Mugen MBX-7 topic

Om even antwoord te geven op mijn eigen vraag.
De mbx7 tank past niet echt goed op een mbx6(T).
je kunt hem er wel opschroeven maar dan klemt hij bij de remmen en op de bodemplaat.
Dus dat is geen optie.
 
Je kan de tank altijd wat ophogen natuurlijk, maar het klemmen bij het remmen is weinig aan te doen (behalve niet remmen :P).
 
Je kan de tank altijd wat ophogen natuurlijk, maar het klemmen bij het remmen is weinig aan te doen (behalve niet remmen :P).

Kortere linkages gebruiken door er minder fuel tube tussen te doen en evt. zeuren met de "open" stand van de remmen :p Dus de remschijven verder open zetten zodat de hefboompjes onder een hoek kunnen staan in de neutrale stand zonder dat de remschijven gaan slepen.

Ontopic: Afgelopen weekend voor de 2e keer met mijn mbx7 gereden en wat een agressief beest :twisted:
 
Ik rij dit seizoen Tourex en AKA.

RB heb ik nog een setje, maar vond ze eigenlijk niet zo goed...

Beste band is nog altijd de AKA, met de Tourex dicht erachter!
 
Vind Tourex syntrax redelijk goed maar verlies daar snel alle grip mee, heb ik minder bij AKA. AKA lijkt ook wat vergeefelijker, maar mss is dat omdat die serieus breder is.
 
Vind Tourex syntrax redelijk goed maar verlies daar snel alle grip mee, heb ik minder bij AKA. AKA lijkt ook wat vergeefelijker, maar mss is dat omdat die serieus breder is.

Ik heb hier nog oude syntrax liggen die dingen zijn kaal en geven nog steeds griprol. Nieuwe syntrax doen dat zelfs niet uit de doos. Geen idee wat ze er aan veranderd hebben :p

AKA's zijn zeker geen slechte banden! Zou ze eens naast elkaar moeten testen om te zien wat de beste zijn. Alleen jammer dat ze duur zijn :(
 
Tourex is inderdaad de ideale band momenteel, financieel gezien de beste keus . AkA is echt belachelijk duur en gaat gezien zijn prijs zijn doel voorbij in het banden regelement van de Buggycup.RB is zeker een goede band , maar slijt veel te snel en daardoor weer een dure band.
 
Vraagje, is het mogelijk om die clunk uit de tank te halen en in een andere tank te bouwen of is dit zo gemaakt dat dit niet mogelijk is?
 
Voor mij heel goed Mario, was ff wennen komende van de truggy daar ik met de buggy zoveel grip had (op versleten AKA Soft nog wel :) )

Verschil tov de MBX6 wat mij dadelijk opviel is de hoeveelheid stuur en dat hij inderdaad agressiever in geworden is op de basisafstelling.

Smaakte alvast naar meer!
Sorry dat ik met de buggy wat gereden heb, maar dit was nog de enigste mogelijkheid om de motor in te rijden voor de clash NL DUI BE voor me :)

Bij de truggy had ik dan weer te weinig stuur lol Daar ga ik van de week zeker toch eens naar kijken!
 
Idd, veel stuur en agressief op versleten aka's.
Heb maar 2 tankskes kunnen rijden. Hoop nog even ermee te rijden, anders rij ik hem verder in tijdens NL-DE-BE lol :)
 
Ik ben zondag bij BOMB gaan rijden met de 7. Mijn clunk is wel 1 blijven vast zitten in de top van de tank. Hij is nochtans 4-5mm ingekort :-(

Op die baan had ik dan weer te weinig stuur bij lage snelheden. Maar ik heb wel nog een paar trukken klaar zitten :evil: (een ik reed ook niet met een normaal profiele a la crossbrace/x300.
 
er is wel een hele mooie conversie voor de MBX7 , waar ze de MBX7 en de originele ECO parts voor gebruiken van Mugen

http://www.nitrohouse.com/Tim-Bump-MBX7-E-conversion_b_36.html


timbump_mbx7-1.jpg


timbump_mbx7-3.jpg


timbump_mbx7_8.jpg


timbump_mbx7-4.jpg
 
Iemand al een oplossing gevonden voor de battery plate en shock bushings van de mbx7, drze vind ik 3x niks waard. Hopelijk heeft er iemand een oplossing voor.

Groeten,

Nicky
 
Back
Top