Weer een grote stap verder: de bovenindekking van de D-box.
Ik heb het voorbeeld opgevolgd van de Libelle van PH-AJH, de Countryman van JacobBos en natuurlijk de Ka-7 van Fotor door dit met bisonkit te plakken.
Dus eerst het hout op maat gemaakt
Daarna afgetekend waar de ribben zitten
En toen lang nagedacht wat de juiste werkvolgorde moet gaan worden en toen ik daar uit was heb ik mijn heerlijke vrouw om hulp gevraagd.
Want er moeten toch 44 ribben, een hoofdligger en een voorlijst netjes in de bisonkit gesmeerd worden en dan alles nog een keer op de indekking .
Dat moet allemaal binnen een half uur gebeuren want de kit geeft een droogtijd van 10 tot 40 minuten voor het samenvoegen. Zoals ik het zie moet dus 30 minuten na de eerste lijmstreep de laatste er ook op hebben liggen zodat het hele spul precies die 10 tot 40 minuten ligt te drogen.
Ik heb de vleugel gedaan, mijn vrouw werkt veel netter dus die heeft de indekking gedaan
De vleugel heb ik in de tussentijd tactisch en met allerhande gewichten met alle pootjes goed op het werkblad neergelegd.
Vervolgens met z'n tweetjes de indekking in 1 keer goed op de ligger leggen want aanraken is meteen 'vast'!
Toen eerst alles met de hand goed aanduwen en vervolgens de indekking voor het grootste deel met zakken zand afgedekt. De kromming rond het voorste deel heb ik met een lading schilderstape rond het werkblad vast gezet
En zo heb ik het de rest van de middag laten staan.
En zojuist het hele spul losgehaald voor het uur van de waarheid (want zoiets als dit heb ik nog niet eerder zo gedaan)

Hier word ik heel blij van!
Nu weet ik weer waarom ik deze kit wilde bouwen: dit voor je neus zien onstaan is echt heel gaaf!
Met de verschrikkelijke webbings, en de hele waslijst aan andere kleine dingen die niet minder belangrijk zijn, lijkt het alsof er geen reet gebeurd naar dit voelt meteen als grote stappen...heerlijk!