Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
hoi, even een vraagje tussen door.
kan je de vleugels nog loshalen al je alles al hebt vast gelijmt.
bijv voor het transport.

Nee want je lijmt de 2 vleugelhelften aan elkaar,
Maar ik weet zeker dat hij in uw auto past de parkmaster is maar 1 bij 0.9 meter.

je kan proberen om ze deelbaar te maken maar ik zou het risico niet nemen.

Mijn zoon heeft er nu ook een, gekregen voor zijn 12e verjaardag.
Setup:
Dymond AL 2830 met regelaar Dymond Smart 25
Dymond 3s1p 1300 mAh 28C lipo
APC-E 9x4,7

Laatst bewerkt door een moderator:
zon Pa wil ik ook! (had ik ook , maar toen was er nog geen PM)

Ik heb maar en paar tips voor de PM: (zelfde als div andere mpx modellen)
- versterk de neus
- versterk landingsgestel

Laatst bewerkt:
Mijn zoon heeft er nu ook een, gekregen voor zijn 12e verjaardag.
Setup:
Dymond AL 2830 met regelaar Dymond Smart 25
Dymond 3s1p 1300 mAh 28C lipo
APC-E 9x4,7

Vlieg goed, complimenten. Je zou dat niet verwachten van zo'n "schuimpje" en een jonge piloot. Ook mooi op het einde, de Parkmaster maakt een prima landing, en die andere kist die het beeld binnen komt vliegen gaat op zijn neus. ;)

Hallo, al 12 he!
En dat 'schuimpie' is een volledig capabele 3D kist, zoek maar eens op joubuis.

Als t joch mee gaat doen aan F3p-C heb ik een probleem!

Laatst bewerkt:
Hallo, al 12 he!
En dat 'schuimpie' is een volledig capabele 3D kist, zoek maar eens op joubuis.

Ik vloog nog niets op die leeftijd, wel een RC auto en boot, maar dat was toch iets anders om te besturen.

En schuimpje was niet negatief bedoeld, ik heb zelf een HobbyZone Champ, en zelfs dat vliegt al erg leuk. En de hier geposte video laat al erg strakke 3d zien, duidelijk dat deze kist tot veel in staat is.

Ik ook....gaat me geld kosten ben ik bang.
Gelukkig vindt hij zweven eigenlijk leuker, dit is voor erbij....

Zonder gekheid, dit is eigenlijk het eerste seizoen dat hij het echt leuk vindt. De afgelopen 3 jaar vloog hij wel af en toe maar meer om wat te doen te hebben als hij weer mee moest naar het vliegveld. Deze zomer heeft hij ineens de smaak te pakken gekregen en ik sta versteld van hoe snel hij alles oppakt. Hij vliegt mijn sleepvliegtuigen om mij omhoog te helpen, en netjes thermieken met mijn 4 meter zwever doet hij ook meer dan fatsoenlijk. Hij heeft (nog) geen brevet omdat ik hem toch niet alleen laat vliegen maar beheerst alles. En nog wel meer.

Wat voor mij het belangrijkst is: hij heeft er heel veel plezier in. En om dan samen met je kind te vliegen is iedere keer weer een feest.

De parkmaster lijkt me erg leuk aangezien ik wel eens 3D wil proberen. Deze motor ben ik nog liggen 2814/06 Outrunner 1410KV met een 10x5 prop. Gaat dat lukken in de parkmaster? Heb ook een 40a regelaar erbij en 4 HXT900 servo's. Tevens hoop ik dat er een 2200mah 3s 20c zippy in past omdat ik er daar 5 van heb of zijn die te zwaar?

Parkmaster is een prestatie kist, met de motor pcs bij het vlieggedrag uitgezocht.
Ga daar dus
- niet te veel van afwijken
- niet onnodig veel zwaarder maken

Prop die accus beter een Acromaster.

