Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
Het ziet er allemaal schitterend uit die geairbrushte toestellen ,helaas ben ik niet in de mogelijkheid om te spuiten i.v.m. de nevel die onstaat ,maar goed ik heb hem dus ook nu en ga hem van het weekende in elkaar zetten ,maar gebruik wel de orginele stickers ,de setup is 9gr digitale servo's van corona ,de aanbevolen 3s1p 1000mA accu en een 30 Amp BEC-regelaar de motor is een hacker copy KDA-20-22L

Een bouwdraadje is eigelijk niet nodig ,de beschrijving is duidelijk en overzichtelijk ,maar ik ben wel enorm benieuwd hoe hij vliegt ,laten we hopen op mooi weer zondag.

Aan een ieder veel vliegplezier Grtz. cees

Die indruk had ik ook een tijdje; ik kocht altijd die 5 grams towerpro servo's voor indoor, en heb nu bij HC de HXT500 gekocht, ik zie en merk geen verschil, behalve de prijs; 3.50 dollar ipv 8 euro....

Grt.
klopt, ik heb laatst gewoon een kapotte towerpro met een HXT gecombineerd, alleen de goede tandwielen van de towerpro omgezet en alles perfect ;)

Hallo,

Bent u tevreden over de kwaliteit van deze propellors ?
Ik twijfel namelijk tussen zo'n prop (wel andere maat) en de slow fly's van TGY...
De TGY's zijn nu niet op voorraad, en die soort als de uwe wel, ze zijn ook stuk lichter in verzending ...

niels

Voor $0,99 is hij erg goed. :-) Heb hem wel een beetje moeten ballanceren, maar dat heb ik tot nu toe bij alle props van deze size gehad. Met deze prop op de gebruikte motor gaat de parkmaster in een rotgang recht omhoog bij vol gas. :-P

pas maar op konyn, Niet te lang volgas vliegen met die prop. Ik heb die motor ook gehad met een 11*5 APC prop. Toen 5 seconden volgas... En toen was de motor ineens foetsie:). Dus pas maar op met die power:P

pas maar op konyn, Niet te lang volgas vliegen met die prop. Ik heb die motor ook gehad met een 11*5 APC prop. Toen 5 seconden volgas... En toen was de motor ineens foetsie:). Dus pas maar op met die power:P

Ehm... 10x4.7 is volgens mij geen 11x5 ;-) Misschien is een 9x4,7 ook genoeg. Moeten we nog proberen.

Tsja, en als het motortje het begeeft, dan kopen we gewoon een nieuwe.

mijn rc ook niet, maar ik kan al wel een paar dingen lijmen enzo...
kan ik gewoon lijmen met ca vna de aldi? (topcraft volgens mij)??

ok, ik ben nu net begonnen met bouwen

ik zit nu even met een vraag, ik heb nu de glasvezels in het hoogteroer gelijmd, wow dat is sterk!
het roerhoorntje zit er ook in, ik ben nu bezig met de scharnieren.
als ik het hoogteroer met dat kleine stuk tegen elkaar druk, kan hij niet 45 graden bewegen. (dus in totaal 90 graden uiteraard)
als ik dat doe dan gaan de scharniertjes ietsjes eruit, dan zit er ongeveer 1 a 2 mm tussen het roer en dat andere deel, hoeeel mm moet dat zijn? tegen elkaar kan niet want
dan kan hij maar iets van 20 graden bewegen (40 in totaal dus)

hoeveel mm moet tussen het roer en het andere deel (dan ook meteen voor de rudder en de rol)

ike

Laatst bewerkt:
Probleem met vermogen van nieuwe lipo

Hey

Ik kom hier eens regelmatig lezen op dit forum, maar dit is de eerste keer dat ik een vraag stel.
Hier komt ze.

Ik heb z'n maand geleden een parkmaster gekocht, door het lang wachten van de motorset had ik hem gisteren avond klaar.
Natuurlijk ben ik vandaag met dit mooie weer gaan vliegen.
Omdat ik bijna geen ervaring heb met modelbouw- vliegen ging het vrij aardig.
Ik heb z'n 4 minuten gevlogen en toen mooi geland. De batterij van de zender was leeg. Daarna ben ik de batterijen van de zender (losse batterijen) en de accu op gaan laden. Alles was mooi opgeladen dus ging ik weer vliegen. Dit duurde nog geen halve minuut want de accu bleek leeg te zijn (het toerental van de motor daalde). Toen ben ik alweer de accu op gaan laden, maar nu langer dan de vorige keer (1.45 uur). Nog steeds hetzelfde probleem.

