Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
jij hebt ervaring met mijn motortje dat was een 2217/20, ik neem nu de 2217/16. Mag jij het nog wel een keertje uitproberen hoe het vliegt:).

Dat is prima, dan hopen dat het een keer windstil wordt, dan schieten we gelijk een leuke video:p

ik heb al wat op video staan, maar zoals je weet vliegt dat ding met wind wat minder strak, ook is de parkmaster best gevoelig voor turbelentie en dus is die video niet echt het uploaden waard.

Ik bestel de spullen vanavond (dus de turnigy bij mij:D met een 10*5 apc proppie)

Enfin, de motoren ontlopen elkaar alleen op efficiency, zie hieronder .
Trekkrachten zijn praktisch hetzelfde.
De AXI levert het minste vermogen aan de prop. De KDA het meeste maar die heeft het slechtste rendement met maar 64%.
De Turnigy is het beste compromis , dus nu maar bestellen !

115048fe304c01b62.jpg

115048fe31fa1b9f2.jpg

115048fe304c44dab.jpg

115048fe304c95353.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, gisteravond bij hobbycity besteld, vanmorgen verzonden. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren ....
De parmaster zelf verwacht ik vandaag binnen.

En verdorie, nog een 10x5 apc e vergeten te bestellen ... grrrr ..... iemand hier die er nog een heeft liggen ??

Bas

Inderdaad, en daarbij; die paar dollar verzendkosten zijn vaak nog lager dan rctechnics met hetzelfde gewicht (of je moet de allerduurste verzendmethode kiezen, maar dat is een eigen keuze)

Grt.

Waarom wordt er zo moeilijk gedaan. Als je Dennis nu belt heb je morgen je prop binnen.
Maar ga vooral door om je spullen voor een halve cent minder overal vandaan te trekken.

Laatst bewerkt:
Het gaat niet om de halve cent... Ik bestel liever online via een internetwinkel dan bellen/mailen. Pure luiheid.
Daarnaast is het assortiment zoveel beter en je kan op elk moment zien wat er op voorraad is.
De info over de producten is velen malen beter dan wat de winkelier over het algemeen weet, tenzei het over hetgeen gaat waar die zelf mee vliegt, maar dat is altijd best beperkt.

Ik zie geen enkel nadeel.

Als die winkeliers niet tegen internationaale concurentie kunnen mogen ze sluiten hoor, maar ik denk dat de betere het wel overleven.

(+ ik vind het gewoon erg leuk dat iets inc verzendkosten (zelfs hele kleine bestellingen(bv 1 prop)) van 15.000km verderop goedkoper hierheen krijgt dan 150km)

Enfin,
gisteren aan de parkmaster begonnen met bouwen.
Het viel me gelijk op hoe netjes alle delen in de doos zitten, ze zitten dus allemaal apart in een houder van elapor, zodat de kans op schade tijdens transport (transploft …) minimaal is.
Verder zijn alle delen netjes recht, dat heb ik wel eens anders gezien. De bouwbeschrijving is goed doordacht er staat zelfs in hoe je het model kunt afregelen, voor een neutraal vlieggedrag, geweldig !
Het inlijmen van de glasfiber-achtige draad , die gebruikt wordt om de vleugels en de romp te verstijven werkt echt ! Dat had ik niet verwacht. Dit was vooral goed te merken bij het stabilo, dat vrij dun en slap was voor het inlijmen van de draad. Daarna werd het 'zo stevig als een plankje' .

In de motorsteundelen die op de romp komen te zitten heb ik wat kleine gaatjes geboord, zodat de lijm er goed tussen kan gaan zitten zonder dat het de boel verzwakt. Datzelfde heb ik gedaan met de houder voor het landingsgestel. De motormount is trouwens wel erg zwaar uitgevoerd, die ga ik misschien ook nog wel aanpassen, alle beetjes helpen …

Alles past tot nu toe uitstekend en ondanks dat ik nog niet klaar ben moet ik zeggen dat multiplex weer een uitstekend staaltje vakmanschap heeft geleverd. De kit is niet goedkoop, maar het is het echt waard. Alle onderdelen zitten erbij, goed doordacht, dus ook snel te bouwen.

Ik zag in de onderkant van de vleugels en aan de onderzijde van de romp uitsparingen voor een versteviging van romp naar vleugel. Zo te zien kunnen er 2 koolstofstaafjes van romp naar elke vleugel geplaatst worden. Echter zitten deze koolstofstaafjes niet in de kit. Misschien niet nodig ? Is er al iemand die dit wel heeft gedaan, het hoeft bijna niks te wegen en koppelt de vleugel (nog) beter aan de romp.

wordt vervolgd …

Bas

ik vlieg zonder dat extra carbonstaafje, jeroen en daniel eveneens niet. Volgens mij bijna iedereen die in dit draadje een parkmaster heeft gebruikt de extra carbonverstevegingen niet (zijn niet bijgeleverd inderdaad). Alleen van derk weet ik dat hij wel carbon heeft gebruikt, ook bij het hoogteroer. Voor de normale vlieger is de glasvezelkabel opzich genoeg.

Laatst bewerkt:
mijn barrel (qua air frame geheel standaard uitgevoerd) gaat vandaag de lucht in met een Aeolian 28xx motor(tje). Het is een KV 880 buitenloper. De APC slow flyer prop 10x4.7 wordt rondgedraaid met 12A stroomverbruik.
Als ik hier in deze draad over 19A stroomverbruik voor andere kisten lees dan ben ik benieuwd hoe ie zal vliegen/in de lucht blijft. 3D vliegen is niet het doel, ik wil er enigzins compact F3A dwarrelen mee oefenen. Ik vrees dat ik iets te oud ben voor het hooveren ;-).

jullie lezen het nog :-)

maiden geslaagd

Ook met een aeolian 28xx 880KV motor vliegt de Parkmaster uitstekend. Wel was er veel wind zeg! Torquen wilde dus niet lukken. Fatsoenlijke kunstvlucht ook niet. De kist is overduidelijk niet voor stevige wind gemaakt ;-) Tijdens de meskant werd ie opzij gezet door de wind, niet normaal.
Ik heb wel de indruk gekregen dat 't wel een heel fijn 3D kistje is, dus hij gaat zeker mee naar het veld, echt een ding wat je aan het einde van de middag z'n accu's af laat werken.
Bij de 3e landing liet 1 van de pootbekledingen los van de staaldraad. Hoe hebben jullie deze verlijmd? Groene zap is hier blijkbaar niet optimaal.

proficiat met je maiden !

Heb je de pootbekleding ALLEEN met de staaldraad verlijmd ? Volgens de manual was dat namelijk wel de bedoeling omdat anders het staaldraad niet kan buigen als je het het elapor ook aan de romp lijmt.

Bas

Heb de mijne vandaag ook ingevlogen. Vond hem verrassend goed, zonder couplings voor zover ik waar kon nemen met de gegeven wind. De standaard motor komt naar mijn idee net wat vermogen te kort.

Back