Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Open tandwielen nooit smeren!
     
  2. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Ja je kan er vet aandoen alleen zul je dit wel vaker moeten doen want door het roteren van het diff vliegt het er al snel af. Dus het vet eindigd eigenlijk vrijwel meteen tegen de bodemplaat en diffhuis. Zoals Roelof al zegt niet op open tandwielen, dus geen vet op spur en koppelingsklok/pinion.
     
  3. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    nee ik doe geen vet op me midden diff enzo. nu het volgende probleem, mijn motor heeft standaard een trek starter (LRP ZR.30 spec 2).
    Ik kon deze motor met uitlaat nieuw kopen voor 150 euro, maar nu blijkt de motor steun van mugen niet trek start vriendelijk te zijn, dus hij is te kort... (ja hij is wel gemaakt voor start boxen natuurlijk)

    Weet iemand waar ik een back plate kan krijgen voor een start box (en dan wel 1 voor mijn motor) of heeft iemand anders een oplossing?
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Gewoon 2 verhogingen maken voor op je motorsteunen.
    Je neemt een plaat aluminium oid van een mm of 3/4 dik en daar maak je 2 kleine lange plaatjes van die je op je motorsteun legt. Wel ff de 2 gaten overnemen die in je motor zitten natuurlijk.
    Dan gewoon deze plaatjes tussen je motor en motorsteunen leggen, boutjes erdoorheen en je bent klaar..

    Je motor komt zo wel iets verder naar buiten te staan maar dat scheelt niet zo heel veel.
    Ikzelf heb het zo al vaker gedaan.

    De plaatjes zijn ook te koop maar zelf ff uitsnijden met de dremel gaat sneller..
     
  5. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    oke dan doen we dat gewoon,ik moet denk ik wel langere imbus schroeven hebben.
    jullie zien het wel als ik alle foto's heb gepost in een bouw verslag
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Langere imbusjes is niet altijd nodig. Vaak kun je de standaard wel blijven gebruiken..
     
  7. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    had inderdaad geen langere imbusjes nodig, maar voor de zekerheid(omdat hij nu het zelfde gewicht op minder draad heeft) koop ik denk ik wel langere.
     
  8. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    bouw verslag geprobeerd te maken, zie bouw verslagen gedeelte
     
  9. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    triple post, is er al een MBX-6T topic? zo ja, ik kan hem niet vinden (de zoek functie vind zelfs tt-01 niet bij mij)
     
  10. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Maak er dan een MBX6 en MBX6T topic van ;)
     
  11. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ben ik ook wel voor te vinden :)
     
  12. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel

    titel aangepast ;)
     
  13. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Zo als we dan toch een centraal topic hebben, laat ik dan maar meteen mijn buggy zien.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    *ja, het luchtfilter word ook vervangen voordat ik weer ga rijden :p

    Ik heb deze foto's nu net even snel gemaakt en ben sinds de laatste keer rijden in Oss niet meer toegekomen aan schoonmaken.

    Er zit momenteel een Sirio EVO 2 op die ik opnieuw aan het inlopen ben. Heeft nog flinke klemming dus zal nog wel even duren. Voorheen reed ik met een Alpha F850 maar deze is helaas door een defecte plug heen gegaan. Verder zitten er 2 Savöx servo's op (20kg op stuur, 10kg op gas/rem). Dit word gevoed door een 1450mAh LiFe pakje van Hyperion (5C laden, ideaal). Omdat een LiFe pakje volgeladen rond de 7V zit gebruik ik een voltage limiter van Orion (10A continu, heb er een gehad met 3A continu maar die viel in de bochten gewoon uit omdat de limiter overbelast werd).

    Op dit moment zijn de diffs gevuld met 5K - 7K - 7K en dat beviel me prima op kunstgras. Afgelopen keer heb ik 5-7-3 geprobeerd maar daarbij bleef de achterkant maar uitbreken. Shocks zijn gevuld met 550 voor en 500 achter.

    De body is onderhand aan vervanging toe, dat ga ik deze winter doen.

    p.s. misschien ook wel leuk, een filmpje van mij een aantal weken terug. Hierbij reed ik nog met de Alpha motor, liep vlotjes. Was in combinatie met APlus 0801 uitlaat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    mooie baan hebben ze daar :D

    zelf heb ik ik me diffs 10k - 5k -3k (van de handleiding overgenomen)
    maar ik kan nog niet rijden, dus kan er ook nog niks over zeggen...

    zelf heb ik 10kg servo's besteld, maar ik wil mijn stuur servo nu al vervangen...
    ik had deze 2 servo's gezien:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : BMS-862DMAX+HS Champion Digital Servo (MG) 18.8kg / .15sec / 54g
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy HV-767 Digital HV-2S Servo 31kg/ .118sec / 78g
    alleen bij de 2e twijfel ik over de grote...
     
  15. Aleq

    Aleq

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    422
    Kijk ook eens naar Savox Servo's of de ace 1015 , deze worden erg veel gebruikt en hebben zich al goed bewezen. Voor het stuur zou ik de 20 KG servo van Savox nemen, een goede combinatie tussen snelheid en kracht.
     
  16. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    savox vind ik zelf te prijzig....
    en ik heb in al mijn autos altijd blue bird gehad, de enige die dood is gegaan is 1 die niet kon zwemmen...
     
  17. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    Welke baan is dat Lochii ???
     
  18. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
  19. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Veel gaat het anders niet uitmaken hoor! Je laat een servo van 68 dollar zien. Reken daar wat verzendkosten bij dan zit je op 75 dollar. Als het een beetje tegenzit moet je 12,50 betalen + 19% btw. Je zou misschien denken dat ze je pakketje er niet uit pikken, maar ik heb het al o zo vaak gehad bij pakketjes van 50 dollar. In dat geval kom je zelfts nog duurder uit ;) Een savox kost ook maar 65 euro he ;)

    @The ICE Factory: Net wat snellehenk aangeeft, ORMCO in Oss.
     
  20. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    Lochii,

    Probeer eens 10-10-7 in je diff's . denk dat dat voor oss veel beter is als de baan droog is.
    10-5-5 als het nat is .

    gr Michel
     

Deel Deze Pagina