Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

oeh dan in de toekomst nog een nieuw vet motortje erop :D

Had de zondag de Ninja wat minder rijk gezet op aanraden van Paul...
Damn dan trekt hij nog eens door haha...
Ging ontzettend hard de zondag!!!

Yep, dan komt de ware aard van het beestje naar boven ;)

Ik zelf heb gisteren een testsessie gereden op het aangepaste circuit in Purmerend.
Aangezien de auto voorzien was van het nieuwe lange chassis en de nieuwe veren, wou ik flink wat rondjes draaien.
Dat is gelukt met 249 rondjes (46.3 echte km's), snelste ronde was een 27.334 maar toen reed een zekere mr Eichhorn met mijn auto.
Ik zelf had als snelste een paar 28 seconden rondjes, wat vergeleken met de andere snelle jongens met een Mugen standaard chassis zoals Jeffery en Jordy ongeveer dezelfde snelste tijd betekend.
Het kan nog beter setup vooral de shocks moeten nog iets aangepast worden en nog even wat spelen met de diffolie, shocks en diffs waren nu wat te dun.
Ik heb ook Jeffery een tankje laten rijden met de auto en ook hij vond hem wel lekker rijden.
Ik heb eigenlijk de hele dag op afgesleten Aka crossbrace soft banden gereden (heb ik er nieuw opgezet in Utrecht 2 weken geleden daar ook 2 liter mee weggereden), 2 tankjes gereden met de shumacher mini pin maar, is toch niet echt mijn band auto word er lekker direct door maar ik kan hem dan niet meer pushen wat nu eenmaal mijn rijstijl is.
Nu alleen nog even de 2 nieuwe wasbordjes constanter leren nemen, dat was gisteren niet echt het geval.

Kortom, het nieuwe chassis doet het ook op een baantje als Purmerend goed.
Is het nodig dan zeg ik nee niet perse, met het standaard chassis doet de auto het ook prima (zoals de afgelopen 2,5 jaar al bewezen is).
Zie het dus gewoon als een optie of als je een EU kit aanschaft dat je niet perse een kort chassis nodig hebt op kleine baantjes.

Ik heb het korte chasis nog liggen van m'n brushless ombouw. Daarom dat ik de EU kit wou en niet de gewone. Nu heb ik beide chasis. Ik vind in iedere het 5mm langere chasis op m'n elektro beter rijden dan het vorige chasis. Hopelijk is dit ook zo bij de nitro variant.
Had je trouwens de langste wielbasis ingesteld?

Iemand dit probleem wel eens gehad...

Was vanavond even lekker aan het rijden, toen plots mijn achter diff compleet gelockt was.
Geen rijden natuurlijk.
Later maar eens open gehaald en alles zag er nog perfect uit.
Maar de cup joint ( E0228 ) zit zo vast als een huis in het conische tandwiel ( E0248 ).
diff1.jpg

Komt dit vaker voor? Is er een oplossing voor om het in het vervolg te voorkomen?

Laatst bewerkt:
Nee, lager is nog in prima staat.
Is echt alleen de cup joint die vast zit in het conisch tandwiel... en ook echt muurvast. Heb hem er nog niet uit kunnen krijgen.

Overigens nog een filmpje van vandaag:

Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, heb ik wel eens een keer eerder gezien.

Combinatie van kleine tolerantie en geen of niet voldoende vet op het meenemer asje.
Zal morgen even een paar foto's plaatsen van hoe ik mijn diffs bouw.
Ik zelf heb ooit een meenemer er weer uit gekregen door het tandwiel op een bankschroef te leggen en met een hamer en drijver de meenemer eruit te tikken.
Tandwiel was daarna nog gewoon bruikbaar, alleen even met een conisch dremel steentje de in en uitgang van het meenemer asje in het tandwiel aangetikt zo dat het gat als het ware een beetje verzonken is.
Er zal waarschijnlijk een klein braampje hebben gezeten.

Ah, inderdaad, zo'n vermoeden had ik al.
Heb het diff niet uit elkaar gehaald toen ik de mugen gebruikt heb gekocht. Had ik misschien beter wel even kunnen doen.
Zal de voorkant voor de zekerheid ook checken en even een diffje op ebay scoren als reserve.

Heb inmiddels de cup joint eruit kunnen timmeren. Zat echt heeeeeeeeel erg vast.
Je kunt nu goed zien waar hij vastgelopen is.
Eens kijken of ik dit nog kan repareren, zodat ik nog kan rijden totdat het nieuwe diff er is.
diff2.jpg

Edit:
Hij is inmiddels alweer gerepareerd. Die dremel is echt de beste investering ooit.
Heb heel voorzichtig het asje weer mooi glad gemaakt en de binnenkant van het tandwiel ook.
Daarna goed ingevet en weer in elkaar gezet. Alles draait weer prima. Ben benieuwd hoe lang ie het uithoudt...

Laatst bewerkt:
Achja, anders dat nieuwe diffje er in en hou je dit als reserve. Ik rij al 8 maand met dezelfde diffs en daar is nog niks aan. Zelfs de outdrives zijn nog goed.

Ja ben eens benieuwd als je de EU hebt... Is feitelijk gewoon het andere langere chassis, met andere veren en uprights als ik het goed voor heb...

Wel leuk weer een nieuwe auto :D

Uprights zijn waarschijnlijk plastic. Tis enkel langere chasis, nieuwe veren (maar niet geschikt voor astro), servo armpje en toe plate voor achteraan.

Nuja, twas mijn vooral om da lang chassis te doen. Ne gewone kit + lang chassis is 600euro, maar da kort chassis heb ik toch al dus kon evengoed die EU bestellen en dan ben ik goedkoper af + nog wat extra'tjes.

Khebt eigenlijk schijte druk met school, dus misschien zou het beter zijn dat ie nog ff bij den Bjorn blijft staan :$

Kweet zelfs nog niet als ik tijd ga hebben om hem op te halen. Alleja, das nu niet echt een probleem want dan laat ik die gewoon opsturen natuurlijk.

1u15min voor mij :( Als ik hem zou ophalen, dan zou ik eigenlijk gewoon willen door rijden naar Mol voor is opt gemak wa te trainen.
Op maandag en dinsdag heb ik geen les, maar tis echt druk met school. Misschien hard proberen werken in de paasvakantie en de maandag of dinsdag erna ffkes gaan ontspannen. En anders laten opsturen.

Wij wonen zo dichtbij en het is ook bijna een uur rijden hoor met al die files/werken :yes:.

Kweet niet goed wat kopen.

MBX6 EU 2011 (zijn nog te bestellen) vs MBX6
Ninja + uitlaat VS OS speed + T2060 uitlaat...
Niks en puur elektro doorgaan :cool:...

Het prijsverschil is telkens niet zo groot, maar tss de goedkoopste en duurste config zit toch weer 160€, hier heb ik bv de servo's al voor.

Moeilijke keuzes, zo modelbouw...

mensen ik heb een vraag die ik volgens mij wel hier kan posten: "ik heb een andere startbox, deze heeft 2 motoren. Maar... deze draait heel langzaam vergeleken met de startbox met 1 motor"

-de motoren staan in serie
-ik gebruik een 12v auto accu (lood)

ik ben zelf niet echt een electro kenner :( wie ow wie kan mij helpen?

Back