Update maandag 13 december 2010

ik heb hobbyking spullen eindelijk binne :D maar echt waar he wat een gekloot ik heb 30% declaration betaald (geen idee waarom) en met EMS versuurd (GROTTEEEE FOUT!!!!) eerst moest ik 3 weken wachten tot alles in stock was dan 4 dagen naar nederland dan 4 weken bij de douane >.>

en toen kwam er een brief binne moest ik alle spullen die erin zaten opnoemen en de waarde daarvan (eerst wist ik niet waarom hallo ik ben maar een kind :p) en ik dee gewoon de factuur erbij maar HK had daar fake prijsen op staan ik wist niet dat dat zon probleem was maar nu wel dan kunnen ze weer lekker 30 euro bij kleine jongetjes afpaken :)

maar goed alles nu binne alleen ben zo dom geweest geen regelaar te kopen dacht dat de mijne goed was niet dus ik heb een 25 ampere towerpro regelaar met een turnigy 2217/16 en /20 turn motor maar werkt alleen met 30a + ( bij mij dan hea)

Van de week weer lekker aan de slag en ga gewoon mijn vader overhalen of ik misschien zijn 30a regelaartje mag lenen die hoef je toch alleen maar over te zetten fotos komen nog!

en gefeliciteerd met je 12e verjaardag!

Ga je geen spijt van krijgen. Die 2217-20 (maar dan Turnigy) heb ik ook op de PM gehad, gaat errug goed :).

Alleen twee opmerking. Zie dat je al de prop al gewisseld heb, dat is mooi, pak die TGS Sport props niet. Zijn erg stijf en zwaar, vind de neus van de PM niet leuk, althans bij mij niet, en ik heb die ook extra verstevigd met carbon.
Ten tweede, pak gewoon 4x 9 grams servo's. Heb ook geen metalgear op de staart en vlieg er al meer als een jaar meer als lomp mee :).

Groet Raoul

Dankje Raoul,

Kan niet wachten tot het setje binnen is, had het al besteld uit de UK namelijk!.. Tevens met 1 zwaardere servo met metal gears.

Ben nieuw in de 3D, dus ik zit nu flink te simmen om het prophangen, inverted flight, knife-edge etc. etc. goed onder de knie te krijgen. Dit gaat al redelijk maar ik heb met knife-edge soms moeite om een cirkel te vliegen, dus het gebruik van gas en richtingsroer gaat redelijk goed, alleen het hoogteroer vind ik lastig.

Het prophangen in de sim is soms lastig te zien of het vliegtuig nou naar me toe komt of juist van me weg vliegt, ben dus vaak te laat met de elevator... ik denk dat dit in het echt makkelijker te zien is, komt dit bekend voor?

Even een vraagje over de rolroeren. Aangezien twee servo's voor benodigd zijn, vroeg ik mij af hoe de meeste mensen hier dat oplossen. Gewoon de servo aansturing splitten of mixen met een extra kanaal?

MaartenR,
Ik heb het bij mij op een extra kanaal gezet, anders heb je weer een extra verbinding in je vliegtuig zitten (in dit geval een Y-kabel). waar ik niet kapot van ben. dus als de zender het kan zou ik gewoon meemixen met een extra kanaal.

Over de MG servo, mooi gebruiken, ik heb toevallig 2 weken geleden mijn hoogteroer servo gestript tijdens het vliegen, heeft het een jaar volgehouden maar toch is het wel link. Toestel wel veilig kunnen ''landen''..

MaartenR,
Ik heb het bij mij op een extra kanaal gezet, anders heb je weer een extra verbinding in je vliegtuig zitten (in dit geval een Y-kabel). waar ik niet kapot van ben. dus als de zender het kan zou ik gewoon meemixen met een extra kanaal.

Ja precies, noja ik denk dat ik de kabels alsnog ga splitten, maar dan gewoon solderen .. weet ik in ieder geval zeker dat het goed blijft zitten :). Het kistje krijgt namelijk een 4 kanaals 2.4ghz corona ontvanger, lekker licht!..

Heb nu niet de mogelijkheid tot differential. Mja, of ik het zal missen met zo'n 3d kist?..

Hey Maarten. Simmen helpt zeker om stickgevoel te kweken, maar in real life is toch wat anders. Gewoon rustig aan beginnen op hoogte, is er ruimte voor fouten. En dan langzaam je trucendoos uitbreiden. 3D vliegen is gewoon veel oefenen, maar als het eenmaal 'klikt' in je hersenen zit je goed.

En ik heb de aileronservo's ook op 2 aparte kanalen zitten, geen Ykabel. Maar is mogelijk. Diff heb ik nooit gebruikt op de PM, vliegt prima zonder.

Ik heb de Parkmaster draadjes doorgespit om de alternatieven van elapor verlijmen op een rij te krijgen. Ik heb gevonden:
- CA + activator (groene zap of Bison, CA zou echter te broos zijn)
- contructielijm (geen type genoemd)
- Belizell (wit)

Zijn er mensen met een uitgesproken mening over welke lijm het beste is?

Back