Mini Titan E325 upgrade topic

  • Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
en met CFK tailblades
MiniTitan7.jpg


Wat nog komen gaat:
-Radix mainblades
-Hacker A20 6XL motor met X-30-PRO regelaar
-Carbon mainframe van CNC heli
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er weer piekobello uit kerel 8)

Staat toch wel erg mooi dat rode en blanke alu samen.

PS: frame van CNC is niet van carbon, maar van fiber :wink:
 
jvthert zei:
G10 toch? Zeker als je 35Mhz vliegt is carbon tricky met storingen. G10 geleid niet, is sterk en relatief licht (maar natuurlijk zwaarder dan carbon). Mijn frame is ook van dat spul en heeft een flinke zware chash tot 2 keer toe heel goed overleefd. Bij de 2e braken de skids helaas het onderframe (alu is toch sterker dan G10 helaas :( ) maar ik was blij verrast met de minimale schade... Dus dat frame is vast en zeker een goede investering!

Als ik plastic skids had waren de framedelen en de motorplaat nog ok geweest. De onderste onderdelen waren allemaal nog ok!

Wat heeft dit met de een MT upgrade te maken :?:
 
ik heb het cnc frame ook besteld dus ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Wel jammer dat bepaalde upgrades die ik nu gekocht heb er niet meer oppassen. ( nodig zijn )
 
@ICE,

Die upgrades raak je vast wel kwijt toch ? Mocht je de onderdelen niet helemaal aan gort hebben gevlogen heb ik er iig wel interesse in :p
 
The ICE Factory zei:
oh ja vast wel idd , heb straks wel wat spullen over die ik wel hier te koop zal zetten :D

Ik denk dat ik met alle upgrades haast wel een 2de MT kan gaan bouwen van alle standaard delen die ik nu heb liggen.
Dat ga ik maar eens doen denk ik :D
 
Ik heb nog erg weinig last van slijtage of speling op het standaard frame, prima ontwerp hoor.
Natuurlijk is G10 of carbon een prima vervanger, maar ik vlieg het frame eerst echt op en weet dan niet of ik voor een G10 of carbon vervanging ga.
Misschien koop ik gewoon een nieuw kunststof frame.
Wil graag een 2,4 zender en er met de tijd ook een grotere heli bij kopen en de MT blijven vliegen, kan je lekker inkomen op de MT en dan een paar vluchten met een andere heli, dus moet m'n centen een beetje in de gaten houden ;).
 
Ik heb de Hacker A20 6XL er nu inzitten samen met de X-30-Pro regelaar, op de motor heb ik een 15T pinion.

IDL1 is 100 95 90 95 100, als ik echter vol pitch geef dan kakt de motor behoorlijk in, ook is de accu (FP2500) na 5 a 6 minuten al leeg, dit is 1 a 2 min eerder dan de standaard motor.

Wat kan ik doen om dit te verbeteren?
 
De Hacker A20 6XL heeft 2500Kv.
Met een 15T pinion en een 150T hoofdtantwiel zou je dan met 3S ong. op 2500 rpm komen m.i.
De standaard motor is 3500 Kv en levert met de 13T pinion ong. 2800 rpm (veel meer toeren dus)
Het kan wel eens zijn dat je headspeed wat laag is bij grote pitch veranderingen.
Misschien gaat het wat beter als je een grotere pinion kan vinden..., maar zeker weten doe ik dat niet..
Waarom heb je deze motor/ESC combo gekozen als ik vragen mag?