Omdat dit mijn tweede vlieger is en dus bijna noppes verstand van modelbouw heb zou ik bijgod niet weten waar dit aan kan liggen.
Enig idee?
Batterij = http://www.modelmaniacsonline.co.uk/products.php?ProductID=5803&CatID=464&SubCatID=473&Title=Multiplex+Li-Batt+BX+950+%283S%29&ManCode=157116

Mijn excuses voor de LANGE tekst, maar nu kennen jullie het hele verhaal ;)

Alvast bedankt, Frank

Jah die batterijen van de accu moet ik eens vervangen ;)
Ik weet niet wat je juist bedoelt met het juist programma.
Maar ik laad deze op aan de accu van de auto, ik zet de acculader op 950Mah en laat hem zijn gang gaan. Dan brand het groene lampje bij POWER en het rode lampje van LIPO knippert. Het groene lampje voor CHARGE gaat niet branden. Na een half uur gaat ook het groene lampje voor CHARGE END branden maar het rode lampje knippert nog altijd.

Acculader = Shamrock-Maastricht.nl

Bedankt voor de snelle reactie,

Frank

ik denk dat ik het maargewon ijm zoals ik zei, ongeveer 2 mm tussen de 2 roeren, anders haalt ie de 90 graden gewoon niet.
45 graden elk dus

edit: ik heb het vastgelijm en nu zit er maar een mm tussen terwijl hij nu OOK 90 graden kan bewegen:)

Laatst bewerkt:
Jah die batterijen van de accu moet ik eens vervangen ;)
Ik weet niet wat je juist bedoelt met het juist programma.
Maar ik laad deze op aan de accu van de auto, ik zet de acculader op 950Mah en laat hem zijn gang gaan. Dan brand het groene lampje bij POWER en het rode lampje van LIPO knippert. Het groene lampje voor CHARGE gaat niet branden. Na een half uur gaat ook het groene lampje voor CHARGE END branden maar het rode lampje knippert nog altijd.

Acculader = Shamrock-Maastricht.nl

Bedankt voor de snelle reactie,

Frank

Hallo Frank, ofwel was de lader niet goed ingesteld en heeft ie niet geladen ofwel is je lipo reeds stuk.....
Zoals je waarschijnlijk al weet, moet je de plus en min van de accu aansluiten en ook de BALANCER-stekker. En daarna druk je op de knop "start/stop" en hou die in tot het ding begint te laden.

De lader heeft "programma's" voor de verschillende accu-types. Dus LET ER GOED OP dat je het juiste programma selecteert (op knop "batt type" drukken tot het lampje brandt bij het type accu dat je wil laden) want anders kon dat wel eens hele nare gevolgen hebben.....

Let ook op dat je de lipo niet te ver leegvliegt want dan is ze onherroepelijk stuk. Lees liefst ook de FAQ's over Lipo's eens door want dit type accu heeft een speciale behandeling nodig...;)

Laatst bewerkt:
Hallo Frank, ofwel was de lader niet goed ingesteld en heeft ie niet geladen ofwel is je lipo reeds stuk.....
Zoals je waarschijnlijk al weet, moet je de plus en min van de accu aansluiten en ook de BALANCER-stekker. En daarna druk je op de knop "start/stop" en hou die in tot het ding begint te laden.

De lader heeft "programma's" voor de verschillende accu-types. Dus LET ER GOED OP dat je het juiste programma selecteert (op knop "batt type" drukken tot het lampje brandt bij het type accu dat je wil laden) want anders kon dat wel eens hele nare gevolgen hebben.....

Let ook op dat je de lipo niet te ver leegvliegt want dan is ze onherroepelijk stuk. Lees liefst ook de FAQ's over Lipo's eens door want dit type accu heeft een speciale behandeling nodig...;)

De accu is nu fatsoenlijk op aant laden ;)
Het enige wat ik verkeerd deed was dat ik de start knop niet ingedrukt hield 8-O "schandalig":D

Bedankt voor de reacties.

Groeten, Frank

Back