- Z10A met goede 40A ESC
- Scorpion HK2221-8 of HK-2216-12 met een Scorpion Commander 45A ESC
Eric
EricW zei:Inderdaad.
Hier geven ze ook een 16 of 17T op als aanbevolen in combinatie met deze motor.
De torque waarden zijn schijnbaar erg goed.
Ik zou in jouw geval nu zeker een grotere pinion proberen te vinden.
Als de motor voldoende torque levert om die 17T rond te slingeren en een headspeed rond de 3000 rpm maakt, dan vliegt de MT M.i. ook stukken beter.
De kans bestaat wel dat je iets kortere vliegtijden blijft houden in ruil voor veel meer kracht.
Ik weet niet hoe de ACE ESC het doet met de Z10A (erg sterke motor).
Ik heb wel gelezen dat iemand op Helifreak er opstart problemen mee had (zegt niet alles natuurlijk).
Theoretisch zou het moeten kunnen, maar waarschijnlijk koop ik zowiezo een combo als ik de motor upgrade (een Castle Creations ofzo).
Ben toch wel benieuwd naar bevindingen over de laatste die ik noemde, de Scorpion.
Veel positieve reacties tot nu toe.
Ik zoek eigenlijk een combo met de beste kracht/vliegtijd vehouding, +- 6 minuten volle bak en ong. 8 min sport, zonder alles te laten koken
Eric