Een aantal motoren die ik evt. wil kopen als toekomstige vervanger:
- 500TH met goede 40A ESC
- Z10A met goede 40A ESC
- Scorpion HK2221-8 of HK-2216-12 met een Scorpion Commander 45A ESC


Eric
 
Ik heb gekozen voor een hacker omdat deze me in de Katana erg goed beviel.
Ik heb Hacker opgebeld en gevraagd wat een goede motor zou zijn voor de MT en toen adviseerden hun me de A20 6XL

Alleen valt ie me in de MT wel tegen zo, als ik nog een groter tandwiel neem dan zou je zeggen dat ie dan helemaal niet meer trekt.
Zal hem met de USB interface eerst nog eens op governor mode proberen, eens kijken wat dat brengt
 
EricW zei:
De Hacker A20 6XL heeft 2500Kv.
Met een 15T pinion en een 150T hoofdtantwiel zou je dan met 3S ong. op 2500 rpm komen m.i.
De standaard motor is 3500 Kv en levert met de 13T pinion ong. 2800 rpm (veel meer toeren dus)
Het kan wel eens zijn dat je headspeed wat laag is bij grote pitch veranderingen.
Misschien gaat het wat beter als je een grotere pinion kan vinden..., maar zeker weten doe ik dat niet..
Waarom heb je deze motor/ESC combo gekozen als ik vragen mag?

Een aantal motoren die ik evt. wil kopen als toekomstige vervanger:
- 500TH met goede 40A ESC
- Z10A met goede 40A ESC
- Scorpion HK2221-8 of HK-2216-12 met een Scorpion Commander 45A ESC

Eric

Die Z-Power Z10A-3300 Outrunner (w/fan) lijkt me ook wel wat
Z10A-3300-bg.jpg


Kan je deze me de standaard ESC vliegen?

Toch als je hier kijkt http://www.tppacks.com/products.asp?cat=10 dan zijn ze erg lovend over de Hacker A20-6XL!
a20-6xl.jpg


Quote: "The most powerful choice for a T-Rex we've ever tested!"
 
Inderdaad.
Hier geven ze ook een 16 of 17T op als aanbevolen in combinatie met deze motor.
De torque waarden zijn schijnbaar erg goed.
Ik zou in jouw geval nu zeker een grotere pinion proberen te vinden.
Als de motor voldoende torque levert om die 17T rond te slingeren en een headspeed rond de 3000 rpm maakt, dan vliegt de MT M.i. ook stukken beter.
De kans bestaat wel dat je iets kortere vliegtijden blijft houden in ruil voor veel meer kracht.

Ik weet niet hoe de ACE ESC het doet met de Z10A (erg sterke motor).
Ik heb wel gelezen dat iemand op Helifreak er opstart problemen mee had (zegt niet alles natuurlijk).
Theoretisch zou het moeten kunnen, maar waarschijnlijk koop ik zowiezo een combo als ik de motor upgrade (een Castle Creations ofzo).
Ben toch wel benieuwd naar bevindingen over de laatste die ik noemde, de Scorpion.
Veel positieve reacties tot nu toe.
Ik zoek eigenlijk een combo met de beste kracht/vliegtijd vehouding, +- 6 minuten volle bak en ong. 8 min sport, zonder alles te laten koken ;)

Eric
 
EricW zei:
Inderdaad.
Hier geven ze ook een 16 of 17T op als aanbevolen in combinatie met deze motor.
De torque waarden zijn schijnbaar erg goed.
Ik zou in jouw geval nu zeker een grotere pinion proberen te vinden.
Als de motor voldoende torque levert om die 17T rond te slingeren en een headspeed rond de 3000 rpm maakt, dan vliegt de MT M.i. ook stukken beter.
De kans bestaat wel dat je iets kortere vliegtijden blijft houden in ruil voor veel meer kracht.

Ik weet niet hoe de ACE ESC het doet met de Z10A (erg sterke motor).
Ik heb wel gelezen dat iemand op Helifreak er opstart problemen mee had (zegt niet alles natuurlijk).
Theoretisch zou het moeten kunnen, maar waarschijnlijk koop ik zowiezo een combo als ik de motor upgrade (een Castle Creations ofzo).
Ben toch wel benieuwd naar bevindingen over de laatste die ik noemde, de Scorpion.
Veel positieve reacties tot nu toe.
Ik zoek eigenlijk een combo met de beste kracht/vliegtijd vehouding, +- 6 minuten volle bak en ong. 8 min sport, zonder alles te laten koken ;)

Eric

Waar haal ik in de buurt echter zo'n pinion?
 
Back
Top