Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
zo, kistje is weer helemaal vliegklaar, moest ook even de as van de motor vervangen, maar gelukkig had ik die nog liggen. Als het morgen weer lekker weer is ga ik even testvliegen, wil de lijm nog even goed uit laten harden.

Je ziet er bijna niks van. Mijn moeder kwam nog met een Beesie aanzetten, en aangezien mijn andere vliegtuig er ook al een heeft, mocht de parkmaster er ook aan geloven:D

Heb er nog twee nodig, dus als iemand zijn beesie niet hoeft, stuur ze maar op!

Foto's
tn_IMG_0003.jpg

tn_IMG_0005.jpg

wat zijn alternatieven voor de MPX 3D, ik heb er nu 2 gehad en deze in de loop van 1 jaar tijd "afgevlogen" :) en zit nu in dubio of ik er weer een zal halen.

ik ben nu ook met mijn 2e bezig, mijn vorige heb ik verkocht en heb ik eigenlijk altijd spijt van gehad dus heb ik weer een nieuwe gehaald. Zover ik weet is de parkmaster een van de betere in zijn klasse, en ik zou er dan gewoon weer eentje halen:D

Hallo, vraagje:

na het bouwen van mijn PM blijkt dat ik mijn batterij 65 mm achteruit zou moeten steken om met het zwaartepunt op +- 110 mm mijn PM in balans te krijgen.
Uiteraard ga ik de elapor geen 65mm uitsnijden om daar mijn batterij te steken.

Is het gedeelte waar de ontvanger zit een goede plaats om gewicht bij te leggen tot het in balans is, of zijn er betere plaatsen (bijv. zo ver mogelijk achteraan waardoor ik minder gewicht zou moeten kleven)?

Groetjes,

Francis.

Ik zou zo ver mogelijk naar achter gewicht bij plaatsen. Nog mooier zou zijn om de neus lichter te maken. Maar ja... zat heb je waarschijnlijk al geprobeerd.

welke setup heb je dan precies? En welke accu gebruik je? Bij mij moest mn accu gewoon in het voorgesneden stuk, of ietsjes naar voren.

Mijn setup:

2 hextronic 9g servos
2 hitec 65mg servos
Spektrum 6100e ontvanger
Esky 20 amp esc
Axi 2217/16 motor

gewicht 420 gr zonder batterij.

Batterijen: Turnigy 1600mah.

Denk vooral dat de heel lichte ontvanger (8 gr) de "boosdoener" is.

Waarschijnlijk zal ik best gewicht bijkleven op de lengte as, of er zo dicht mogelijk op.

Had ook al gedacht om meer klevers op te kleven, heb er niet veel gebruikt, maar of dat nu zo veel verschil zou uitmaken?

dit is wel heel vreemd.

Ik heb bijna dezelfde setup, mijne weegt 550 gram inclusief een 1300 Mah batterij. Die van mij heb ik dan ook helemaal gespoten.

Ik heb 3hxt900 servos en op mijn richting een 14 grams metal gear. Motor is een turnigy 2217 van 71 gram, ook de regelaar is bijna even zwaar.

mijn ontvanger weegt maar 5 gram, dus dat is het probleem niet.

Ik denk dat de (waarschiijnlijk) zware accu de boosdoener is, omdat de accu normaal voor het zwaartepunt ligt, maar door het hoge gewicht ver naar achteren moet om dezelfde effectiviteit te hebben als mijn 1300 mAh accu (120 gram)

dit is wel heel vreemd.

Ik heb bijna dezelfde setup, mijne weegt 550 gram inclusief een 1300 Mah batterij. Die van mij heb ik dan ook helemaal gespoten.

Ik heb 3hxt900 servos en op mijn richting een 14 grams metal gear. Motor is een turnigy 2217 van 71 gram, ook de regelaar is bijna even zwaar.

mijn ontvanger weegt maar 5 gram, dus dat is het probleem niet.

Ik denk dat de (waarschiijnlijk) zware accu de boosdoener is, omdat de accu normaal voor het zwaartepunt ligt, maar door het hoge gewicht ver naar achteren moet om dezelfde effectiviteit te hebben als mijn 1300 mAh accu (120 gram)

De batterij weegt 140 gr. Daarmee kom ik dan ook uit op 560 gram vliegklaar.
Die 20 gr. meer zal dan id wel de oorzaak zijn. Zal dus allemaal wel kloppen.

Ga eens zien voor een wieltje.

Thanks.

Vraag ivm een eventueel wieltje.
Ik zie hier en daar dat het onderaan de rudder gemonteerd wordt om zo te kunnen taxiën.
Geeft dat niet teveel stress op het rudder tijdens landen?
Of is het toch maar beter op het vast romp gedeelte te monteren?

ik zou gewoon een wietlje wat los kan draaien monteren op het vaste deel vd romp, heb al een paar servo's gestript toen ik het rudder stuurde als deze in het gras stond... (HXT 900)

Vraag ivm een eventueel wieltje.
Ik zie hier en daar dat het onderaan de rudder gemonteerd wordt om zo te kunnen taxiën.
Geeft dat niet teveel stress op het rudder tijdens landen?
Of is het toch maar beter op het vast romp gedeelte te monteren?

Denk dat het op zich wel mee valt. Er zit weinig gewicht achter. Ik heb een Jamara Zip gehad. Kist had ongeveer dezelfde afmetingen en gewicht als de Parkmaster. Ook daar zat een staartwiel op het roer. Daar heb ik nooit problemen mee ondervonden.

En je raad het al: Dat staartwieltje van deze Zip krijgt een tweede leven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een wieltje doet zou ik hem niet aansturen, tenei dat via een veertje oid kan. Zelfde reden als fabian, om de servo niet te belasten.

Ik zou er alleen echt geen staartwiel opdoen. Gewoon de accu naar achter. Elke gram is er 1!

Ik zou er alleen echt geen staartwiel opdoen. Gewoon de accu naar achter. Elke gram is er 1!

Akkoord, maar om die batterij nu 65 mm achteruit te leggen....zal veel moeten wegsnijden.
Het is wel mijn eerste kist, hardcore 3D zal er wel ng niet uitkomen, dus dat beetje extra zal wel geen kwaad kunnen

je bedoelt dat je nog geen enkel ander toestel gevlogen hebt?

De parkmaster vliegt niet moeilijk, maar als eerste kist zou ik hem toch niet gebruiken..

Back