Moswey 3 schaal 1/4

Stabilo gereed, achterlijst 0.8 mm vliegtuig triplex , zo heb ik een dunne strakke achterlijst,.
Voor het bekleden nog een fijne schuurbeurt.
Verenstaal 2 mm verbinding tussen de 2 veugel helften, messing buisje over de arm gesoldeerd en quicklink 3 mm.
Trekduwstang 6 mm carbon met 2 stukjes 4 mm om over de draadstang 3 mm te passen.


20200913_182754.jpg


20200913_182813.jpg

20200913_182934.jpg
 
Gisteren een mal gemaakt om de kromming in de zijliggers te maken , rest MDF
Paar U laten weken een nacht laten drogen en deze spanningsvrij in de neus gelijmd, gelijk met de 5 eerste spanten.

20200927_140407.jpg


20200927_140449.jpg


20200927_140613.jpg
 
Als je ze nat inspant en met een hete strijkbout weer droog wrijft/stoomt creër je hetzelfde effect. Heb dat met de rompliggers van de ka8 gedaan
 
Dacht het ook zo te doen maar vooraan was de bocht te scherp om op 1 punt te buigen, daarom tussen 2 mallen geperst om spant en ligger niet te beschadigen
 
4 Liggers en spoor onderaan gelijmd.
Spoor bestaat uit 2 delen omgekeerd U inde romp en U gevuld met balsa , deze kan vooraan 6 mm en achter 11 mm inschuiven.
Beweegbare U heeft voor en achter een sleuf , in de vaste U komt voor en achter een pennetje 1.5 mm staal zo blijft alles op zijn plaats.
Nu nog een verend materiaal van de juiste hardheid om de schokken op te vangen.

20200928_123146.jpg


20200928_123358.jpg


20200928_123334.jpg
 
Laatst bewerkt:
Skelet klaar , alle liggers gelijmd en klaar om te beplanken met 3 mm balsa .
Bovenkant een strook 3 mm balsa gelijmd , zo blijft het tot ik de vleugel pennen kan uitllijnen.
Servo's staart en stabilo passen, stabilo blijft demonteerbaar ( 2 X 4 mm nylon schroeven in 6 mm berken triplex met 2 inslag moeren)

20200930_150031.jpg


20200930_150043.jpg


20200930_150103.jpg


20200930_150303.jpg
 
Laatst bewerkt:
als ik van jou was zou ik eerst de aanzet van je vleugels plaatsen, nu is dit veel handiger ,zo zou ik het doen
gr
Werner
 
Dat dacht ik ook zo te doen samen met de buis voor de vleugelpen, het word een carbon pen 10 mm of veren staal 8 mm , de V stelling tegen de romp is geen probleem door de lange wortel 350 mm krijg ik tegen de romp een vrij dikke vleugel en kan ik de buis in de vleugel 20 à 25 lang maken 4 à 5 ribben.
Een stalen pen heeft mijn voorkeur nu vlieg ik in mijn trainer van 308 span 2350 gr met een pen 6 mm, dat is echt een vleugel redder samen met het kabel bandje :)
 
[QUOTE=

Trekduwstang 6 mm carbon met 2 stukjes 4 mm om over de draadstang 3 mm te passen.


Leg dit eens nader uit ???

Want il ben ook van plan een trekduwstang in mijn MONT 5000 ^project te integreren.
Welke servo moet die duwstang aansturen.
 
@ Aurectar : Van voor naar achter op de laatste foto standard servo , Quicklink 3 mm, 5 cm draadstang, gelijmd in carbon buisje 4 mm , gelijmd in 6 mm carbon buis lengte 75 cm , 4 mm carbon 3 mm draadstang quicklinik , zonder steun tot de arm van de stabilo. totale lengte 87 cm.
De uiteinden van de 6 mm buis omwikkel ik met restjes carbon vezel met CA lijm om niet te splijten ( goedkope buis van HK 75 cm lengte)
Op de 2 de foto zie je de verbinding met arm stabilo.
Mijn berfalke heeft dit ook .
 
Vleugel aanzet uitgelijnd en gelijmd
Waterpas op vleugelbuis en centreer pin, bel op de zelfde plaats L/R :banana:

Vooraanzicht alles op 1 lijn , moeten we zo houden tijdens het beplanken .

Wortelrib passen

20201008_180915.jpg
20201008_181028.jpg
20201008_181525a.jpg


20201008_183003.jpg
 
Een goede reflex camera die je zelf kan scherp stellen zou van pas komen :-)
Te dicht bij en de smartfone weet niet meer waarop het moet scherpstellen, als ik plaats genoeg heb gebruik ik de tele functie, dat geeft minder vervorming, beter licht omdat je buiten staat .en scherper over een grotere diepte.
 
Back
Top