Montageverslag SebArt Angel S50

ai nando dat is kloten.

met een 50 mah per vlucht, wat zat er dan in ?

Dat probleem ken je hé 3w-flyer!? :-)

Nog wat met de Angel getraind daarnet?Met het gewicht aan de staart ging het nu goed?Ook met de grotere prop?
En als ik je coach morgen komt da dik in orde hé.

Hoi Nando,

Jammer te horen van jou kissie:(, is de rest nog een beetje heel gebleven?

Of m.a.w. koop je een 2e angel?;)

Ik zelf vlieg nu al maanden met deze kist en heb daar geen ontvanger accu in zitten:o
Ik gebruik een UBEC van Hyperion en alles werkt tot op heden nog veiloos en heb mijn kist rondom voorzien van digitale servos van Graupner/ JR.

Misschien een goed alternatief om deze UBEC te gebruiken bij je volgende kist?

Ik hoop dat je toch een 2e angel koopt want het is een goud eerlijk kissie ;) zeker als je de uitslagen niet te groot hebt staan en de snelheid hoog genoeg houd= alles boven gas dicht:).

Ook een beetje 3D is mogelijk met dit kissie al doe ik liever mooie ruime figuren er mee vliegen.

Voor nu wens ik je sterke toe met het verlies, tis nooit leuk om een fijn vliegende kist zo te verliezen:(

Grtzz,
Heino

Ja, ik ben zo aan een BEC gewent, dit werkt altijd zo perfect.
Accu 1 keer geladen. Is een hoop gedoe hem uit de kist te halen en ik heb geen passende laadkabel...

Ergens tussen de 15 en 20 vluchten, en redelijk wat instel werk, aan laten tijdens accu verwisselen en wachten op een minder druk luchtruim. Helemaal niet gek dat hij leeg is.
Ik merkte dat hij niet direct reageerde, kwam uit de hoge hoed en zij verbaast tegen Robin (caller), dat was vol up, toen met moeite nog windmee gekregen om voor de landing aan te kunnen komen (hier zei ik als ik het me goed herinner NEE, NEE vlak voor hij de grond raakte en daarna wat scheldwoorden...), 10 sec langer en hij was geland.
Die ontlaad curve is erg vlak, maar op het laatst daalt de spanning zeer snel.
Hij ging met behoorlijke snelheid de richting grond.

Vanaf de achterkant van de cockpit naar voren is de romp in tandenstokers verander, is echt niet te repareren. Vleugels zijn te repareren, niet echt veel schade op eerste gezicht. En de accu is stuk (een zippy)
Nieuwe neus bouwen zou veel zwaarder worden (en mis je cockpit en motorkap) dus nieuwe romp,cockpit,motorkap, maar das niet snel te koop en kost bijna net zoveel als een nieuwe kist (185€).

Ik hoop dat ik wat geld kan vinden en woensdag in Dortmund een nieuwe koop. En dan kijken of ik de 1e wedstrijd nog haal.
Foto's komen eraan.

Laatst bewerkt:
Angel%2032.jpg

Angel%2033%20crash.jpg

Even terug in elkaar gezet.
Angel%2034%20terug%20in%20elkaar.jpg

Oh maar die is te repareren hoor.. denk dat ik er een dag of 2 voor nodig zou hebben, maar dan vliegt ie weer.. neemt niet weg dat het zwaar naadje is hoor en ik wel begrijp dat je liever een nieuwe neemt.

Heb je 'm al weggegooid?

Repareren niet, echt niet.
Een nieuwe neus bouwen ben ik met je eens, dat kan en daarmee repareer je hem. maar doe ik niet in 2 dagen en dan heb ik nogsteeds geen motorkap en cockpit.
En met veel gewicht toename.

Hij vloog heerlijk, er komt een nieuwe. Maar hoe snel...

Ja ok, het is geen kwestie van 3 breuklijmen lijmen en kloar. Een nieuwe is wel de beste en snelste oplossing, hij zou er inderdaad zwaarder van worden.

Heeft de rest van de setup (ESC, BEC, motor, servo's) de klap wel overleefd?

Zwaar balen, ik weet hoe het voelt. Soms hebben we een rothobby.

Servo's moet ik nog bekijken, 5245 case gaat makkelijk stuk maar op rudder zat al de nieuwe versie, aileron en elevator lijken geen klappen te hebben gehad.
Regelaar ziet er heel uit, prop meenemer was erg krom, motor as lijkt nog recht maar de montage plaat zit wel scheef tov de as.

Ga morgen hem leeghalen en alles testen. Na de Q500 wedstrijd, vanavond nog ff de tip van de quicky folieën en een goede nachtrust krijgen :sleepy:.

Angel%2032.jpg

Even terug in elkaar gezet.
Angel%2034%20terug%20in%20elkaar.jpg

Wow Nando,

Deze aanblik is wel ff schrikken voor mij ;) ik hoop dat zoiets mij nog ff lang bespaard blijft :(

Misschien had je die foto's even beter voor jezelf kunnen houden;) maar aan de laatste foto met commentaar zie ik al dat je heb als een echte "sport" kerel hebt verwerkt en je meteen vooruit kijkt :) toppie.

Misschien zien we mekaar wel dit jaar in Well en kunnen we misschien wel ff mooi sychroon vliegen :o maar dan moet ik wel ff kijken welke figuren jij oefent op dit moment dan hoef je alleen te vliegen wat je op de wedstrijd vliegt (en jou lijn vast houden) en komt de rest wel goed;)

Grtzzz,
Heino

Hoi Nando das écht wel balen ?.
Maar een vraag van mijn kant waarom gebruikte je de bec niet van de regelaar.
Of je regelaar moet geen bec hebben ?
Groeten Wim

Back